6.0

Ysé Tran: Filmy a seriály

  • Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    FilmRole: Eurasian Girl
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    ...(více)
    76%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    ...(více)
    1
  • Můj život ve vzduchu
    Můj život ve vzduchu (2005)
    Film
    Yann má strach z lietania predurčený takpovediac od narodenia. Na svet totiž prišiel kdesi nad Pacifikom a jeho matka na to doplatila životom. Od tej chvíle Yann nikdy nesedel v lietadle. A iba irónia osudu chcela, že Yann je dnes letový inštruktor na simulátore. A aj keď sú možnosti prekonania dávnej traumy pre Yanna neobmedzené, neexistuje nič, čo by Yanna prinútilo opäť si sadnúť do skutočného lietadla. Až do momentu, kedy nestretne Alice...
    ...(více)
    69%
    Yann má strach z lietania predurčený takpovediac od narodenia. Na svet totiž prišiel kdesi nad Pacifikom a jeho matka na to doplatila životom. Od tej chvíle Yann nikdy nesedel v lietadle. A iba irónia osudu chcela, že Yann je dnes letový inštruktor na simulátore. A aj keď sú možnosti prekonania dávnej traumy pre Yanna neobmedzené, neexistuje nič, čo by Yanna prinútilo opäť si sadnúť do skutočného lietadla. Až do momentu, kedy nestretne Alice...
    ...(více)
    2
  • 3
  • Tisíc a jedna noc
    Tisíc a jedna noc (2000)
    Seriál
    68%
    4
  • 5
  • Nechce se mi spát
    Nechce se mi spát (1994)
    FilmRole: Theatre Actress

    Inspirací k natočení snímku Nechce se mi spát se stal skutečný případ sériového vraha Thierry Paulina, který v 80. letech zavraždil v Paříži několik starých žen. Příběh z černé kroniky přetransformovala Claire Denis ve zneklidňující moderní film noir. Soustředí se kolem tří hlavních postav, přímo či nepřímo propojených se zločiny: litevské emigrantky Daigy (Jekatěrina Golubeva), hudebníka Thea (Alex Descas) a jeho homosexuálního bratra, tanečníka Camille (Richard Courcet). Podobně jako v jiných svých dílech, i zde režisérka odmítá psychologicky vykreslovat svět hrdinů. Namísto toho staví diváky před spletitou síť propojujících se osudů – v jejich nezobrazitelném centru se nachází zlo, které těžko můžeme pochopit. Záměrně anti–dramatický film je zvláštním portrétem marginalizovaných, sociálně vyloučených bytostí, jenž neklidně bloumají na okraji společnosti. [Cinepur Choice 2008]

    ...(více)
    66%

    Inspirací k natočení snímku Nechce se mi spát se stal skutečný případ sériového vraha Thierry Paulina, který v 80. letech zavraždil v Paříži několik starých žen. Příběh z černé kroniky přetransformovala Claire Denis ve zneklidňující moderní film noir. Soustředí se kolem tří hlavních postav, přímo či nepřímo propojených se zločiny: litevské emigrantky Daigy (Jekatěrina Golubeva), hudebníka Thea (Alex Descas) a jeho homosexuálního bratra, tanečníka Camille (Richard Courcet). Podobně jako v jiných svých dílech, i zde režisérka odmítá psychologicky vykreslovat svět hrdinů. Namísto toho staví diváky před spletitou síť propojujících se osudů – v jejich nezobrazitelném centru se nachází zlo, které těžko můžeme pochopit. Záměrně anti–dramatický film je zvláštním portrétem marginalizovaných, sociálně vyloučených bytostí, jenž neklidně bloumají na okraji společnosti. [Cinepur Choice 2008]

    ...(více)
    6
  • 7
  • Studentka
    Studentka (1988)
    Film
    64%
    8
  • Strážní andělé
    Strážní andělé (1995)
    FilmRole: Lily Wang
    62%
    9
  • Force majeure
    Force majeure (1989)
    Film
    Čtyřčlenná švédská rodina cestuje do francouzských Alp, aby si při lyžovaní oddychla a nerušeně spolu strávila pár vzácných volných dní. Dovolenkovou idylu s hřejivým sluncem a zasněženými velkolepými horami však naruší mohutná lavina, řítící se během oběda na otevřenou restauraci na terase. Ebba chrání své vyděšené děti a zoufale volá na svého manžela Tomase, který však v panickém strachu utíká do bezpečí. Lavinová katastrofa se nakonec nekoná, avšak ze vzniklé sněžné mlhy se postupně vynořuje zahanbení, nejistota a výsměch. Manželství Tomase a Ebby i pokojný život rodiny visí na vlásku a Tomas vnitřně bojuje s vlastním selháním a všemožně se snaží obnovit svou napjatou úlohu otce.(Film Europe)
    ...(více)
    Žánry:Drama
    62%
    Čtyřčlenná švédská rodina cestuje do francouzských Alp, aby si při lyžovaní oddychla a nerušeně spolu strávila pár vzácných volných dní. Dovolenkovou idylu s hřejivým sluncem a zasněženými velkolepými horami však naruší mohutná lavina, řítící se během oběda na otevřenou restauraci na terase. Ebba chrání své vyděšené děti a zoufale volá na svého manžela Tomase, který však v panickém strachu utíká do bezpečí. Lavinová katastrofa se nakonec nekoná, avšak ze vzniklé sněžné mlhy se postupně vynořuje zahanbení, nejistota a výsměch. Manželství Tomase a Ebby i pokojný život rodiny visí na vlásku a Tomas vnitřně bojuje s vlastním selháním a všemožně se snaží obnovit svou napjatou úlohu otce.(Film Europe)
    ...(více)
    Žánry:Drama
    10
  • 11
  • Pravda o Charliem
    Pravda o Charliem (2002)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    48%
    12
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • O2 TV
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    ...(více)
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    ...(více)
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    13
  • 14