D.M. Marshman Jr.: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

D.M. Marshman Jr.: Filmy a seriály

  • Sunset Boulevard
    Sunset Boulevard (1950)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Počínaje první scénou, kdy v bazénu hollywoodské vily plave mrtvola a začíná vyprávět svůj příběh, až po scénu poslední, kdy Gloria Swansonová schází ze schodiště v záběru stejně legendárním jako kočárek z Potěmkina, je Sunset Blvd. nejlepším filmem o filmu, jaký kdy vnikl. Mezi oběma slavnými scénami se pak klene oblouk vyprávění, v němž autoři dokázali nemožné, totiž s nelítostným cynismem komentovat svět filmu s jeho marnivostí, stravujícími ambicemi i prodejností a zároveň postavit pomník jeho velikosti, respektive složit obdivný hold titánům éry němého filmu. Příběh zapomenuté hvězdy Normy Desmondové, která sní o návratu ke slávě a pořídí si hračku v podobě druhořadého scenáristy Joea Gillise, jež jí k tomuto návratu má dopomoci, je z rodu těch, které zcela postrádají kladné hrdiny. Norma si Joea prostě koupí, využívá ho a miluje v melodramatické dikci svého mládí, a přitom s neúprosnou panovačností hvězdy, jíž nikdy nepřestala být. O nic morálnější není ani Joe, který se do role gigola obsadil z pohnutek neméně sobeckých. A konečně Normin dokonalý sluha Max, z něhož se vyklube její první režisér i první manžel... Jediná osoba, prokazující jakési známky lidskosti, je mladá lektorka Betty, pro niž tu logicky není místo.
    84%
    Počínaje první scénou, kdy v bazénu hollywoodské vily plave mrtvola a začíná vyprávět svůj příběh, až po scénu poslední, kdy Gloria Swansonová schází ze schodiště v záběru stejně legendárním jako kočárek z Potěmkina, je Sunset Blvd. nejlepším filmem o filmu, jaký kdy vnikl. Mezi oběma slavnými scénami se pak klene oblouk vyprávění, v němž autoři dokázali nemožné, totiž s nelítostným cynismem komentovat svět filmu s jeho marnivostí, stravujícími ambicemi i prodejností a zároveň postavit pomník jeho velikosti, respektive složit obdivný hold titánům éry němého filmu. Příběh zapomenuté hvězdy Normy Desmondové, která sní o návratu ke slávě a pořídí si hračku v podobě druhořadého scenáristy Joea Gillise, jež jí k tomuto návratu má dopomoci, je z rodu těch, které zcela postrádají kladné hrdiny. Norma si Joea prostě koupí, využívá ho a miluje v melodramatické dikci svého mládí, a přitom s neúprosnou panovačností hvězdy, jíž nikdy nepřestala být. O nic morálnější není ani Joe, který se do role gigola obsadil z pohnutek neméně sobeckých. A konečně Normin dokonalý sluha Max, z něhož se vyklube její první režisér i první manžel... Jediná osoba, prokazující jakési známky lidskosti, je mladá lektorka Betty, pro niž tu logicky není místo.
    1
  • 2