?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Dennis Knudsen: Filmy a seriály

  • Dogville
    Dogville (2003)
    Film

    Ďalšia z variácií na tému ľudskej dobroty a zla od kontroverzného dánskeho režiséra Larsa von Triera s Nicole Kidman v hlavnej úlohe. Dej sa odohráva v Dogville, bohom zabudnutom mestečku niekde v americkom Colorade. Sem prichádza Grace hľadať úkryt pred gangstrami, ktorí ju prenasledujú a chcú zabiť. Miestny intelektuál a spisovateľ jej poskytne ochranu a presvedčí obyvateľov mestečka, aby utečenkyňu prichýlili. Za ich pomoc sa im má odvďačiť domácimi prácami. Situácia sa však pre Grace komplikuje, keď gangstri zachytia jej stopu až v Dogville. S rastúcim nebezpečenstvom začínajú obyvatelia mestečka klásť stále vyššie nároky na Gracein vďak. To, čo sa spočiatku javilo ako veľkodušná pomoc, sa postupne mení na využívanie. Trier sa pri tvorbe filmu nechal inšpirovať Trojgrošovou operou Bertolda Brechta, celý dej zasadil do ateliéru s minimom kulís, kde vytvoril štylizovaný fiktívny svet na psychologickej presvedčivosti charakterov a ich hereckom stvárnení.

    76%

    Ďalšia z variácií na tému ľudskej dobroty a zla od kontroverzného dánskeho režiséra Larsa von Triera s Nicole Kidman v hlavnej úlohe. Dej sa odohráva v Dogville, bohom zabudnutom mestečku niekde v americkom Colorade. Sem prichádza Grace hľadať úkryt pred gangstrami, ktorí ju prenasledujú a chcú zabiť. Miestny intelektuál a spisovateľ jej poskytne ochranu a presvedčí obyvateľov mestečka, aby utečenkyňu prichýlili. Za ich pomoc sa im má odvďačiť domácimi prácami. Situácia sa však pre Grace komplikuje, keď gangstri zachytia jej stopu až v Dogville. S rastúcim nebezpečenstvom začínajú obyvatelia mestečka klásť stále vyššie nároky na Gracein vďak. To, čo sa spočiatku javilo ako veľkodušná pomoc, sa postupne mení na využívanie. Trier sa pri tvorbe filmu nechal inšpirovať Trojgrošovou operou Bertolda Brechta, celý dej zasadil do ateliéru s minimom kulís, kde vytvoril štylizovaný fiktívny svet na psychologickej presvedčivosti charakterov a ich hereckom stvárnení.

    1
  • Po svatbě
    Po svatbě (2006)
    Film

    Film dánské režisérky Susanne Bier (Bratři) byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film a patří k tomu nejlepšímu, co nám současná skandinávská kinematografie může nabídnout. Hrdinou filmu je charismatický a talentovaný dánský herec Mads Mikkelsen (Casino Royal) pracující i indickém sirotčinci, který zoufale potřebuje finanční prostředky. Ty se nabízejí z rodného Dánska, země, kterou nechal daleko za sebou. Životní situace, které ho tam čekají, změní obchodní cestu v dramatickou, bolestnou zkoušku pro všechny zúčastněné.

    Žánry:Drama
    76%

    Film dánské režisérky Susanne Bier (Bratři) byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film a patří k tomu nejlepšímu, co nám současná skandinávská kinematografie může nabídnout. Hrdinou filmu je charismatický a talentovaný dánský herec Mads Mikkelsen (Casino Royal) pracující i indickém sirotčinci, který zoufale potřebuje finanční prostředky. Ty se nabízejí z rodného Dánska, země, kterou nechal daleko za sebou. Životní situace, které ho tam čekají, změní obchodní cestu v dramatickou, bolestnou zkoušku pro všechny zúčastněné.

