Dalibor Jedlička: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Dalibor Jedlička: Filmy a seriály

  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    SeriálRole: v Mozartově opeře Don Giovanni
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Pět holek na krku
    Pět holek na krku (1967)
    FilmRole: Čarostřelec - Kašpar
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    67%
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    2
  • Prodaná nevěsta
    Prodaná nevěsta (1975)
    FilmRole: Mícha
    • VOYO
    Ve vsi je pouť, všichni se veselí. Jen Mařenku trápí obavy – očekává ženicha, kterého si má vzít podle závazku svého otce. Mařenčin milý, Jeník, ji utěšuje, že jejich věrná láska překoná všechny nástrahy. Do vsi přijíždí dohazovač Kecal, aby dojednal svatbu Mařenky s Vaškem… Režisér Václav Kašlík přistoupil v r. 1975 ke zfilmování Prodané nevěsty s plnou odpovědností, opíraje se obohaté zkušenosti, jež získal z vlastních operních inscenací nejen v divadle, ale i v televizi a ve filmu. V době, kdy začal natáčet Prodanou nevěstu, měl za sebou již na 20 tradičních i experimentálních režií této nejoblíbenější české opery, které realizoval doma i v zahraničí. (oficiální text distributora)
    58%
    Ve vsi je pouť, všichni se veselí. Jen Mařenku trápí obavy – očekává ženicha, kterého si má vzít podle závazku svého otce. Mařenčin milý, Jeník, ji utěšuje, že jejich věrná láska překoná všechny nástrahy. Do vsi přijíždí dohazovač Kecal, aby dojednal svatbu Mařenky s Vaškem… Režisér Václav Kašlík přistoupil v r. 1975 ke zfilmování Prodané nevěsty s plnou odpovědností, opíraje se obohaté zkušenosti, jež získal z vlastních operních inscenací nejen v divadle, ale i v televizi a ve filmu. V době, kdy začal natáčet Prodanou nevěstu, měl za sebou již na 20 tradičních i experimentálních režií této nejoblíbenější české opery, které realizoval doma i v zahraničí. (oficiální text distributora)
    3
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    Film
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    4