6.2

Vernel Bagneris: Filmy a seriály

  • Treme
    Treme (2010)
    Seriál
    • Max

    Nový seriál z produkce HBO, který měl v USA premiéru v dubnu 2010, líčí osudy obyvatel New Orleans, postižených v roce 2005 hurikánem Katrina. Soustřeďuje se na muzikanty, kteří rekonstruují své poničené existence a snaží se obnovit tradice jednoho z center amerického jazzu.

    Seriál začíná tři měsíce po katastrofě, v úvodní scéně prvního dílu prochází městem průvod muzikantů. K jazzmanům, jež se ve zničeném místě pokoušejí obnovit dobrou náladu, se přidá i jedna z hlavních postav - trombonista Antoine Batiste (Wendell Pierce). Během průvodu se setká s bývalou partnerkou LaDonnou (Khandi Alexanderová), která provozuje místní bar a hledá svého mladšího bratra... Dalšími klíčovými aktéry jsou samorostlý rozhlasový diskžokej Davis McAlary (Steve Zahn) a jeho příležitostná milá Janette (Kim Dickensová), pracující v jedné z místních restaurací. Jinou důležitou postavou je univerzitní profesor Creighton Bernette (John Goodman), který vinu za rozsah katastrofy přičítá liknavosti vlády i místních politiků. V jedné z klíčových epizod se pohádá s arogantním reportérem a jeho mikrofon ve vzteku zahodí do vody. Creightonova žena Toni Bernette (Melissa Leová) se snaží nalézt LaDonnina ztraceného bratra, který byl v době záplav ve vězení a poté zmizel. Sestavu ústředních hrdinů doplňuje Albert Lambreux (Clarke Peters), jež se v doprovodu dcery vrací do svého zničeného domu. Právě v jeho interiéru se rozsah kalamity odráží mimořádně drsně... (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaHudební
    83%

    Nový seriál z produkce HBO, který měl v USA premiéru v dubnu 2010, líčí osudy obyvatel New Orleans, postižených v roce 2005 hurikánem Katrina. Soustřeďuje se na muzikanty, kteří rekonstruují své poničené existence a snaží se obnovit tradice jednoho z center amerického jazzu.

