7.4

Bus Howard: Filmy a seriály

  • The Wire - Špína Baltimoru
    The Wire - Špína Baltimoru (2002)
    Seriál
    • Max
    92%
    1
  • Viceprezident(ka)
    Viceprezident(ka) (2012)
    Seriál
    • Max
    Bývalá senátorka Selina Meyerová (Julia Louis-Dreyfusová) přijala nabídku stát se viceprezidentkou Spojených států. Velice brzy však zjišťuje, že její nová funkce nenaplňuje žádné z jejích očekávání a naopak plní se vše, před čím ji varovali. V seriálu sledujeme Selinu a její spolupracovníky, jak kličkují v každodenních, pro Washington příznačných, politických hrách, a zároveň se snaží působit kladným dojmem na veřejnost a vykonat něco dobrého pro svou zemi. Do Selinina nejbližšího okruhu patří: šéfka kanceláře Amy (Anna Chlumsky), tiskový mluvčí Mike McClintock (Matt Walsh), osobní asistent Gary (Tony Hale) a sekretářka Sue (Sufe Bradshawová). Jejich častými soupeři jsou ambiciózní šťoural Dan Egan (Reid Scott) a samolibý šéf komunikace Bílého domu Jonah (Tim Simons). Tento nový komediální seriál z produkce HBO ukazuje každodení smršť činností viceprezidentky, jak musí hasit politické požáry, sladit nabitý seznam veřejných akcí s náročným soukromým životem a hájit prezidentovy zájmy, přestože její vztahy s šéfem exekutivy nejsou právě idylické. V osmi epizodách první série Viceprezident(ka) zábavně popichuje a vysmívá se jak nuancím každodenní politiky úřadu, tak i celému politickému světu v prostředí, kde i to nejbanálnější rozhodnutí - od příchuti jogurtu, až po výběr VP mazlíka - může mít nečekané a dalekosáhlé důsledky.
    Žánry:Komedie
    74%
    Bývalá senátorka Selina Meyerová (Julia Louis-Dreyfusová) přijala nabídku stát se viceprezidentkou Spojených států. Velice brzy však zjišťuje, že její nová funkce nenaplňuje žádné z jejích očekávání a naopak plní se vše, před čím ji varovali. V seriálu sledujeme Selinu a její spolupracovníky, jak kličkují v každodenních, pro Washington příznačných, politických hrách, a zároveň se snaží působit kladným dojmem na veřejnost a vykonat něco dobrého pro svou zemi. Do Selinina nejbližšího okruhu patří: šéfka kanceláře Amy (Anna Chlumsky), tiskový mluvčí Mike McClintock (Matt Walsh), osobní asistent Gary (Tony Hale) a sekretářka Sue (Sufe Bradshawová). Jejich častými soupeři jsou ambiciózní šťoural Dan Egan (Reid Scott) a samolibý šéf komunikace Bílého domu Jonah (Tim Simons). Tento nový komediální seriál z produkce HBO ukazuje každodení smršť činností viceprezidentky, jak musí hasit politické požáry, sladit nabitý seznam veřejných akcí s náročným soukromým životem a hájit prezidentovy zájmy, přestože její vztahy s šéfem exekutivy nejsou právě idylické. V osmi epizodách první série Viceprezident(ka) zábavně popichuje a vysmívá se jak nuancím každodenní politiky úřadu, tak i celému politickému světu v prostředí, kde i to nejbanálnější rozhodnutí - od příchuti jogurtu, až po výběr VP mazlíka - může mít nečekané a dalekosáhlé důsledky.
    Žánry:Komedie
    2
  • Město patří nám
    Město patří nám (2022)
    Minisérie
    • Max
    73%
    3
  • Domů na svátky
    Domů na svátky (1995)
    FilmRole: Man on Airport Phone

    Den díkuvzdání připadá v USA tradičně na poslední listopadový čtvrtek. Claudia Larsonová cestuje domů na svátky s nechutí, frustrována a předem nabroušená. Kdo zná její střelenou rodinu, složenou ze svérázných individualit, ten se nediví. Máma šmejdí po domě a obtěžuje všechny se svou opožděnou krizí středního věku. Tatík je dobromyslný podpantoflák a homosexuální bratr se najednou objevil v doprovodu přítele... Rodina se po roce znovu sešla, ale dříve než se na svátečně prostřeném stole ocitne pověstný nadívaný krocan, projdou všichni Larsonovi očistcem nedořešených vzájemných vztahů, traumat a neuróz z opuštěnosti, z nenaplněnosti života, z nadrženosti, ze sexuální orientace a bůhví z čeho ještě. Kvalita této dramtické komedie stojí a padá s hereckými výkony.

    62%

    Den díkuvzdání připadá v USA tradičně na poslední listopadový čtvrtek. Claudia Larsonová cestuje domů na svátky s nechutí, frustrována a předem nabroušená. Kdo zná její střelenou rodinu, složenou ze svérázných individualit, ten se nediví. Máma šmejdí po domě a obtěžuje všechny se svou opožděnou krizí středního věku. Tatík je dobromyslný podpantoflák a homosexuální bratr se najednou objevil v doprovodu přítele... Rodina se po roce znovu sešla, ale dříve než se na svátečně prostřeném stole ocitne pověstný nadívaný krocan, projdou všichni Larsonovi očistcem nedořešených vzájemných vztahů, traumat a neuróz z opuštěnosti, z nenaplněnosti života, z nadrženosti, ze sexuální orientace a bůhví z čeho ještě. Kvalita této dramtické komedie stojí a padá s hereckými výkony.

    4
  • Šest vražd stačí, maminko!
    Šest vražd stačí, maminko! (1994)
    FilmRole: Gus

    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zamě-stnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením "morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou oběti se stane synův "netolerantní" učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti kteří zahlédli Beverly 'při práci". Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka Je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. 0 výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. - John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí(!), kritizuje pokrytectví spo-lečnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními "senzacemi". Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavé odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního Jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně "exemplárních" ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.

    61%

    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zamě-stnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením "morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou oběti se stane synův "netolerantní" učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti kteří zahlédli Beverly 'při práci". Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka Je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. 0 výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. - John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí(!), kritizuje pokrytectví spo-lečnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními "senzacemi". Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavé odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního Jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně "exemplárních" ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.

    5