Arturo Goetz: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Arturo Goetz: Filmy a seriály

  • Nińa santa, La
    Nińa santa, La (2004)
    FilmRole: Dr. Vesalio
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    67%
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    1
  • Cuarto de Leo, El
    Cuarto de Leo, El (2010)
    FilmRole: Juan
    67%
    2
  • 3
  • Cama adentro
    Cama adentro (2004)
    Film

    Rozdělí argentinská ekonomická krize po společně prožitých 35 letech služebnou Doru a její paní Bebu? Trpké zkoumání identity a třídních vztahů odráží jejich vztah s velkou jasností. Dora, původem Indiánka z chudé provincie Chaco, se v průběhu let stala pro Bebu nepostradatelnou. Obě ženy to vědí. Zatímco se starala o Bebin mezonetový byt v Buenos Aires, našetřila si Dora na malý domek na předměstí. Mezitím Beba, rozvedená dáma z vyšší společnosti, zjišťuje, že se jí kupí dluhy a její životní standard se nezadržitelně hroutí. Ani tajné návštěvy v zastavárně jí nemohou zajistit dostatek prostředků, aby zaplatila jak Doru, tak i účty za provoz bytu. Když Dora nakonec Bebu opustí, obě jsou v koncích. Mohou dále pokračovat ve svých tradičních rolích? Na pikantnosti dodává celému filmu fakt, že v roli Dory debutuje Norma Argentina, která předtím dlouhá léta pracovala jako profesionální hospodyně. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaNezávislý
    67%

