?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Donald Krause: Filmy a seriály

  • Poslední samuraj
    Poslední samuraj (2003)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Strhující velkofilm zasazený do druhé poloviny 19. století v Japonsku, kde zuří občanská válka. Vládnoucí císař se za každou cenu snaží svět očistit od samurajů bránících své území, proti nimž vybudoval novou a přesilovou armádu. Jedním z nově najatých členů je i americký veterán Nathan, s nímž přichází nejen odlišné strategické myšlení ale i nové zbraně, s kterými naučí zacházet i ostatní. O to víc je rozčarován, když v prvním střetu samurajové armádu rozpráší a Nathan je zajat. Namísto smrti smrti však nalezne v samurajské skupině fascinaci v jejich způsobu života, kodexu a morálce. Vhled do obou stran sporu jej tak před finální bitvou staví před těžké rozhodnutí, ke které straně se nakonec přidat. Působivá freska utržila 4 oscarové nominace a Tomu Cruisovi nominaci na Zlatý globus.
    84%
    Strhující velkofilm zasazený do druhé poloviny 19. století v Japonsku, kde zuří občanská válka. Vládnoucí císař se za každou cenu snaží svět očistit od samurajů bránících své území, proti nimž vybudoval novou a přesilovou armádu. Jedním z nově najatých členů je i americký veterán Nathan, s nímž přichází nejen odlišné strategické myšlení ale i nové zbraně, s kterými naučí zacházet i ostatní. O to víc je rozčarován, když v prvním střetu samurajové armádu rozpráší a Nathan je zajat. Namísto smrti smrti však nalezne v samurajské skupině fascinaci v jejich způsobu života, kodexu a morálce. Vhled do obou stran sporu jej tak před finální bitvou staví před těžké rozhodnutí, ke které straně se nakonec přidat. Působivá freska utržila 4 oscarové nominace a Tomu Cruisovi nominaci na Zlatý globus.
    1
  • Demolition Man
    Demolition Man (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Los Angeles 1996 - policista John Spartan, řečený Demolition Man, v souboji s napůl geniálním, napůl šíleným zločincem Phoenixem způsobí nešťastnou náhodou smrt dvaceti rukojmí v troskách explodujícího domu. Trest je vykonán hibernací - zmrazením na desítky let. Pro Phoenixe za jeho zločin, pro Spartana za neúmyslné zabití... San Angeles 2032 - dokonalé město, plné harmonie, míru a bezpečné telepatické lásky. Jen kdesi v podzemí živoří skupina "špatných" lidí, věřících ve svobodný život. Když zločinec jako Phoenix během řízení o podmínečném propuštění (čistě formálním) uprchne do této nenásilné oázy míru, policii nezbývá než přivést k životu i Spartana, aby zachránil celé město.
    78%
    Los Angeles 1996 - policista John Spartan, řečený Demolition Man, v souboji s napůl geniálním, napůl šíleným zločincem Phoenixem způsobí nešťastnou náhodou smrt dvaceti rukojmí v troskách explodujícího domu. Trest je vykonán hibernací - zmrazením na desítky let. Pro Phoenixe za jeho zločin, pro Spartana za neúmyslné zabití... San Angeles 2032 - dokonalé město, plné harmonie, míru a bezpečné telepatické lásky. Jen kdesi v podzemí živoří skupina "špatných" lidí, věřících ve svobodný život. Když zločinec jako Phoenix během řízení o podmínečném propuštění (čistě formálním) uprchne do této nenásilné oázy míru, policii nezbývá než přivést k životu i Spartana, aby zachránil celé město.
    2
  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    74%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    3
  • Jeho fotr, to je lotr!
    Jeho fotr, to je lotr! (2004)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +2

