6.9

Jacques Lavallée: Filmy a seriály

  • Ježíš z Montrealu
    Ježíš z Montrealu (1989)
    Film

    Všechno se modernizuje, tudíž musí i církev. Je najata mladá a progresivní skupinka herců, kteří se pokusí založit novou interpretaci Nového zákona na jeho doslovnosti. Slovo od slova se posunují po lince přísného literárního významu, rezignují na symboly a metaforu. Z mírumilovného a tolerantního učení se stává radikální a podvratná ideologie, kterou sice přijmou diváci s nadšením, která ale nutí představitele katolické církve, aby si v mešním kalichu rozpustili aspirin na bolení hlavy. (LFŠ 2006)

    75%

    Všechno se modernizuje, tudíž musí i církev. Je najata mladá a progresivní skupinka herců, kteří se pokusí založit novou interpretaci Nového zákona na jeho doslovnosti. Slovo od slova se posunují po lince přísného literárního významu, rezignují na symboly a metaforu. Z mírumilovného a tolerantního učení se stává radikální a podvratná ideologie, kterou sice přijmou diváci s nadšením, která ale nutí představitele katolické církve, aby si v mešním kalichu rozpustili aspirin na bolení hlavy. (LFŠ 2006)

    1
  • Hon na Šakala
    Hon na Šakala (1997)
    Film
    • iTunes
    V září 1974 provedl známý terorista Carlos v Paříži další ze svých krutých a nelítostných atentátů, když hodil granát do kavárny plné lidí. O rok později vtrhl ve Vídni se skupinou dalších teroristů na konferenci zemí vyvážejících naftu. Požadoval dvacet milionů dolarů. Postarší agent CIA Henry Fields, který je doslova posedlý dopadením teroristy, je odhodlán zastřelit ho na letišti na vlastní pěst, nadřízený mu v tom však zabrání. O deset let později je v Jeruzalémě po delší honičce zatčen fotografující turista. Při výslechu, který vede zkušený agent Amos, vyjde najevo, že muž není Carlos, kterému je neuvěřitelně podobný, ale americký námořní kapitán Annibal Ramirez. Amos společně se svým americkým kolegou Fieldsem se Ramireze snaží přemluvit ke spolupráci na dopadení teroristy, milující manžel a otec dvou dětí to sice odmítne, ale neodbytný Fields mu nedá pokoj, dokud na spolupráci nepřistoupí. O měsíc později se Ramirez loučí s rodinou a vyplouvá na moře jako kapitán ponorky. Ve skutečnosti odjíždí tajně do Kanady, kde pod vedením Amose a Fieldse podstoupí tvrdý výcvik, aby se co nejvíce přiblížil svému nebezpečnému dvojníkovi. Fieldsův plán je přitom jednoduchý. Carlos je pod ochranou KGB, takže stačí, aby Sověti uvěřili, že terorista přešel na stranu Američanů a sami ho zlikvidují. Ramirez se tedy má jako Carlos setkat s vrahovou bývalou milenkou Agnieskou, a poté, až ho budou mít agenti KGB pod dohledem, nechat se vidět s agentem CIA. To by mělo stačit. Zdánlivě jednoduchý plán má však několik úskalí, a to nejen při výcviku, ale při samotné akci. Jeho první setkání s Agnieskou totiž překazí agenti francouzské tajné služby, kteří netuší, že jde o Carlosova dvojníka. O divoké přestřelce se dozví také skutečný Carlos, který najal japonského teroristu, aby zabil Agniesku, která spolupracuje s Francouzi. Také Ramirez se málem stane jeho obětí. To je však pouhý začátek všech potíží a nebezpečí, které na Ramireze čekají.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    72%