    Žánry:Drama
    2
  • Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    3
  • Melancholie
    Melancholie (2011)
    Film
    • O2 TV
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1
    Nový film Melancholia dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle a všeobecnou sváteční náladu zakalí náhlá hrozba v podobě rudé planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza slunce a s níž hrozí Zemi bezprostřední srážka. Režisér Trier je pověstný precizně gradovanou atmosférou s neočekávanými zápletkami i zvraty, které ústí do ještě neočekávanějšího konce. Pověstný je i náročným vedením herců – zejména pak hereček, z nichž se právě v Melancholii v hlavních rolích představí plavovlasá kráska Kirsten Dunst, známá například z velkofilmu Spider-Man či historického snímku Marie Antoinetta, a démonická Charlotte Gainsbourg, která omráčila diváky i kritiky svým suverénním herectvím v Trierově předchozím a značně šokujícím mysteriu Antikrist. (oficiální text distributora)
    71%
    Nový film Melancholia dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle a všeobecnou sváteční náladu zakalí náhlá hrozba v podobě rudé planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza slunce a s níž hrozí Zemi bezprostřední srážka. Režisér Trier je pověstný precizně gradovanou atmosférou s neočekávanými zápletkami i zvraty, které ústí do ještě neočekávanějšího konce. Pověstný je i náročným vedením herců – zejména pak hereček, z nichž se právě v Melancholii v hlavních rolích představí plavovlasá kráska Kirsten Dunst, známá například z velkofilmu Spider-Man či historického snímku Marie Antoinetta, a démonická Charlotte Gainsbourg, která omráčila diváky i kritiky svým suverénním herectvím v Trierově předchozím a značně šokujícím mysteriu Antikrist. (oficiální text distributora)
    4
  • Antikrist
    Antikrist (2009)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují, jenže během této rozkoše se stane tragédie, jež je navždy připraví o dítě a manželé už nejsou tím, čím byli. Žena je zničená smutkem a manžel se ze všech sil snaží zachránit to jediné, co mu zbylo, manželství se ženou. Navrhne tedy, že odjedou na srubu hluboko v lesích, kde se pokusí k sobě opět najít cestu, ovšem to, co zde najdou ani jeden nečekal a ve hře už není jen záchrana manželství...
    67%
    Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují, jenže během této rozkoše se stane tragédie, jež je navždy připraví o dítě a manželé už nejsou tím, čím byli. Žena je zničená smutkem a manžel se ze všech sil snaží zachránit to jediné, co mu zbylo, manželství se ženou. Navrhne tedy, že odjedou na srubu hluboko v lesích, kde se pokusí k sobě opět najít cestu, ovšem to, co zde najdou ani jeden nečekal a ve hře už není jen záchrana manželství...
    5
  • Nymfomanka, část I.
    Nymfomanka, část I. (2013)
    Film
    • KVIFF TV
    66%
    6
  • 7
  • 8
  • Jak se zbavit těch ostatních
    Jak se zbavit těch ostatních (2007)
    Film
    • iTunes
    Nejen čeští politici umí šlápnout do pořádného lejna. Například i v Dánsku se občas zadaří. A pak se na účet svých státotvorných elit baví celý dánský národ. I když kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby opravdu existovala „Nová kodaňská kritéria“, o nichž vypráví kousavé satirické komediální drama režiséra Anderse Ronnowa Klarlunda, autora pozoruhodných loutkových Strings. Tento téměř ultrapravicový zákon, jehož přijetí je v příběhu situované do nedaleké budoucnosti, si totiž bere na paškál obranu národa před nežádoucími vlivy. A za úkol má jediné – eliminovat všechny dánské občany, kteří daným kritériím nepodléhají. Přičemž Klarlund jde ve své vizi ještě dál a táže se: Jak by asi vypadala moje země, kdybychom všechny průšviháře a životní ztroskotance pozavírali do koncentračních táborů a nechali o jejich osudu rozhodovat armádu? Nezmizeli by nakonec všichni? Dánský humor je drsný, ale rozhodně stojí za to jej poznat.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Nejen čeští politici umí šlápnout do pořádného lejna. Například i v Dánsku se občas zadaří. A pak se na účet svých státotvorných elit baví celý dánský národ. I když kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby opravdu existovala „Nová kodaňská kritéria“, o nichž vypráví kousavé satirické komediální drama režiséra Anderse Ronnowa Klarlunda, autora pozoruhodných loutkových Strings. Tento téměř ultrapravicový zákon, jehož přijetí je v příběhu situované do nedaleké budoucnosti, si totiž bere na paškál obranu národa před nežádoucími vlivy. A za úkol má jediné – eliminovat všechny dánské občany, kteří daným kritériím nepodléhají. Přičemž Klarlund jde ve své vizi ještě dál a táže se: Jak by asi vypadala moje země, kdybychom všechny průšviháře a životní ztroskotance pozavírali do koncentračních táborů a nechali o jejich osudu rozhodovat armádu? Nezmizeli by nakonec všichni? Dánský humor je drsný, ale rozhodně stojí za to jej poznat.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Oskar a Josefína
    Oskar a Josefína (2005)
    Film
    Oscar a Josefina, kteří právě slavili letní slunovrat s prarodiči na venkově, se vydávají do minulosti. Démon Thorsen jim totiž nabídl jako dárek možnost cestovat v čase a dvojice se tak ocitne v 17. století. Setkává se tam s Oscarovými předky a protože moderní oblečené budí nežádoucí pozornost, návštěvníci z budoucnosti předstírají, že jsou příbuzní z města. Jenže když Josefine vyléčí nemocnou dívku moderními léky, je obviněna z čarodějnictví a hrozí jí smrt na hranici. Nebezpečí přátele přinutí, aby rychle vymysleli plán útěku, pokud si chtějí zachránit život.
    Žánry:Rodinný
    47%
    Oscar a Josefina, kteří právě slavili letní slunovrat s prarodiči na venkově, se vydávají do minulosti. Démon Thorsen jim totiž nabídl jako dárek možnost cestovat v čase a dvojice se tak ocitne v 17. století. Setkává se tam s Oscarovými předky a protože moderní oblečené budí nežádoucí pozornost, návštěvníci z budoucnosti předstírají, že jsou příbuzní z města. Jenže když Josefine vyléčí nemocnou dívku moderními léky, je obviněna z čarodějnictví a hrozí jí smrt na hranici. Nebezpečí přátele přinutí, aby rychle vymysleli plán útěku, pokud si chtějí zachránit život.
    Žánry:Rodinný
    10
  • 11