    Rozdělí argentinská ekonomická krize po společně prožitých 35 letech služebnou Doru a její paní Bebu? Trpké zkoumání identity a třídních vztahů odráží jejich vztah s velkou jasností. Dora, původem Indiánka z chudé provincie Chaco, se v průběhu let stala pro Bebu nepostradatelnou. Obě ženy to vědí. Zatímco se starala o Bebin mezonetový byt v Buenos Aires, našetřila si Dora na malý domek na předměstí. Mezitím Beba, rozvedená dáma z vyšší společnosti, zjišťuje, že se jí kupí dluhy a její životní standard se nezadržitelně hroutí. Ani tajné návštěvy v zastavárně jí nemohou zajistit dostatek prostředků, aby zaplatila jak Doru, tak i účty za provoz bytu. Když Dora nakonec Bebu opustí, obě jsou v koncích. Mohou dále pokračovat ve svých tradičních rolích? Na pikantnosti dodává celému filmu fakt, že v roli Dory debutuje Norma Argentina, která předtím dlouhá léta pracovala jako profesionální hospodyně. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaNezávislý
    4
  • Derecho de familia
    Derecho de familia (2006)
    FilmRole: Bernardo Perelman
    Ariel Perelman je právník jako jeho otec. Je mezi nimi však jeden zásadní rozdíl. Zatímco jeho otec zastupuje nejrozmanitější barvité postavy kriminálníků, Ariel má co do činění spíše s duchy... Pracuje totiž pro právní oddělení, které zastupuje své klienty v jejich nepřítomnosti. Jeho život je dost šedivý. Pak se věci začnou měnit k lepšímu. Ožení se s krásnou ženou, která se zdála pro něj nedosažitelná. Má s ní dítě, jeho sebevědomí začíná růst... Uprostřed těchto změn se však na něj otec obrátí s naléhavou záležitostí. Ariel musí učinit rozhodnutí, které má zásadním způsobem změnit jeho život. Postaví se konečně na vlastní nohy, nebo setrvá ve stínu svého starého otce?
    67%
    Ariel Perelman je právník jako jeho otec. Je mezi nimi však jeden zásadní rozdíl. Zatímco jeho otec zastupuje nejrozmanitější barvité postavy kriminálníků, Ariel má co do činění spíše s duchy... Pracuje totiž pro právní oddělení, které zastupuje své klienty v jejich nepřítomnosti. Jeho život je dost šedivý. Pak se věci začnou měnit k lepšímu. Ožení se s krásnou ženou, která se zdála pro něj nedosažitelná. Má s ní dítě, jeho sebevědomí začíná růst... Uprostřed těchto změn se však na něj otec obrátí s naléhavou záležitostí. Ariel musí učinit rozhodnutí, které má zásadním způsobem změnit jeho život. Postaví se konečně na vlastní nohy, nebo setrvá ve stínu svého starého otce?
    5
  • Ventana, La
    Ventana, La (2008)
    Film
    Antonio, starý tak, že „šedesát dní působí jako věčnost“, očekává v útulné vesnické usedlosti návštěvu svého syna, který ví, že otec nemusí už dlouho pobývat mezi živými. To však nebrání vzájemným drobným neshodám ani staříkově svérázné umanutosti, s jakou dělá vše, po čem zatouží. Proč by měl bilancovat, když mu okolí nabízí tolik možností vyžití? Neblahé vyhlídky zde přirozeně koexistují se slunečnou, ale nikoli naivně optimistickou náladou. Snímek, podobně jako Podzimní velryby (The Whales of August, 1987) Lindsaye Andersona, ukazuje, že stáří může navzdory všem neduhům představovat plnohodnotnou životní etapu, i když pro mladší hrdiny a diváky je to možná nepochopitelné. A ačkoli to může vypadat banálně, každý hrdinův krok zde zavdává důvod k radosti a stejně jako vrzání dveří či přirozená uctivost mužových blízkých dotváří útulnou náladu díla. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    64%
    Antonio, starý tak, že „šedesát dní působí jako věčnost“, očekává v útulné vesnické usedlosti návštěvu svého syna, který ví, že otec nemusí už dlouho pobývat mezi živými. To však nebrání vzájemným drobným neshodám ani staříkově svérázné umanutosti, s jakou dělá vše, po čem zatouží. Proč by měl bilancovat, když mu okolí nabízí tolik možností vyžití? Neblahé vyhlídky zde přirozeně koexistují se slunečnou, ale nikoli naivně optimistickou náladou. Snímek, podobně jako Podzimní velryby (The Whales of August, 1987) Lindsaye Andersona, ukazuje, že stáří může navzdory všem neduhům představovat plnohodnotnou životní etapu, i když pro mladší hrdiny a diváky je to možná nepochopitelné. A ačkoli to může vypadat banálně, každý hrdinův krok zde zavdává důvod k radosti a stejně jako vrzání dveří či přirozená uctivost mužových blízkých dotváří útulnou náladu díla. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    6
  • 7
  • 8
  • Nido vacío, El
    Nido vacío, El (2008)
    FilmRole: Dr. Sprivak
    Vzdělaný a úspěšný dramatik a spisovatel, padesátník Leonardo, a jeho žena Martha vytvářejí se třemi dětmi model příkladné rodiny. Ale v okamžiku, kdy jejich nejmladší dcera Julia opustí Buenos Aires a provdá se do Izraele, začne manželská dvojice přehodnocovat své rodinné a partnerské štěstí. Martha se kvůli dětem vzdala kariéry a jako nadějná studentka nedokončila studium sociologie. S touto obětí se nikdy nesmířila. Leonardo prochází náhle prázdným hnízdem i tvůrčí krizí a nemá už na koho svalovat nepořádek a jiné prohřešky, stejně jako Martha už nemusí brát ohled na děti a potlačovat své pocity. Snaží se vynahradit obětované roky návratem na univerzitu a začíná se obklopovat lidmi, kteří jí tolik chyběli. Leonardo zase hledá únik ve fantazii, kterou občas není schopen rozeznat od reality... [44. MFFKV 2009]
    59%
    Vzdělaný a úspěšný dramatik a spisovatel, padesátník Leonardo, a jeho žena Martha vytvářejí se třemi dětmi model příkladné rodiny. Ale v okamžiku, kdy jejich nejmladší dcera Julia opustí Buenos Aires a provdá se do Izraele, začne manželská dvojice přehodnocovat své rodinné a partnerské štěstí. Martha se kvůli dětem vzdala kariéry a jako nadějná studentka nedokončila studium sociologie. S touto obětí se nikdy nesmířila. Leonardo prochází náhle prázdným hnízdem i tvůrčí krizí a nemá už na koho svalovat nepořádek a jiné prohřešky, stejně jako Martha už nemusí brát ohled na děti a potlačovat své pocity. Snaží se vynahradit obětované roky návratem na univerzitu a začíná se obklopovat lidmi, kteří jí tolik chyběli. Leonardo zase hledá únik ve fantazii, kterou občas není schopen rozeznat od reality... [44. MFFKV 2009]
    9
  • City of Your Final Destination, The
    City of Your Final Destination, The (2007)
    Film
    • iTunes
    Razaghi (Omar Metwally) je íránský student, který se vydává do Uruguaye, aby tu napsal životopis zemřelého jihoamerického spisovatele Julese Gunda. Pokud se mu podaří ke spolupráci přesvědčit i spisovatelovy nejbližší, získá stipendium na Coloradské univerzitě. Proniknout do spletitého vztahu tří lidí ale nebude vůbec snadné. Romantické drama Město Osudu natočil režisér James Ivory, který do hlavních rolí obsadil mimo jiné i držitele Ceny Akademie Anthonyho Hopkinse a na Cenu Akademie třikrát nominovanou Lauru Linney.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    58%
    Razaghi (Omar Metwally) je íránský student, který se vydává do Uruguaye, aby tu napsal životopis zemřelého jihoamerického spisovatele Julese Gunda. Pokud se mu podaří ke spolupráci přesvědčit i spisovatelovy nejbližší, získá stipendium na Coloradské univerzitě. Proniknout do spletitého vztahu tří lidí ale nebude vůbec snadné. Romantické drama Město Osudu natočil režisér James Ivory, který do hlavních rolí obsadil mimo jiné i držitele Ceny Akademie Anthonyho Hopkinse a na Cenu Akademie třikrát nominovanou Lauru Linney.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ten druhý
    Ten druhý (2007)
    FilmRole: Notary

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    52%

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    14