    V září 1974 provedl známý terorista Carlos v Paříži další ze svých krutých a nelítostných atentátů, když hodil granát do kavárny plné lidí. O rok později vtrhl ve Vídni se skupinou dalších teroristů na konferenci zemí vyvážejících naftu. Požadoval dvacet milionů dolarů. Postarší agent CIA Henry Fields, který je doslova posedlý dopadením teroristy, je odhodlán zastřelit ho na letišti na vlastní pěst, nadřízený mu v tom však zabrání. O deset let později je v Jeruzalémě po delší honičce zatčen fotografující turista. Při výslechu, který vede zkušený agent Amos, vyjde najevo, že muž není Carlos, kterému je neuvěřitelně podobný, ale americký námořní kapitán Annibal Ramirez. Amos společně se svým americkým kolegou Fieldsem se Ramireze snaží přemluvit ke spolupráci na dopadení teroristy, milující manžel a otec dvou dětí to sice odmítne, ale neodbytný Fields mu nedá pokoj, dokud na spolupráci nepřistoupí. O měsíc později se Ramirez loučí s rodinou a vyplouvá na moře jako kapitán ponorky. Ve skutečnosti odjíždí tajně do Kanady, kde pod vedením Amose a Fieldse podstoupí tvrdý výcvik, aby se co nejvíce přiblížil svému nebezpečnému dvojníkovi. Fieldsův plán je přitom jednoduchý. Carlos je pod ochranou KGB, takže stačí, aby Sověti uvěřili, že terorista přešel na stranu Američanů a sami ho zlikvidují. Ramirez se tedy má jako Carlos setkat s vrahovou bývalou milenkou Agnieskou, a poté, až ho budou mít agenti KGB pod dohledem, nechat se vidět s agentem CIA. To by mělo stačit. Zdánlivě jednoduchý plán má však několik úskalí, a to nejen při výcviku, ale při samotné akci. Jeho první setkání s Agnieskou totiž překazí agenti francouzské tajné služby, kteří netuší, že jde o Carlosova dvojníka. O divoké přestřelce se dozví také skutečný Carlos, který najal japonského teroristu, aby zabil Agniesku, která spolupracuje s Francouzi. Také Ramirez se málem stane jeho obětí. To je však pouhý začátek všech potíží a nebezpečí, které na Ramireze čekají.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    2
  • Âge des ténèbres, L'
    Âge des ténèbres, L' (2007)
    FilmRole: Monseigneur l'éveque
    Podobně jako v předchozích filmech i zde se režisér zaměřuje na vytvoření psychosociologického obrazu jedince v moderní společnosti. Tentokrát je hlavním hrdinou obyčejný člověk, který před ubíjející každodenní realitou utíká do světa vlastních představ, kde prožívá velká dobrodružství. Snímek uzavírá režisérovu tematicky propojenou a dlouhodobě plánovanou trilogii, jejímiž dalšími částmi jsou snímky Úpadek amerického impéria (1985) a Invaze barbarů (2003). Přes podobnost tématu se Arcandův nejnovější film do určité míry od jeho předešlé tvorby liší. Zatímco svými dřívějšími filmy předkládal především portrét společnosti, nyní klade větší důraz na psychologickou studii jedince.
    [Febiofest 2008]
    Žánry:Komedie
    70%
    Podobně jako v předchozích filmech i zde se režisér zaměřuje na vytvoření psychosociologického obrazu jedince v moderní společnosti. Tentokrát je hlavním hrdinou obyčejný člověk, který před ubíjející každodenní realitou utíká do světa vlastních představ, kde prožívá velká dobrodružství. Snímek uzavírá režisérovu tematicky propojenou a dlouhodobě plánovanou trilogii, jejímiž dalšími částmi jsou snímky Úpadek amerického impéria (1985) a Invaze barbarů (2003). Přes podobnost tématu se Arcandův nejnovější film do určité míry od jeho předešlé tvorby liší. Zatímco svými dřívějšími filmy předkládal především portrét společnosti, nyní klade větší důraz na psychologickou studii jedince.
    [Febiofest 2008]
    Žánry:Komedie
    3
  • Laurence Anyways
    Laurence Anyways (2012)
    FilmRole: Dada Rose