    Před čtyřmi lety před diváky předstoupil "zdravotní bratr" Greg (neboli Gaylord) Yebal ve filmu FOTR JE LOTR. Během víkendu, kdy ztratil zavazadlo, se mu ještě podařilo podpálit dvorek, trochu to přehnal s volejbalem ve vodě a postříkal kočku barvou. Jack Barnes, otec jeho přítelkyně, ho tehdy podrobil testu na detektoru lži. Dnes je již přítelkyně Pam jeho snoubenkou a oba mladí lidé chystají svatbu. Jenže budoucí tchán, který je utajeně bývalým agentem CIA, vůbec nemá zájem, aby se Greg Yebal do jejich rodinného klanu přiženil. Přesto chce dceři vyhovět a projeví přání seznámit se s rodiči budoucího zetě. Všichni tedy na prahu víkendu nastupují do Jackova luxusně vybaveného autokaru, který má dokonce silná, neprůstřelná okna z plexiskla, a odjíždějí na ostrov k rodičům Grega - Berniemu a Ros Yebalovým. Příštích 48 hodin stráví obě rodiny společně, aby se vzájemně poznaly. Pro Jacka to je příležitost důkladně prověřit, co je ta Yebalova rodina vlastně zač.

    Víkend začíná docela dobře, ale všechno jde hladce jen do chvíle, než Jack zjistí, že Gregův otec sice je právník, ale již dlouho se své profesi nevěnuje. Gregova matka Ros má lékařský diplom, ale místo pořádné praxe je sexuální terapeutkou seniorů. Pak dojde k "záchodové epizodě", jejímiž protagonisty jsou Yebalových pes Moses a Barnesových kočka Jinx. Při obědě je odhaleno choulostivé tajemství kubánské kuchařky, dojde také k divokému fotbalovému zápasu. Prostě poznání rodiny Yebalových vůbec neprobíhá konvenčně.

    První film končil otázkou: "Co to u čerta může být za lidi, kteří k příjmení Yebal pojmenují syna jménem Gaylord?" A právě tahle otázka otevřela možnost pokračování, v němž se dozvíme odpověď.

    K vytvoření této bláznivé komedie se znova sešli tvůrci i hlavní představitelé prvního snímku FOTR JE LOTR, v rolích rodičů Yebalových je doplnili Dustin Hoffman a Barbra Streisand. Režisér Jay Roach opět spolupracuje se scenáristou Jimem Herzfeldem a Johnem Hamburgem. Na námětu se s Herzfeldem podílel Marc Hyman. Producentkou je stejně jako na prvním filmu Jane Rosenthalová, kameramanem John Schwartzman. Tento díl zaznamenal obrovský divácký úspěch, který překonal výsledky předcházejícího dílu a v době Vánoc dokonce v USA překonal historický rekord v návštěvnosti.

    Režie:Jay Roach
    68%

    Před čtyřmi lety před diváky předstoupil "zdravotní bratr" Greg (neboli Gaylord) Yebal ve filmu FOTR JE LOTR. Během víkendu, kdy ztratil zavazadlo, se mu ještě podařilo podpálit dvorek, trochu to přehnal s volejbalem ve vodě a postříkal kočku barvou. Jack Barnes, otec jeho přítelkyně, ho tehdy podrobil testu na detektoru lži. Dnes je již přítelkyně Pam jeho snoubenkou a oba mladí lidé chystají svatbu. Jenže budoucí tchán, který je utajeně bývalým agentem CIA, vůbec nemá zájem, aby se Greg Yebal do jejich rodinného klanu přiženil. Přesto chce dceři vyhovět a projeví přání seznámit se s rodiči budoucího zetě. Všichni tedy na prahu víkendu nastupují do Jackova luxusně vybaveného autokaru, který má dokonce silná, neprůstřelná okna z plexiskla, a odjíždějí na ostrov k rodičům Grega - Berniemu a Ros Yebalovým. Příštích 48 hodin stráví obě rodiny společně, aby se vzájemně poznaly. Pro Jacka to je příležitost důkladně prověřit, co je ta Yebalova rodina vlastně zač.

    Víkend začíná docela dobře, ale všechno jde hladce jen do chvíle, než Jack zjistí, že Gregův otec sice je právník, ale již dlouho se své profesi nevěnuje. Gregova matka Ros má lékařský diplom, ale místo pořádné praxe je sexuální terapeutkou seniorů. Pak dojde k "záchodové epizodě", jejímiž protagonisty jsou Yebalových pes Moses a Barnesových kočka Jinx. Při obědě je odhaleno choulostivé tajemství kubánské kuchařky, dojde také k divokému fotbalovému zápasu. Prostě poznání rodiny Yebalových vůbec neprobíhá konvenčně.

