?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

François Gédigier: Filmy a seriály

  • Tanec v temnotách
    Tanec v temnotách (2000)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Přední evropský režisér Lars von Trier je jedním ze zakladatelů dánského manifestu Dogma 95. Zde se však od těchto pravidel odklonil, aby vytvořil stylizovaný žánr hudebního a tanečního filmu. Na nákladném evropském projektu se podílela řada zemí, např. Dánsko, Francie, Švédsko, Itálie, SRN, Norsko či Finsko. Děj se ovšem odehrává ve Spojených státech v polovině šedesátých let. Hrdinkou je svérázná československá emigrantka Selma Ježková, jíž hrozí brzká slepota. Sama emigrovala do Států, aby tu zajistila oční operaci synovi, postiženému dědičnou chorobou. Selmu obklopují dobří lidé, přesto však zůstává ve svém údělu sama. Potíže překonává zejména díky vášni k muzikálu. S amatéry zkouší muzikál Za zvuků hudby a často pak muzikálová čísla v představách přenáší do reálného prostředí, v němž se pohybuje. Dominantou filmu, který podobně jako snímek Prolomit vlny řeší téma sebeobětování, zůstává výkon islandské zpěvačky Björk, jež se zde se svou výjimečnou rolí zcela identifikovala bez dalších ambicí na filmovou kariéru. Dokumentární způsob snímání pomocí ruční digitální kamery tvoří pak zvláštní a často diskutovaný kontrast k žánru melodramatu a muzikálu. Jedněmi obdivovaný, druhými odmítnutý film si odnesl z festivalu v Cannes obě hlavní ocenění - Zlatou palmu a navíc hereckou cenu pro Björk.
    Žánry:DramaKrimiMuzikálRetro
    77%
    Přední evropský režisér Lars von Trier je jedním ze zakladatelů dánského manifestu Dogma 95. Zde se však od těchto pravidel odklonil, aby vytvořil stylizovaný žánr hudebního a tanečního filmu. Na nákladném evropském projektu se podílela řada zemí, např. Dánsko, Francie, Švédsko, Itálie, SRN, Norsko či Finsko. Děj se ovšem odehrává ve Spojených státech v polovině šedesátých let. Hrdinkou je svérázná československá emigrantka Selma Ježková, jíž hrozí brzká slepota. Sama emigrovala do Států, aby tu zajistila oční operaci synovi, postiženému dědičnou chorobou. Selmu obklopují dobří lidé, přesto však zůstává ve svém údělu sama. Potíže překonává zejména díky vášni k muzikálu. S amatéry zkouší muzikál Za zvuků hudby a často pak muzikálová čísla v představách přenáší do reálného prostředí, v němž se pohybuje. Dominantou filmu, který podobně jako snímek Prolomit vlny řeší téma sebeobětování, zůstává výkon islandské zpěvačky Björk, jež se zde se svou výjimečnou rolí zcela identifikovala bez dalších ambicí na filmovou kariéru. Dokumentární způsob snímání pomocí ruční digitální kamery tvoří pak zvláštní a často diskutovaný kontrast k žánru melodramatu a muzikálu. Jedněmi obdivovaný, druhými odmítnutý film si odnesl z festivalu v Cannes obě hlavní ocenění - Zlatou palmu a navíc hereckou cenu pro Björk.
    Žánry:DramaKrimiMuzikálRetro
    1
  • Královna Margot
    Královna Margot (1994)
    Film

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v XVI. století, jejich vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců, a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    74%

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v XVI. století, jejich vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců, a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    2
  • Kapitán Volkonogov uprchl
    Kapitán Volkonogov uprchl (2021)
    Film

    Leningrad, 1938. Stalinistická mašinerie jede na plné obrátky, vyhledává domnělé nepřátele státu a popravuje nevinné. Jedním z exekutorů je i respektovaný kapitán Volkonogov, muž, který si ale jednoho dne uvědomí ohavnost systému, jehož součástí se stal. V náhlém popudu se rozhodne vyhledat pozůstalé obětí a prosit o odpuštění i za cenu toho, že bude brzy umlčen. Mohou se i kati dostat do nebe? Svižný thriller, ozvláštněný prvky hororu, hledá záchvěvy lidského svědomí pod pokličkou ideologie, která dělá z lidí mrtvoly ještě dřív, než skutečně zemřou. Snímek z benátské soutěže umocňuje přesvědčivý výkon Jurije Borisova, mrazivý humor i příklon k tradici ruského absurdního umění. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaThrillerRetro
    73%

