5.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Filip Sirotek: Filmy a seriály

  • Minulost
    Minulost (1998)
    Film

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    64%

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    1
  • Tajemství staré půdy
    Tajemství staré půdy (1984)
    FilmRole: Adam

    Na jugoslávském ostrově Hvar se odehrává dosti naivní dětský příběh o nerozlučných kamarádech, kteří na půdě starého domu naleznou podivuhodné dědictví po pradědečkovi - prototyp úžasného vynálezu. Jenže o něj se zajímají i zločinci, kteří si myslí, že by jej bylo možné zneužít jako účinnou zbraň. Vnášení dobrodružných prvků je stejně neobratné jako samotné syžetové zakotvení.

    Žánry:RodinnýSci-fi
    56%

    Na jugoslávském ostrově Hvar se odehrává dosti naivní dětský příběh o nerozlučných kamarádech, kteří na půdě starého domu naleznou podivuhodné dědictví po pradědečkovi - prototyp úžasného vynálezu. Jenže o něj se zajímají i zločinci, kteří si myslí, že by jej bylo možné zneužít jako účinnou zbraň. Vnášení dobrodružných prvků je stejně neobratné jako samotné syžetové zakotvení.

    Žánry:RodinnýSci-fi
    2
  • Holčičky na život a na smrt
    Holčičky na život a na smrt (1996)
    FilmRole: šéf agentury
    Monika je v nejlepších letech mezi třicítkou a čtyřicítkou, má úspěch nejen v reklamní agentuře, kde pracuje, ale i v manželství se sklářským výtvarníkem Petrem, navíc má chytrou a zdravou dceři Lucii, se kterou jsou jen běžné starosti. Krátce poté, co se Moničina fotografie objeví v novinách i v televizi díky ceně za nejlepší reklamní spot, začnou se v jejím životě dít zpočátku drobné a nenápadné, posléze tragické události. Jakoby náhodou se potká s kamarádkou z domu, kde v dětství bydlela. Neviděly se strašně dlouho, tvář si Monika docela přesně nevybaví. Připomenou se jí ale holčičí hry na střeše domu, vzpomínky, které dávno raději zapomněla, ale jejichž stín začne víc a víc vstupovat do jejího života. tehdy si tři malé holky hrály na střeše, honily se a hádaly o deníček, až Eva před očima Táni a Moniky spadla ... Táňa po letech budí dojem skromné, oddané a nenáročné ženy, která chce své dávné kamarádce pomáhat. Plánovaně si ale získává přízeň Lucie, svede Petra, stane se jeho milenkou a ničí postupně Monice všechny jistoty. Když Petr zjistí, že Monika je těhotná, nechce se už s Táňou scházet. Urychlí tak její odhodlání se pomstít. jako rukojmí si zvolí Lucii... Monika zatím hledá důkazy o tom, kdo je vlastně Táňa, aby našla překvapivé svědectví o své i její minulosti ...
    Žánry:DramaThriller
    44%
    Monika je v nejlepších letech mezi třicítkou a čtyřicítkou, má úspěch nejen v reklamní agentuře, kde pracuje, ale i v manželství se sklářským výtvarníkem Petrem, navíc má chytrou a zdravou dceři Lucii, se kterou jsou jen běžné starosti. Krátce poté, co se Moničina fotografie objeví v novinách i v televizi díky ceně za nejlepší reklamní spot, začnou se v jejím životě dít zpočátku drobné a nenápadné, posléze tragické události. Jakoby náhodou se potká s kamarádkou z domu, kde v dětství bydlela. Neviděly se strašně dlouho, tvář si Monika docela přesně nevybaví. Připomenou se jí ale holčičí hry na střeše domu, vzpomínky, které dávno raději zapomněla, ale jejichž stín začne víc a víc vstupovat do jejího života. tehdy si tři malé holky hrály na střeše, honily se a hádaly o deníček, až Eva před očima Táni a Moniky spadla ... Táňa po letech budí dojem skromné, oddané a nenáročné ženy, která chce své dávné kamarádce pomáhat. Plánovaně si ale získává přízeň Lucie, svede Petra, stane se jeho milenkou a ničí postupně Monice všechny jistoty. Když Petr zjistí, že Monika je těhotná, nechce se už s Táňou scházet. Urychlí tak její odhodlání se pomstít. jako rukojmí si zvolí Lucii... Monika zatím hledá důkazy o tom, kdo je vlastně Táňa, aby našla překvapivé svědectví o své i její minulosti ...
    Žánry:DramaThriller
    3
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    FilmRole: mladík
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    4