5.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Clément Hervieu-Léger: Filmy a seriály

  • Umění jíst a milovat
    Umění jíst a milovat (2023)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Vietnamský tvůrce Anh Hung Tran předkládá kulinářskou romanci, kde v centru stojí věhlasná kuchařka Eugenie a gurmán Dodin, pro kterého již více než 20 let pracuje. Rostoucí náklonost se postupně mění v milostný vztah, s kterým se pojí i stále lahodnější připravované pokrmy, z nichž by žasli i největší šéfkuchaři. Když se však Eugenie stále brání Dodinovi zavázat, role si prohodí a on začne vařit pro ni. Snímek je součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    77%
    Vietnamský tvůrce Anh Hung Tran předkládá kulinářskou romanci, kde v centru stojí věhlasná kuchařka Eugenie a gurmán Dodin, pro kterého již více než 20 let pracuje. Rostoucí náklonost se postupně mění v milostný vztah, s kterým se pojí i stále lahodnější připravované pokrmy, z nichž by žasli i největší šéfkuchaři. Když se však Eugenie stále brání Dodinovi zavázat, role si prohodí a on začne vařit pro ni. Snímek je součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    1
  • Gabrielle
    Gabrielle (2005)
    FilmRole: Guest

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    60%

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    2
  • Bratr a sestra
    Bratr a sestra (2022)
    FilmRole: Pierre
    • Edison
    Přední tvář autorské francouzské kinematografie Arnaud Desplechin se snímkem Bratr a sestra navrací k nezpracovaným osudům postav filmu Vánoční příběh (2008). Sleduje sourozence Alice, která je herečka, a básníka Louise. Léta se nevídají a Alice svého bratra nesnáší. Při náhodných interakcí se před ním skrývá a jeho osobu úplně ignoruje. Dohromady je svede náhlé úmrtí v rodině. Při jejich konfrontaci se ohlíží do minulosti, hledá příčinu odloučení a zamýšlí se nad tím, kam se ztratila jejich dávná láska. Skrze intimní vyprávění a stylizaci divákům nedává odpovědi na kladené otázky a rozvážně portrétuje dvě odlišné a přesto stejně křehké osobnosti. Snímek byl uveden v hlavní sekci festivalu v Cannes roku 2022.
    Žánry:Drama
    53%
    Přední tvář autorské francouzské kinematografie Arnaud Desplechin se snímkem Bratr a sestra navrací k nezpracovaným osudům postav filmu Vánoční příběh (2008). Sleduje sourozence Alice, která je herečka, a básníka Louise. Léta se nevídají a Alice svého bratra nesnáší. Při náhodných interakcí se před ním skrývá a jeho osobu úplně ignoruje. Dohromady je svede náhlé úmrtí v rodině. Při jejich konfrontaci se ohlíží do minulosti, hledá příčinu odloučení a zamýšlí se nad tím, kam se ztratila jejich dávná láska. Skrze intimní vyprávění a stylizaci divákům nedává odpovědi na kladené otázky a rozvážně portrétuje dvě odlišné a přesto stejně křehké osobnosti. Snímek byl uveden v hlavní sekci festivalu v Cannes roku 2022.
    Žánry:Drama
    3