    Leningrad, 1938. Stalinistická mašinerie jede na plné obrátky, vyhledává domnělé nepřátele státu a popravuje nevinné. Jedním z exekutorů je i respektovaný kapitán Volkonogov, muž, který si ale jednoho dne uvědomí ohavnost systému, jehož součástí se stal. V náhlém popudu se rozhodne vyhledat pozůstalé obětí a prosit o odpuštění i za cenu toho, že bude brzy umlčen. Mohou se i kati dostat do nebe? Svižný thriller, ozvláštněný prvky hororu, hledá záchvěvy lidského svědomí pod pokličkou ideologie, která dělá z lidí mrtvoly ještě dřív, než skutečně zemřou. Snímek z benátské soutěže umocňuje přesvědčivý výkon Jurije Borisova, mrazivý humor i příklon k tradici ruského absurdního umění. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaThrillerRetro
    3
  • 4
  • 5
  • Domov
    Domov (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou enviromentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    67%
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou enviromentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    6
  • Prostě spolu
    Prostě spolu (2007)
    Film
    Příběh čtyř lidí, kteří se souhrou osudu poznají a začnou se mít rádi. Camille, která v noci uklízí kanceláře, ve volném čase maluje krásné obrazy. Plachý, citlivý a samotářský Philibert je mladý aristokrat zblázněný do historie. Mužný a něžný Franck, který se živí jako kuchař, má velmi rád svou křehkou a okouzlující babičku Paulette. Ti čtyři se společně naučí mírnit své pochybnosti a trápení, ale také dívat se dopředu a plnit si své sny. Objeví jeden druhého a pochopí, že nejsilnější jsou "prostě spolu".
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Příběh čtyř lidí, kteří se souhrou osudu poznají a začnou se mít rádi. Camille, která v noci uklízí kanceláře, ve volném čase maluje krásné obrazy. Plachý, citlivý a samotářský Philibert je mladý aristokrat zblázněný do historie. Mužný a něžný Franck, který se živí jako kuchař, má velmi rád svou křehkou a okouzlující babičku Paulette. Ti čtyři se společně naučí mírnit své pochybnosti a trápení, ale také dívat se dopředu a plnit si své sny. Objeví jeden druhého a pochopí, že nejsilnější jsou "prostě spolu".
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Učená pře aneb Můj pohlavní život
    Učená pře aneb Můj pohlavní život (1996)
    Film
    Děj filmu se odehrává v kruzích současných univerzitních intelektuálů, kteří si příliš nepřipouštějí existenční starosti, zato mají spoustu starostí existenciálních. Trápí se vlastní nedostatečností, citovou mělkostí a nestálostí, hledají své místo v životě. Devětadvacetiletý vysokoškolský učitel Paul dosud nenapsal dizertační práci a zaostává v kariéře za bývalými spolužáky. Trauma mu způsobí setkání s dřívějším přítelem Rabierem, který se právě opájí svým úspěchem. Důležitější však pro něj je, aby si uspořádal soukromý život: miluje Ester, s níž chodí už deset let, ale s níž se chce rozejít, ale zároveň tajně miluje krásnou Sylvii, která však patří příteli Nathanovi, a naváže poměr s podivínskou Valérií, která je však družkou Sylviina bratra Jeana-Jacquesa. Podobné intimní starosti mají i jeho další přátelé. Všichni své pozice neustále rozebírají a hodnotí. A tak jim uplývá život...
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Děj filmu se odehrává v kruzích současných univerzitních intelektuálů, kteří si příliš nepřipouštějí existenční starosti, zato mají spoustu starostí existenciálních. Trápí se vlastní nedostatečností, citovou mělkostí a nestálostí, hledají své místo v životě. Devětadvacetiletý vysokoškolský učitel Paul dosud nenapsal dizertační práci a zaostává v kariéře za bývalými spolužáky. Trauma mu způsobí setkání s dřívějším přítelem Rabierem, který se právě opájí svým úspěchem. Důležitější však pro něj je, aby si uspořádal soukromý život: miluje Ester, s níž chodí už deset let, ale s níž se chce rozejít, ale zároveň tajně miluje krásnou Sylvii, která však patří příteli Nathanovi, a naváže poměr s podivínskou Valérií, která je však družkou Sylviina bratra Jeana-Jacquesa. Podobné intimní starosti mají i jeho další přátelé. Všichni své pozice neustále rozebírají a hodnotí. A tak jim uplývá život...
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Notre univers impitoyable
    Notre univers impitoyable (2008)
    Film
    65%
    9
  • Strom
    Strom (2010)
    Film

