5.9

Valeria Sabel: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Sister Vincenza
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • Mám strach
    Mám strach (1977)
    Film
    75%
    2
  • Moji přátelé III
    Moji přátelé III (1985)
    FilmRole: Valeria Migliari
    Čas je neúprosný, ale i poté, co hrabě Mascetti (Ugo Tognazzi) ve druhém dílu skončí na invalidním vozíčku, se Moji přátelé snaží užívat si život jako za mlada. Mascetti žije v ústavu, kam ho jeho kamarádi chodí navštěvovat a kde ostatním pacientům zpestřují život různými lumpárnami. Po čase tu Melandri (Gastone Moschin) už klasicky najde objekt pro svoji lásku, o které si myslí, jako vždy, jen to nejlepší. Asi není náhoda, že v ústavu žije i Sig. Lenzi (Bernard Blier), kterému naši hrdinové také nedopřejí klidné stáří. (MJMilan)
    Režie:Nanni Loy
    66%
    Čas je neúprosný, ale i poté, co hrabě Mascetti (Ugo Tognazzi) ve druhém dílu skončí na invalidním vozíčku, se Moji přátelé snaží užívat si život jako za mlada. Mascetti žije v ústavu, kam ho jeho kamarádi chodí navštěvovat a kde ostatním pacientům zpestřují život různými lumpárnami. Po čase tu Melandri (Gastone Moschin) už klasicky najde objekt pro svoji lásku, o které si myslí, jako vždy, jen to nejlepší. Asi není náhoda, že v ústavu žije i Sig. Lenzi (Bernard Blier), kterému naši hrdinové také nedopřejí klidné stáří. (MJMilan)
    Režie:Nanni Loy
    3
  • 4
  • Dobrodruh
    Dobrodruh (1987)
    FilmRole: Rachel
    • SledovaniTV
    Luke se toulá po amerických silnicích ve svém starém džípu s přívěsem, ve kterém s sebou vozí svého milovaného koně. Při svých toulkách má spoustu problémů nejen s policisty, kteří v hrdinovi vidí potenciální problémy své poklidné služby, ale také dva nesympatičtí řidiči kamionu, kterým neustále kříží cestu. Luke si však dokáže poradit v každé situaci. Jednoho dne se ujme čtrnáctiletého Matta, jehož otce dostal do vězení bohatý podnikatel Lawson, aby se mohl zmocnit jeho pozemku. Luke se rozhodne pomoci Mattovu otci i dalším starousedlíkům, které se Lawson pokouší vyštvat z jejich pozemků. Navíc Luke zjistí, že má s Lawsonem nevyřízené účty ještě z dřívějších dob.
    60%
    Luke se toulá po amerických silnicích ve svém starém džípu s přívěsem, ve kterém s sebou vozí svého milovaného koně. Při svých toulkách má spoustu problémů nejen s policisty, kteří v hrdinovi vidí potenciální problémy své poklidné služby, ale také dva nesympatičtí řidiči kamionu, kterým neustále kříží cestu. Luke si však dokáže poradit v každé situaci. Jednoho dne se ujme čtrnáctiletého Matta, jehož otce dostal do vězení bohatý podnikatel Lawson, aby se mohl zmocnit jeho pozemku. Luke se rozhodne pomoci Mattovu otci i dalším starousedlíkům, které se Lawson pokouší vyštvat z jejich pozemků. Navíc Luke zjistí, že má s Lawsonem nevyřízené účty ještě z dřívějších dob.
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9