    První film končil otázkou: "Co to u čerta může být za lidi, kteří k příjmení Yebal pojmenují syna jménem Gaylord?" A právě tahle otázka otevřela možnost pokračování, v němž se dozvíme odpověď.

    K vytvoření této bláznivé komedie se znova sešli tvůrci i hlavní představitelé prvního snímku FOTR JE LOTR, v rolích rodičů Yebalových je doplnili Dustin Hoffman a Barbra Streisand. Režisér Jay Roach opět spolupracuje se scenáristou Jimem Herzfeldem a Johnem Hamburgem. Na námětu se s Herzfeldem podílel Marc Hyman. Producentkou je stejně jako na prvním filmu Jane Rosenthalová, kameramanem John Schwartzman. Tento díl zaznamenal obrovský divácký úspěch, který překonal výsledky předcházejícího dílu a v době Vánoc dokonce v USA překonal historický rekord v návštěvnosti.

    Režie:Jay Roach
    4
  • Rolničky, kam se podíváš
    Rolničky, kam se podíváš (1996)
    Film
    • Google Play
    Turboman je zlý sen, noční můra každého otce a očistec za všechny prohřešky, kterých se tatínkové dopustili. Turboman je hračka a velké přání milionů dětí. Výrobce ale nereaguje moc pružně, a tak plastového panáka sežene jen ten nejrychlejší. Arnold Schwarzenegger chce splnit přání svého syna a dát mu pod rozzářený vánoční stromek, co si bude přát. Doufal, že se jen zeptá, zajde do nejbližšího hračkářství a jednoduše za rozmary svého potomka zaplatí. Musí ale napnout všechny své titánské síly, vyvinout obrovskou rychlost i důvtip a přečkat přehršel nástrah, aby nakonec tu zatracenou umělohmotnou postavičku získal.
    57%
    Turboman je zlý sen, noční můra každého otce a očistec za všechny prohřešky, kterých se tatínkové dopustili. Turboman je hračka a velké přání milionů dětí. Výrobce ale nereaguje moc pružně, a tak plastového panáka sežene jen ten nejrychlejší. Arnold Schwarzenegger chce splnit přání svého syna a dát mu pod rozzářený vánoční stromek, co si bude přát. Doufal, že se jen zeptá, zajde do nejbližšího hračkářství a jednoduše za rozmary svého potomka zaplatí. Musí ale napnout všechny své titánské síly, vyvinout obrovskou rychlost i důvtip a přečkat přehršel nástrah, aby nakonec tu zatracenou umělohmotnou postavičku získal.
    5
  • Country Bears
    Country Bears (2002)
    Film

    Jako spoustu jiných oslavovaných rokenrolových kapel, členy legendární skupiny The Country Bears rozeštvala jejich vlastní sláva: ego, žárlivost a trochu víc medu. The Country Bears - bratři Ted a Fred Bedderheadové, Tennessee O´Neal a Zeb Zoober jsou zase spolu a natáčí svůj první film. Je to příběh o tom, jak se dychtivý mladý fanoušek Beary Barrington snaží přesvědčit zahořklé členy skupiny, aby zapomněli na svoje spory a zahráli na benefičním koncertu, který má zachránit Country Bear Hall, legendární místo, kde skupina začínala.

    36%

    Jako spoustu jiných oslavovaných rokenrolových kapel, členy legendární skupiny The Country Bears rozeštvala jejich vlastní sláva: ego, žárlivost a trochu víc medu. The Country Bears - bratři Ted a Fred Bedderheadové, Tennessee O´Neal a Zeb Zoober jsou zase spolu a natáčí svůj první film. Je to příběh o tom, jak se dychtivý mladý fanoušek Beary Barrington snaží přesvědčit zahořklé členy skupiny, aby zapomněli na svoje spory a zahráli na benefičním koncertu, který má zachránit Country Bear Hall, legendární místo, kde skupina začínala.

    6