    V Austrálii vedou Dawn a Peter se svými čtyřmi dětmi šťastný život ve stínu obrovského fíkovníku. S násilnou Peterovou smrtí se každý snaží vyrovnat po svém. Osmiletá dívenka Simone si myslí, že tatínek žije dál ve stromě. Jednou se Dawn svěří se svým tajemstvím... Dawn pomalu nabírá síly, nachází si práci. Možná i novou lásku? Život se znovu rozjíždí, ale strom začíná zabírat příliš mnoho místa: jeho větve, jeho kořeny i jeho kolonie žab a netopýrů berou dům útokem a ohrožují jeho základy. Dawn již nemá na výběr: musí ho nechat porazit...

    Žánry:DramaRomantický
    64%

    V Austrálii vedou Dawn a Peter se svými čtyřmi dětmi šťastný život ve stínu obrovského fíkovníku. S násilnou Peterovou smrtí se každý snaží vyrovnat po svém. Osmiletá dívenka Simone si myslí, že tatínek žije dál ve stromě. Jednou se Dawn svěří se svým tajemstvím... Dawn pomalu nabírá síly, nachází si práci. Možná i novou lásku? Život se znovu rozjíždí, ale strom začíná zabírat příliš mnoho místa: jeho větve, jeho kořeny i jeho kolonie žab a netopýrů berou dům útokem a ohrožují jeho základy. Dawn již nemá na výběr: musí ho nechat porazit...

    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Hlídka
    Hlídka (1992)
    Film
    64%
    11
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    Film
    64%
    12
  • Milenec na jeden den
    Milenec na jeden den (2017)
    Film
    63%
    13
  • L'agent immobilier
    L'agent immobilier (2020)
    Minisérie
    63%
    14
  • Ve stínu žen
    Ve stínu žen (2015)
    Film
    • Edison

    Pierre a Manon natáčejí nízkorozpočtové dokumenty a žijí z různých pomocných prací. Když se Pierre setká s mladou Elisabeth, stanou se z nich milenci. Pierre nicméně nechce opustit Manon: touží vlastnit obě ženy. Elisabeth záhy zjistí, že Manon má milence. Pierre se s tímto vědomím vrací k Manon ― ženě, kterou doopravdy miluje. Prosí Manon, aby se k němu vrátila, a na Elisabeth zvolna zapomíná... Philippe Garrel přináší novou variaci na téma zrození a smrti vztahů i podivných cest touhy. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    62%

    Pierre a Manon natáčejí nízkorozpočtové dokumenty a žijí z různých pomocných prací. Když se Pierre setká s mladou Elisabeth, stanou se z nich milenci. Pierre nicméně nechce opustit Manon: touží vlastnit obě ženy. Elisabeth záhy zjistí, že Manon má milence. Pierre se s tímto vědomím vrací k Manon ― ženě, kterou doopravdy miluje. Prosí Manon, aby se k němu vrátila, a na Elisabeth zvolna zapomíná... Philippe Garrel přináší novou variaci na téma zrození a smrti vztahů i podivných cest touhy. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    15
  • Intimita
    Intimita (2001)
    Film

    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace.

    INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda.

    Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]

    61%

    Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace.

    INTIMITA vzbudila pozdvižení na všech festivalech, kde byla promítána (mj. i v Karlových Varech, kdy se účast prezidenta Havla na její projekci stala v letní okurkové sezóně médii hojně přetřásanou záležitostí), na Berlinale 2001 získala i přes svou skandálnost hlavní cenu - Zlatého medvěda.