    Seriál začíná tři měsíce po katastrofě, v úvodní scéně prvního dílu prochází městem průvod muzikantů. K jazzmanům, jež se ve zničeném místě pokoušejí obnovit dobrou náladu, se přidá i jedna z hlavních postav - trombonista Antoine Batiste (Wendell Pierce). Během průvodu se setká s bývalou partnerkou LaDonnou (Khandi Alexanderová), která provozuje místní bar a hledá svého mladšího bratra... Dalšími klíčovými aktéry jsou samorostlý rozhlasový diskžokej Davis McAlary (Steve Zahn) a jeho příležitostná milá Janette (Kim Dickensová), pracující v jedné z místních restaurací. Jinou důležitou postavou je univerzitní profesor Creighton Bernette (John Goodman), který vinu za rozsah katastrofy přičítá liknavosti vlády i místních politiků. V jedné z klíčových epizod se pohádá s arogantním reportérem a jeho mikrofon ve vzteku zahodí do vody. Creightonova žena Toni Bernette (Melissa Leová) se snaží nalézt LaDonnina ztraceného bratra, který byl v době záplav ve vězení a poté zmizel. Sestavu ústředních hrdinů doplňuje Albert Lambreux (Clarke Peters), jež se v doprovodu dcery vrací do svého zničeného domu. Právě v jeho interiéru se rozsah kalamity odráží mimořádně drsně... (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaHudební
    1
  • Ray
    Ray (2004)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Jestliže lze život chápat jako souhrn jeho jednotlivých částí, pak příběh Ray Charlese je možno považovat za souhrn osobních vzestupů a pádů v průběhu dlouhé a slávou ověnčené kariéry ve světě hudby. Ray zažil bolest i osobní tragédie. Množství jeho hudebních stylů (jazz, rhytm & blues, rock-and-roll, gospel, country & western) je sledem a souhrnem celistvé inspirativní cesty génia s jedinečnou vizí, génia, který světu daroval možnost zcela nového způsobu vnímání hudby. RAY je dosud nevyprávěný příběh dramatického osudu americké hudební legendy, jehož vzniku předcházel patnáctiletý sběr materiálu a sledování Rayovy tvorby uznávaným filmařem Taylorem Hackfordem. S hercem Jamiem Foxxem v titulní roli prožíváme šíři a autentičnost Rayova osudu v jeho nejvýbušnějším období. Všechno začalo v okamžiku, kdy černý slepý teenager sám nastoupil do floridského autobusu a cestoval přes Státy, aby svůj styl vybrousil na jazzové scéně v Seattlu. Od Rayových počátečních bojů o to, aby se s ním zacházelo tak, jak si zaslouží, a aby mohl jít svou cestou, přes jeho objevení společností Atlantic Records a bleskový vzestup ke globální popularitě, přes boj s drogovou závislostí a vyrovnávání se s milostnými vzplanutími nás vyprávění vede zpět až do dětství. Než se stal jedním z největších hudebních idolů své generace, musel se vyrovnat s pátým rokem svého života, kdy se utopil jeho bratr George a on začal ztrácet svůj zrak. Byla to doba, která nesmazatelně ovlivnila hloubku Rayových citů a probudila v něm onu nesmrtelnou hudbu. Film není jen pietní poctou idolu jazzmanů, ale je především filmovou lahůdkou, která sklidila ovace kritiky a která pravděpodobně postoupí do závěrečného boje o ceny Americké filmové akademie.
    81%
    Jestliže lze život chápat jako souhrn jeho jednotlivých částí, pak příběh Ray Charlese je možno považovat za souhrn osobních vzestupů a pádů v průběhu dlouhé a slávou ověnčené kariéry ve světě hudby. Ray zažil bolest i osobní tragédie. Množství jeho hudebních stylů (jazz, rhytm & blues, rock-and-roll, gospel, country & western) je sledem a souhrnem celistvé inspirativní cesty génia s jedinečnou vizí, génia, který světu daroval možnost zcela nového způsobu vnímání hudby. RAY je dosud nevyprávěný příběh dramatického osudu americké hudební legendy, jehož vzniku předcházel patnáctiletý sběr materiálu a sledování Rayovy tvorby uznávaným filmařem Taylorem Hackfordem. S hercem Jamiem Foxxem v titulní roli prožíváme šíři a autentičnost Rayova osudu v jeho nejvýbušnějším období. Všechno začalo v okamžiku, kdy černý slepý teenager sám nastoupil do floridského autobusu a cestoval přes Státy, aby svůj styl vybrousil na jazzové scéně v Seattlu. Od Rayových počátečních bojů o to, aby se s ním zacházelo tak, jak si zaslouží, a aby mohl jít svou cestou, přes jeho objevení společností Atlantic Records a bleskový vzestup ke globální popularitě, přes boj s drogovou závislostí a vyrovnávání se s milostnými vzplanutími nás vyprávění vede zpět až do dětství. Než se stal jedním z největších hudebních idolů své generace, musel se vyrovnat s pátým rokem svého života, kdy se utopil jeho bratr George a on začal ztrácet svůj zrak. Byla to doba, která nesmazatelně ovlivnila hloubku Rayových citů a probudila v něm onu nesmrtelnou hudbu. Film není jen pietní poctou idolu jazzmanů, ale je především filmovou lahůdkou, která sklidila ovace kritiky a která pravděpodobně postoupí do závěrečného boje o ceny Americké filmové akademie.
    2
  • American Horror Story
    American Horror Story (2011)
    Seriál
    • Disney+
    78%
    3
  • Mimo zákon
    Mimo zákon (1986)
    FilmRole: Preston
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    75%

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Armáda jednoho
    Armáda jednoho (2008)
    FilmRole: Samir / Ace of Spades
    30%
    11