6.2

Jaroslav Šára: Filmy a seriály

  • 13. revír
    13. revír (1946)
    FilmRole: čínský podomní obchodník Wang Li
    • VOYO
    • iVysílání
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    71%
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    1
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    FilmRole: tajný
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    2
  • Skalní plemeno
    Skalní plemeno (1943)
    FilmRole: bratr Anky Halíkové
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    66%
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    3
  • Portáši
    Portáši (1947)
    FilmRole: hostinský
    60%
    4
  • Vyhrávat potichu
    Vyhrávat potichu (1984)
    FilmRole: akvarista
    • VOYO
    Dětská komedie pojednává o partě podnikavých vesnických kluků a také o jednom obětavém otci, který chce vybudovat opravdové fotbalové družstvo, dokonce i na úkor rodiny. Spatříme však i odvrácenou stránku sportovního zaujetí mimo záři reflektorů: nejen předčasnou pýchu úspěšných hráčů, ale také chování podnapilých fanoušků, kteří porušují veškerá pravidla společenského soužití. (oficiální text distributora)
    57%
    Dětská komedie pojednává o partě podnikavých vesnických kluků a také o jednom obětavém otci, který chce vybudovat opravdové fotbalové družstvo, dokonce i na úkor rodiny. Spatříme však i odvrácenou stránku sportovního zaujetí mimo záři reflektorů: nejen předčasnou pýchu úspěšných hráčů, ale také chování podnapilých fanoušků, kteří porušují veškerá pravidla společenského soužití. (oficiální text distributora)
    5
  • O ševci Matoušovi
    O ševci Matoušovi (1948)
    FilmRole: účetní v přádelně

    Revoluční rok 1848 vnesl velké naděje mezi dosud mlčící vrstvy, probudil naděje sociální i národnostní. Odezva pronikla i na zapadlý venkov, dokonce až do Podkrkonoší. Tamější mladý švec se začal zajímat o společenské a politické dění, prožíval i zklamání z pozdějšího vývoje. Předlohou se pro tento film, který mezi prvními ve znárodněné kinematografii hledal \"nadčasové\" souvislosti mezi minulostí a přítomností, stal stejnojmenný román Antala Staška. Velkou příležitost tu dostal Ladislav Pešek v titulní roli.

    Žánry:DramaHistorický
    57%

    Revoluční rok 1848 vnesl velké naděje mezi dosud mlčící vrstvy, probudil naděje sociální i národnostní. Odezva pronikla i na zapadlý venkov, dokonce až do Podkrkonoší. Tamější mladý švec se začal zajímat o společenské a politické dění, prožíval i zklamání z pozdějšího vývoje. Předlohou se pro tento film, který mezi prvními ve znárodněné kinematografii hledal \"nadčasové\" souvislosti mezi minulostí a přítomností, stal stejnojmenný román Antala Staška. Velkou příležitost tu dostal Ladislav Pešek v titulní roli.

    Žánry:DramaHistorický
    6
  • Obrácení Ferdyše Pištory
    Obrácení Ferdyše Pištory (1931)
    FilmRole: člen Ferdyšovy party
    56%
    7