    Příběh samotný začíná tam, kde většina filmů končí - v posteli, respektive na podlaze v Jayově neútulném vypůjčeném bytě. Claire přichází za osamělým Jayem, který nedávno opustil manželku i děti, aby se s ním milovala - bez jediného slova. Sex v INTIMITĚ je daleko vzdálen obvyklému nažehlenému filmovému ztvárnění - šokovaní diváci na plátně zhlédnou zcela naturalistické zobrazení erotických scén, které se ale vyhýbá laciné atraktivitě. Sex je začátek, co ale bude dál? V okamžiku, kdy Jay chce porušit nepsané pravidlo o mlčení a zjistit o Claire něco víc, všechno se začíná hroutit. [44. MFFKV 2009]

    16
  • Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem
    Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem (1998)
    Film

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    60%

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    17
  • Synonyma
    Synonyma (2019)
    Film
    • Edison

    SYNOPSE 1
    Yoav, izraelský mladík, který zrovna přišel do Paříže, se z poněkud komických důvodů ocitne nahý a bez všech osobních věcí v koupelně prázdného a studeného bytu. Zachrání ho Emile a Caroline, pár, který žije o patro výš. Yoav dostane peníze a oblečení, aby mohl začít nový život. I když utíká před svou rodnou zemí, kterou shledává jako „odpornou, páchnoucí, obscénní a sprostou“, před svojí identitou v pronikavé a ostré satiře Nadava Lapida uniknout nedokáže. Je jedno, jakým jazykem mluvíte, některých rodných synonym se prostě zbavit nelze.

    SYNOPSE 2
    Tragikomedie Synonyma přináší částečně autobiografický příběh mladého Izraelce Yoaha, který po ukončení služby v armádě opustí svou vlast a vydává se zcela bez prostředků do Paříže, kde se hodlá stát plnokrevným Francouzem. Jako první krok se rozhodne přestat mluvit hebrejsky a používat pouze francouzštinu, kterou si procvičuje i tím, že neustále opakuje synonyma. Výrazně stylizovaný snímek upomínající místy na francouzskou Novou vlnu, je svébytnou satirou na vojenský aspekt současného života v Izraeli, nenápadnou parodií na „sladký“ život současných Pařížanů, i úvahou o vykořeněnosti, o ztrátě a hledání identity. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    60%

    SYNOPSE 1
    Yoav, izraelský mladík, který zrovna přišel do Paříže, se z poněkud komických důvodů ocitne nahý a bez všech osobních věcí v koupelně prázdného a studeného bytu. Zachrání ho Emile a Caroline, pár, který žije o patro výš. Yoav dostane peníze a oblečení, aby mohl začít nový život. I když utíká před svou rodnou zemí, kterou shledává jako „odpornou, páchnoucí, obscénní a sprostou“, před svojí identitou v pronikavé a ostré satiře Nadava Lapida uniknout nedokáže. Je jedno, jakým jazykem mluvíte, některých rodných synonym se prostě zbavit nelze.

    SYNOPSE 2
    Tragikomedie Synonyma přináší částečně autobiografický příběh mladého Izraelce Yoaha, který po ukončení služby v armádě opustí svou vlast a vydává se zcela bez prostředků do Paříže, kde se hodlá stát plnokrevným Francouzem. Jako první krok se rozhodne přestat mluvit hebrejsky a používat pouze francouzštinu, kterou si procvičuje i tím, že neustále opakuje synonyma. Výrazně stylizovaný snímek upomínající místy na francouzskou Novou vlnu, je svébytnou satirou na vojenský aspekt současného života v Izraeli, nenápadnou parodií na „sladký“ život současných Pařížanů, i úvahou o vykořeněnosti, o ztrátě a hledání identity. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    18
  • Gabrielle
    Gabrielle (2005)
    Film