    Imaginární lásky okouzlily filmový svět včetně českých diváků (uvedení do distribuce odstartovalo na závěrečné noci Mezipater 2010) a pro Xaviera Dolana byly mezi-projektem v několikaleté přípravě jeho velkolepého opusu Laurence Anyways oceněného speciální Palmou, jako nejlepší queer snímek letošního festivalu v Cannes. Titulního hrdinu Laurence, v podání francouzského herce Melvila Poupauda, sledujeme deset let v průběhu absolutní osobní "revoluce“ - konečně chce začít žít jako žena, kterou se vždy cítil být. A tuto zásadní životní změnu chce prožít se svou partnerkou a životní láskou Fred (Suzanne Clément za ztvárnění zamilované ženy zmítající se v poryvech nepředstavitelné situace získala cenu pro nejlepší herečku v canneské sekci Un Certain Regard). Ve zpomalených záběrech, dialogicky vyšperkovaných, emocionálně přepjatých scénách, nádherných barvách a kompozicích a za doprovodu toho hudebně nejlepšího z "devadesátek" se odvíjí totální příběh o lásce.
    69%
    Imaginární lásky okouzlily filmový svět včetně českých diváků (uvedení do distribuce odstartovalo na závěrečné noci Mezipater 2010) a pro Xaviera Dolana byly mezi-projektem v několikaleté přípravě jeho velkolepého opusu Laurence Anyways oceněného speciální Palmou, jako nejlepší queer snímek letošního festivalu v Cannes. Titulního hrdinu Laurence, v podání francouzského herce Melvila Poupauda, sledujeme deset let v průběhu absolutní osobní "revoluce“ - konečně chce začít žít jako žena, kterou se vždy cítil být. A tuto zásadní životní změnu chce prožít se svou partnerkou a životní láskou Fred (Suzanne Clément za ztvárnění zamilované ženy zmítající se v poryvech nepředstavitelné situace získala cenu pro nejlepší herečku v canneské sekci Un Certain Regard). Ve zpomalených záběrech, dialogicky vyšperkovaných, emocionálně přepjatých scénách, nádherných barvách a kompozicích a za doprovodu toho hudebně nejlepšího z "devadesátek" se odvíjí totální příběh o lásce.
    4
  • Tom na farmě
    Tom na farmě (2013)
    FilmRole: Priest
    Tom, mladý reklamní textař z Montrealu, přijíždí na farmu kdesi v Québecu, aby se zúčastnil pohřbu svého milence jménem Guillaume. Je šokován, když zjišťuje, že ostatní neví, kdo je, ani v jakém vztahu byl k zemřelému mladíkovi. Guillaumova matka žije v domnění, že měl její syn v Montrealu přítelkyni. Francis, nejstarší z bratrů zesnulého, trvá na tom, aby vztah Toma a Guillaumea zůstal tajemstvím. A tak začíná rozehrávat s nic netušícím Tomem nebezpečnou a zvrácenou manipulativní hru, jejímž cílem je ochránit truchlící matku i dobré jméno rodiny. Rodí se zhoubný vztah, který skončí pouze za předpokladu, že vyjde najevo děsivá pravda.
    67%
    Tom, mladý reklamní textař z Montrealu, přijíždí na farmu kdesi v Québecu, aby se zúčastnil pohřbu svého milence jménem Guillaume. Je šokován, když zjišťuje, že ostatní neví, kdo je, ani v jakém vztahu byl k zemřelému mladíkovi. Guillaumova matka žije v domnění, že měl její syn v Montrealu přítelkyni. Francis, nejstarší z bratrů zesnulého, trvá na tom, aby vztah Toma a Guillaumea zůstal tajemstvím. A tak začíná rozehrávat s nic netušícím Tomem nebezpečnou a zvrácenou manipulativní hru, jejímž cílem je ochránit truchlící matku i dobré jméno rodiny. Rodí se zhoubný vztah, který skončí pouze za předpokladu, že vyjde najevo děsivá pravda.
    5
  • Maelström
    Maelström (2000)
    FilmRole: Funeral home employee
    • iTunes
    66%
    6
  • 7
  • 8
  • 9