6.0

Jacquelyn Masche: Filmy a seriály

  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    1
  • Sliz
    Sliz (1988)
    FilmRole: White Suit #2
    • iTunes
    Vzhlížíme ke hvězdám s nadějí, že na nich někde možná existuje inteligentní život, který by v ideálním případě mohl být vyspělejší, hodnotnější a harmoničtější než ten náš. V hloubi duše ale tušíme, že ve vesmíru na nás čeká tak maximálně nějaký ublemcaný rosolovitý fujtajbl, který s námi bude komunikovat jen tak, že nás rozleptá na nevzhledný kydanec kůže, kostí a natrávených orgánů. Už v padesátých letech se téhle pravdě rozhodl podívat zpříma do očí Steve McQueen v klasickém hororovém filmu Sliz. V osmdesátkách od něj hodně kreativně opisoval Chuck Russell, tvůrce jednoho z nejlepších pokračování Noční můry v Elm Street s pořadovým číslem 3, a také tehdy začínající Frank Darabont, pozdější tvůrce kingovských klasik Vykoupení z věznice Shawshank nebo Mlha. Jejich verze Slizu je příjemně rozjívený body horor se spoustou precizně zvládnutých speciálních efektů, zobrazujících zejména různě zdeformované oběti žravé růžové hmoty, která přicestovala z vesmíru společně s padajícím meteoritem na okraj jednoho amerického maloměsta. Díky tomu Sliz přesně odpovídá dnešním představám o tom, co je to hororová zábava v duchu osmdesátek. Po ukončení chorobně bobtnající projekce na vás bude čekat také závěrečný tematický raut, který tentokrát nemůže být jiný než růžový, amorfní a slizký. (Festival otrlého diváka)
    70%
    Vzhlížíme ke hvězdám s nadějí, že na nich někde možná existuje inteligentní život, který by v ideálním případě mohl být vyspělejší, hodnotnější a harmoničtější než ten náš. V hloubi duše ale tušíme, že ve vesmíru na nás čeká tak maximálně nějaký ublemcaný rosolovitý fujtajbl, který s námi bude komunikovat jen tak, že nás rozleptá na nevzhledný kydanec kůže, kostí a natrávených orgánů. Už v padesátých letech se téhle pravdě rozhodl podívat zpříma do očí Steve McQueen v klasickém hororovém filmu Sliz. V osmdesátkách od něj hodně kreativně opisoval Chuck Russell, tvůrce jednoho z nejlepších pokračování Noční můry v Elm Street s pořadovým číslem 3, a také tehdy začínající Frank Darabont, pozdější tvůrce kingovských klasik Vykoupení z věznice Shawshank nebo Mlha. Jejich verze Slizu je příjemně rozjívený body horor se spoustou precizně zvládnutých speciálních efektů, zobrazujících zejména různě zdeformované oběti žravé růžové hmoty, která přicestovala z vesmíru společně s padajícím meteoritem na okraj jednoho amerického maloměsta. Díky tomu Sliz přesně odpovídá dnešním představám o tom, co je to hororová zábava v duchu osmdesátek. Po ukončení chorobně bobtnající projekce na vás bude čekat také závěrečný tematický raut, který tentokrát nemůže být jiný než růžový, amorfní a slizký. (Festival otrlého diváka)
    2
  • Noční můra v Elm Street 4: Vládce snů
    Noční můra v Elm Street 4: Vládce snů (1988)
    FilmRole: paní Cruselová
    Nevýslovné zlo v podobě Freddyho Kruegera opět dokazuje, že hrůza nezná odpočinku. Freddy vstává z hrobu, aby působil bolest těm, kteří se odváží snít. Ale tentokrát musí čelit novému mocnému soupeři! Její kamarádi jeden po druhém podléhají Freddyho běsnění, ale Kristen, jež je obdařena schopností telepatie, se vydává na zoufalý pokus zničit satanského pronásledovatele ze snů, aby jednou provždy osvobodila trýzněné duše jeho obětí. V režii Rennyho Harlina vznikl horor nabitý zabijáckými efekty a doslova smrtícími vtipy. Je to "mimořádný horor, ve kterém se humor a kaluže krve harmonicky mísí s fantazií a inteligencí".
    62%
    Nevýslovné zlo v podobě Freddyho Kruegera opět dokazuje, že hrůza nezná odpočinku. Freddy vstává z hrobu, aby působil bolest těm, kteří se odváží snít. Ale tentokrát musí čelit novému mocnému soupeři! Její kamarádi jeden po druhém podléhají Freddyho běsnění, ale Kristen, jež je obdařena schopností telepatie, se vydává na zoufalý pokus zničit satanského pronásledovatele ze snů, aby jednou provždy osvobodila trýzněné duše jeho obětí. V režii Rennyho Harlina vznikl horor nabitý zabijáckými efekty a doslova smrtícími vtipy. Je to "mimořádný horor, ve kterém se humor a kaluže krve harmonicky mísí s fantazií a inteligencí".
    3
  • Bláznivý exorcista
    Bláznivý exorcista (1990)
    FilmRole: Nancy's Mother
    43%
    4