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    60%

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    19
  • Jeden zůstává, druhý odchází
    Jeden zůstává, druhý odchází (2005)
    Film
    Padesátnici Daniel a Alain, dlouholetí přátelelé se po více jak 15 letech manželství se setkají s láskou. Daniel potká Judithu a Alain Faridu, mladou Senegalku, kterou zaměstnal ve svém africkém obchůdku. Skze Daniela a Alaina jsou vyjádřeny pochybnosti a iluze, které způsobí láska, vášen a provinění, které přicházejí v momentě, když váháme změnit život....
    Žánry:DramaKomedie
    60%
    Padesátnici Daniel a Alain, dlouholetí přátelelé se po více jak 15 letech manželství se setkají s láskou. Daniel potká Judithu a Alain Faridu, mladou Senegalku, kterou zaměstnal ve svém africkém obchůdku. Skze Daniela a Alaina jsou vyjádřeny pochybnosti a iluze, které způsobí láska, vášen a provinění, které přicházejí v momentě, když váháme změnit život....
    Žánry:DramaKomedie
    20
  • Yves Saint Laurent
    Yves Saint Laurent (2014)
    Film
    • Max
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    59%
    21
  • Son frère
    Son frère (2003)
    Film

    Thomas umírá. Smířil se s tím. Rozhodl se, že bude na smrt čekat tady, v domě na pláži, kde strávil dětství. „Jsem s ním. Pořád je ještě léto. Nikdy jsem si neuvědomil, že lidé mohou umírat v létě. Myslel jsem si, že smrt je cosi, co se vždycky přihodí v zimě, že vyžaduje chlad, šedivé nebe a mizérii. Uvědomil jsem si ale, že může svou práci dělat i na slunci, za denního světla. Myslím, že k Thomasovi přijde za denního světla...“ Úsporně lakonický snímek Patrice Chéreaua se ve svém popisu bolesti a chátrání dostává daleko za hranice běžně očekávaných emocí. Nechává za sebou složité rodinné vztahy, které předcházely noci, kdy Thomas navštívil svého mladšího bratra Luca, lásku, sex i lítost – to vše v té chvíli totiž ztratilo smysl. Thomasova podivná nemoc, na niž snad lékaři ani neznají lék, uvrhla oba bratry do intimity, vyhrazené jen osudově tragickým situacím, kterou sdílejí a vnímají jakoby v izolaci od zbytku světa. Režisér zcela neemocionálně, ale s tichým porozuměním, z bezprostřední blízkosti sleduje postupnou degradaci Thomasova těla i proměnu Lucovy duše a jejich cestu k té nejzákladnější nutnosti, jíž je smrt a její přijetí. Za režii minimalistického, hluboce působivého snímku, natočeného podle stejnojmenného románu Philippa Bessona, získal Patrice Chéreau na MFF v Berlíně Stříbrného medvěda za režii. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    59%

