?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Shabtai Yitzhak: Filmy a seriály

  • Yossi & Jagger
    Yossi & Jagger (2002)
    Film
    69%
    1
  • Boží zásah
    Boží zásah (2002)
    Film
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    65%
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    2
  • Atash
    Atash (2004)
    Film
    Abu Shukri se před deseti lety odstěhoval s rodinou daleko od domova, do vyprahlého údolí, kde s manželkou, dvěma dcerami a synem našel obživu jako uhlíř. Jen on a syn se občas dostanou mezi lidi do nedaleké vesnice, kam chodí chlapec do školy a kde otec prodává dřevěné uhlí, které rodina vyrobí. Otcovo rozhodnutí zavést do primitivní usedlosti vodovod sice rodině ulehčí život, vnáší však do duší jejích členů neklid. Otec sice nepřipouští možnost, že by usedlost a dosavadní způsob života opustil, ostatní se však stále výrazněji staví proti němu. Konflikt s dcerou Gamilou, již otec miluje, ale zároveň nesnese, aby mu vzdorovala, se stává ohniskem, v němž se rodí tragédie. Dokáže chlapec jít svou cestou, nebo se podřídí tradici a bude kráčet v otcových stopách? K natočení dramatu o hledání svobody, která neexistuje mimo nás, inspiroval režiséra rodný kraj konfliktní oblast kolem města Um El-Fahem v samém srdci Izraele, kterou obývá silná palestinská menšina. Sám autor však tvrdí, že jeho film je politický jen natolik, nakolik jsou politické všechny příběhy o vztazích mezi lidmi.
    Žánry:Drama
    60%
    Abu Shukri se před deseti lety odstěhoval s rodinou daleko od domova, do vyprahlého údolí, kde s manželkou, dvěma dcerami a synem našel obživu jako uhlíř. Jen on a syn se občas dostanou mezi lidi do nedaleké vesnice, kam chodí chlapec do školy a kde otec prodává dřevěné uhlí, které rodina vyrobí. Otcovo rozhodnutí zavést do primitivní usedlosti vodovod sice rodině ulehčí život, vnáší však do duší jejích členů neklid. Otec sice nepřipouští možnost, že by usedlost a dosavadní způsob života opustil, ostatní se však stále výrazněji staví proti němu. Konflikt s dcerou Gamilou, již otec miluje, ale zároveň nesnese, aby mu vzdorovala, se stává ohniskem, v němž se rodí tragédie. Dokáže chlapec jít svou cestou, nebo se podřídí tradici a bude kráčet v otcových stopách? K natočení dramatu o hledání svobody, která neexistuje mimo nás, inspiroval režiséra rodný kraj konfliktní oblast kolem města Um El-Fahem v samém srdci Izraele, kterou obývá silná palestinská menšina. Sám autor však tvrdí, že jeho film je politický jen natolik, nakolik jsou politické všechny příběhy o vztazích mezi lidmi.
    Žánry:Drama
    3