?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Anna Kornis: Filmy a seriály

  • Rodinné ohniště
    Rodinné ohniště (1979)
    Film
    Debut maďarského režiséra Bélu Tarra, ktorý nakrútil už ako 22-ročný. Zaoberá sa v ňom bytovou krízou v Budapešti v 70-tych rokoch 20. storočia. Tarr dôsledným dokumentarizujúcim režijným štýlom aranžuje autentické životné situácie a rozhovory a zachytáva tak existenčné a existenciálne krízy mladých ľudí žijúcich v nepriaznivých pomeroch maďarského socializmu. Zobrazuje dopad na rodinné, milostné a medziľudské vzťahy, poznamenané klaustrofóbiou. Kvôli rozsiahlym búracím prácam bolo v týchto rokoch v Budapešti množstvo domov zbúraných a ich obyvatelia boli prinútení k vysťahovaniu. Niektorí z nich našli nový domov u príbuzných, kde žili v extrémne stiesnených podmienkach. Tarr pristupuje k tomuto sociologickému fenoménu prostredníctvom exemplárneho príkladu mladého páru s chorľavou dcérkou, ktorý prežíva vážnu manželskú krízu pre nedostatok priestoru, obmedzovanie a osočovanie zo strany svokrovcov .
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    74%
    Debut maďarského režiséra Bélu Tarra, ktorý nakrútil už ako 22-ročný. Zaoberá sa v ňom bytovou krízou v Budapešti v 70-tych rokoch 20. storočia. Tarr dôsledným dokumentarizujúcim režijným štýlom aranžuje autentické životné situácie a rozhovory a zachytáva tak existenčné a existenciálne krízy mladých ľudí žijúcich v nepriaznivých pomeroch maďarského socializmu. Zobrazuje dopad na rodinné, milostné a medziľudské vzťahy, poznamenané klaustrofóbiou. Kvôli rozsiahlym búracím prácam bolo v týchto rokoch v Budapešti množstvo domov zbúraných a ich obyvatelia boli prinútení k vysťahovaniu. Niektorí z nich našli nový domov u príbuzných, kde žili v extrémne stiesnených podmienkach. Tarr pristupuje k tomuto sociologickému fenoménu prostredníctvom exemplárneho príkladu mladého páru s chorľavou dcérkou, ktorý prežíva vážnu manželskú krízu pre nedostatok priestoru, obmedzovanie a osočovanie zo strany svokrovcov .
    Žánry:Drama
    Režie:Béla Tarr
    1
  • 2
  • Řezník, kurva a jednooký muž
    Řezník, kurva a jednooký muž (2017)
    Film
    66%
    3
  • 4
  • Chico
    Chico (2001)
    Film
    Chico je dobrodružný film. Dalo by se říct ideologický dobrodružný film, ale se skutečnými dobrodružstvími s cestováním, revolucemi a válkami, napříč zeměmi a kontinenty. V sázce je hodně: co se světovou revolucí? Co si má počít člověk, který se narodí v Latinské Americe napůl jako Maďar, napůl katolík, napůl Žid a je odmalička vychováván jako přesvědčený komunista? V dětství je nucen provandrovat půl světa, aby z blízkosti Che Guevary a Salvadora Allendeho dorazil do "reálného socialismu" _ do Maďarska. Výsledkem je: revolucionář bez hranic. Co s ním bude, když se svět z zbavuje nejen ideje komunismu, ale _ snad v oprávněné sebeobraně _ nechce ani slyšet o ideologiích? Zbývá ještě myšlenka, které by se mohl zachytit, a pokud ano, za jakou cenu? Vůbec: co bude v tomto novém světě s těmi neklidnými a rozhněvanými, s radikály? Co bude s těmi, které dějiny podvedly? Náš hrdina se znovu žene přes půl světa a tentokrát dorazí do války v Chorvatsku. V tomto filmu se mísí vymyšlené a skutečné události i osoby. A tak ani příběh, ani postavy nejsou totožné s nikým a s ničím _ pouze s tím, co jsem si vymyslela
    Žánry:DramaVálečný
    65%
    Chico je dobrodružný film. Dalo by se říct ideologický dobrodružný film, ale se skutečnými dobrodružstvími s cestováním, revolucemi a válkami, napříč zeměmi a kontinenty. V sázce je hodně: co se světovou revolucí? Co si má počít člověk, který se narodí v Latinské Americe napůl jako Maďar, napůl katolík, napůl Žid a je odmalička vychováván jako přesvědčený komunista? V dětství je nucen provandrovat půl světa, aby z blízkosti Che Guevary a Salvadora Allendeho dorazil do "reálného socialismu" _ do Maďarska. Výsledkem je: revolucionář bez hranic. Co s ním bude, když se svět z zbavuje nejen ideje komunismu, ale _ snad v oprávněné sebeobraně _ nechce ani slyšet o ideologiích? Zbývá ještě myšlenka, které by se mohl zachytit, a pokud ano, za jakou cenu? Vůbec: co bude v tomto novém světě s těmi neklidnými a rozhněvanými, s radikály? Co bude s těmi, které dějiny podvedly? Náš hrdina se znovu žene přes půl světa a tentokrát dorazí do války v Chorvatsku. V tomto filmu se mísí vymyšlené a skutečné události i osoby. A tak ani příběh, ani postavy nejsou totožné s nikým a s ničím _ pouze s tím, co jsem si vymyslela
    Žánry:DramaVálečný
    5
  • 6
  • 7
  • Másnap
    Másnap (2004)
    Film
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    55%
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    8
  • Maďarská krása
    Maďarská krása (2003)
    Film
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    41%
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    9