    Thomas umírá. Smířil se s tím. Rozhodl se, že bude na smrt čekat tady, v domě na pláži, kde strávil dětství. „Jsem s ním. Pořád je ještě léto. Nikdy jsem si neuvědomil, že lidé mohou umírat v létě. Myslel jsem si, že smrt je cosi, co se vždycky přihodí v zimě, že vyžaduje chlad, šedivé nebe a mizérii. Uvědomil jsem si ale, že může svou práci dělat i na slunci, za denního světla. Myslím, že k Thomasovi přijde za denního světla...“ Úsporně lakonický snímek Patrice Chéreaua se ve svém popisu bolesti a chátrání dostává daleko za hranice běžně očekávaných emocí. Nechává za sebou složité rodinné vztahy, které předcházely noci, kdy Thomas navštívil svého mladšího bratra Luca, lásku, sex i lítost – to vše v té chvíli totiž ztratilo smysl. Thomasova podivná nemoc, na niž snad lékaři ani neznají lék, uvrhla oba bratry do intimity, vyhrazené jen osudově tragickým situacím, kterou sdílejí a vnímají jakoby v izolaci od zbytku světa. Režisér zcela neemocionálně, ale s tichým porozuměním, z bezprostřední blízkosti sleduje postupnou degradaci Thomasova těla i proměnu Lucovy duše a jejich cestu k té nejzákladnější nutnosti, jíž je smrt a její přijetí. Za režii minimalistického, hluboce působivého snímku, natočeného podle stejnojmenného románu Philippa Bessona, získal Patrice Chéreau na MFF v Berlíně Stříbrného medvěda za režii. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    22
  • Barbara
    Barbara (2017)
    Film
    59%
    23
  • Posluhovačka
    Posluhovačka (2002)
    Film
    Snímek z roku 2002 Posluhovačka je zcela v duchu Berriho hořkého a sarkastického pohledu na život. Jacques pracuje jako zvukový mistr, má rád svou práci a s tím, že ho opustila žena, se už vyrovnal. Naopak, plně si užívá své volnosti, miluje samotu, svou hudbu, vkusně zařízený byt. Za nic na světě by už neměnil. Má však jediný problém - neumí nebo jednoduše nechce umět uklízet. Žena na úklid neboli posluhovačka není nic neobvyklého a v inzertních rubrikách je řada nabídek. Hudba jeho mladé posluhovačky, kterou poslouchá při uklízení však není to jediné, čím tato nekomplikovaná osůbka zčeří Jacquesovy výsostné vody. Jacques se podvědomě brání, ale pak povolí, protože si pošetile myslí, že drží situaci pevně ve svých rukou. Začne mu na dívce záležet víc, než by si sám sobě přiznal. Herecký part Jean-Pierra Bacriho v roli Jacquese skýtá jedinečnou lehce nahořklou podívanou do života padesátníků.
    58%
    Snímek z roku 2002 Posluhovačka je zcela v duchu Berriho hořkého a sarkastického pohledu na život. Jacques pracuje jako zvukový mistr, má rád svou práci a s tím, že ho opustila žena, se už vyrovnal. Naopak, plně si užívá své volnosti, miluje samotu, svou hudbu, vkusně zařízený byt. Za nic na světě by už neměnil. Má však jediný problém - neumí nebo jednoduše nechce umět uklízet. Žena na úklid neboli posluhovačka není nic neobvyklého a v inzertních rubrikách je řada nabídek. Hudba jeho mladé posluhovačky, kterou poslouchá při uklízení však není to jediné, čím tato nekomplikovaná osůbka zčeří Jacquesovy výsostné vody. Jacques se podvědomě brání, ale pak povolí, protože si pošetile myslí, že drží situaci pevně ve svých rukou. Začne mu na dívce záležet víc, než by si sám sobě přiznal. Herecký part Jean-Pierra Bacriho v roli Jacquese skýtá jedinečnou lehce nahořklou podívanou do života padesátníků.
    24
  • Na cestě
    Na cestě (2012)
    Film
    57%
    25
  • 26
  • Mnich
    Mnich (2011)
    Film
    Výpravný francouzský historický snímek je adaptací klasického románu Matthewa Lewise z roku 1796, který popisuje osobní pád charismatického kazatele. Režisér Dominik Moll vytvořil vizuálně nesmírně působivé drama, které zpracovává téma nejen náboženského fanatismu, ale především neschopnosti odolat tělesnému pokušení navzdory vlastní víře. Snímek vyniká především překrásně snímaným prostředím a zejména pak výkonem Vincenta Cassela v hlavní roli bratra Ambrosia a Déborah Françoisové v roli Matildy.
    56%
    Výpravný francouzský historický snímek je adaptací klasického románu Matthewa Lewise z roku 1796, který popisuje osobní pád charismatického kazatele. Režisér Dominik Moll vytvořil vizuálně nesmírně působivé drama, které zpracovává téma nejen náboženského fanatismu, ale především neschopnosti odolat tělesnému pokušení navzdory vlastní víře. Snímek vyniká především překrásně snímaným prostředím a zejména pak výkonem Vincenta Cassela v hlavní roli bratra Ambrosia a Déborah Françoisové v roli Matildy.
    27
  • 28
  • Clubbed to Death
    Clubbed to Death (1996)
    Film
    Každý začiatok má aj svoj koniec. Niekedy je to príležitosť skončiť v pekle... Lola (Élodie Bouchezová) je mladé dievča, ktoré jedného večera zaspí v autobuse a nechtiac sa prevezie až na konečnú, kamsi na perifériu Paríža. Vodič autobusu ju vyhodí von a ona sa zatúla do akéhosi klubu medzi mladých ľudí, ktorí holdujú alkoholu, drogám a sexu. Lola napodiv veľmi rýchlo podľahne nástrahám klubu, prirýchlo súhlasí s pichnutím prvej drogovej dávky a veľmi rýchlo jej padne do oka jeden mladík. Nie div, že Lola sa stáva pravidelným návštevníkom klubu...
    Žánry:Drama
    55%
    Každý začiatok má aj svoj koniec. Niekedy je to príležitosť skončiť v pekle... Lola (Élodie Bouchezová) je mladé dievča, ktoré jedného večera zaspí v autobuse a nechtiac sa prevezie až na konečnú, kamsi na perifériu Paríža. Vodič autobusu ju vyhodí von a ona sa zatúla do akéhosi klubu medzi mladých ľudí, ktorí holdujú alkoholu, drogám a sexu. Lola napodiv veľmi rýchlo podľahne nástrahám klubu, prirýchlo súhlasí s pichnutím prvej drogovej dávky a veľmi rýchlo jej padne do oka jeden mladík. Nie div, že Lola sa stáva pravidelným návštevníkom klubu...
    Žánry:Drama
    29
  • Rembrandt
    Rembrandt (1999)
    Film
    V době svého sňatku s krásnou Saskií je mladý Rembrandt respektovaným a zámožným malířem. Svou přirozenou moudrostí, svobodou a neochotou přizpůsobit se všednímu vkusu, si však proti sobě brzy poštve všechny "vážené" občany Amsterdamu. Stejně tak i jeho soukromý život vyvolává nelibost veřejnosti. Svobodný člověk je nežádoucí. Rembrandt je perzekuován a přichází nenávist, bída a zrada.

    Vyjímečné herecké obsazení, kamera, dekorace, osvětlení, kostýmy a Rembrandtovy obrazy dodávají tomuto filmu neuvěřitelnou pravdivost a přenášejí nás do tajemného Amsterdamu 17.století.
    51%
    V době svého sňatku s krásnou Saskií je mladý Rembrandt respektovaným a zámožným malířem. Svou přirozenou moudrostí, svobodou a neochotou přizpůsobit se všednímu vkusu, si však proti sobě brzy poštve všechny "vážené" občany Amsterdamu. Stejně tak i jeho soukromý život vyvolává nelibost veřejnosti. Svobodný člověk je nežádoucí. Rembrandt je perzekuován a přichází nenávist, bída a zrada.

    Vyjímečné herecké obsazení, kamera, dekorace, osvětlení, kostýmy a Rembrandtovy obrazy dodávají tomuto filmu neuvěřitelnou pravdivost a přenášejí nás do tajemného Amsterdamu 17.století.
    30
  • 31
  • Vášeň
    Vášeň (2012)
    Film
    Brian De Palma rozehrál erotický thriller o smyslném vztahu dvou žen, dvou rivalek, které v soupeření neznají meze. Rachel McAdamsová v roli elegantně zlomyslné kariéristky neváhá udělat maximum pro své povýšení. Nejenom že ukradne nápad své asistentce (Noomi Rapaceová), ale není jí zatěžko využít a psychicky rozložit zbytek svých kolegů. Dobře promyšlená odplata na sebe ale nenechá dlouho čekat. Řada napínavých snových sekvencí důmyslně stírá hranici mezi realitou a sny a zároveň nabízí divákovi několik variant jedné události. Passion neotřele pracuje se zaběhnutými žánry a divákovým očekáváním. (FebioFest)
    50%
    Brian De Palma rozehrál erotický thriller o smyslném vztahu dvou žen, dvou rivalek, které v soupeření neznají meze. Rachel McAdamsová v roli elegantně zlomyslné kariéristky neváhá udělat maximum pro své povýšení. Nejenom že ukradne nápad své asistentce (Noomi Rapaceová), ale není jí zatěžko využít a psychicky rozložit zbytek svých kolegů. Dobře promyšlená odplata na sebe ale nenechá dlouho čekat. Řada napínavých snových sekvencí důmyslně stírá hranici mezi realitou a sny a zároveň nabízí divákovi několik variant jedné události. Passion neotřele pracuje se zaběhnutými žánry a divákovým očekáváním. (FebioFest)
    32