?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ebrahim Ghafori: Filmy a seriály

  • Osama
    Osama (2003)
    Film

    Poté, co se v Afghánistánu dostalo k moci hnutí Taliban, nesměly ženy bez doprovodu muže ani samy na ulici. Demonstrace za jejich práva režim brutálně potlačoval. Právě v tomto období se odehrává příběh dospívající dívky Osamy. Když její matka ovdověla a ztratila práci, rozhodla se, že Osamu převleče za chlapce, aby si mohla najít práci. Pokud Osamu úřady odhalí, přijde před těžký soud a pravděpodobně ji čeká smrt. Osamin osud je dopředu předurčen. Silný a přesvědčivý příběh je důkazem velké sebedůvěry debutujícího režiséra Barmaka. Téma postavení žen ve společnosti vedené fundamentalistickým Talibanem je nevyhnutelně depresivní. Film vypráví bezútěšný a beznadějný příběh o přetrvávajícím útlaku a je také nekompromisním pohledem, odhalujícím podstatu jednoho z nejkrutějších totalitních režimů.

    72%

    Poté, co se v Afghánistánu dostalo k moci hnutí Taliban, nesměly ženy bez doprovodu muže ani samy na ulici. Demonstrace za jejich práva režim brutálně potlačoval. Právě v tomto období se odehrává příběh dospívající dívky Osamy. Když její matka ovdověla a ztratila práci, rozhodla se, že Osamu převleče za chlapce, aby si mohla najít práci. Pokud Osamu úřady odhalí, přijde před těžký soud a pravděpodobně ji čeká smrt. Osamin osud je dopředu předurčen. Silný a přesvědčivý příběh je důkazem velké sebedůvěry debutujícího režiséra Barmaka. Téma postavení žen ve společnosti vedené fundamentalistickým Talibanem je nevyhnutelně depresivní. Film vypráví bezútěšný a beznadějný příběh o přetrvávajícím útlaku a je také nekompromisním pohledem, odhalujícím podstatu jednoho z nejkrutějších totalitních režimů.

    1
  • Sag-haye velgard
    Sag-haye velgard (2004)
    Film
    Dvě děti bratr a sestra zachrání na ulici afghánského Kábulu toulavého psa. Večer navštíví ve vězení svou matku. Protože nemají kam jít, mohou s ní zůstat přes noc v její cele. Následující ráno je však vyhodí: věznice je pro zločince, a ne pro děti bez domova. Zoufalí sourozenci se rozhodnou, že se pokusí nechat se přistihnout při krádeži, aby se mohli dostat zpátky. Jistý uprchlík jim poradí, že krást se mohou naučit z hollywoodských filmů. Evropské snímky je zase naopak poučí, jak se nechat chytit. Příběh, inspirovaný realitou poválečného Afghánistánu, byl natočen s neherci na reálných místech. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    71%
    Dvě děti bratr a sestra zachrání na ulici afghánského Kábulu toulavého psa. Večer navštíví ve vězení svou matku. Protože nemají kam jít, mohou s ní zůstat přes noc v její cele. Následující ráno je však vyhodí: věznice je pro zločince, a ne pro děti bez domova. Zoufalí sourozenci se rozhodnou, že se pokusí nechat se přistihnout při krádeži, aby se mohli dostat zpátky. Jistý uprchlík jim poradí, že krást se mohou naučit z hollywoodských filmů. Evropské snímky je zase naopak poučí, jak se nechat chytit. Příběh, inspirovaný realitou poválečného Afghánistánu, byl natočen s neherci na reálných místech. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    2
  • Den, kdy jsem se stala ženou
    Den, kdy jsem se stala ženou (2000)
    Film

    Film popisuje situaci žen v zemi, kde už jen to, že jste žena, představuje velký problém. První epizoda je o dívence jménem Hava. Ráno v den jejích devátých narozenin jí matka vysvětlí, že teď, když už je ženou, by byl hřích opustit dům. Babička podotkne, že Hava se narodila až v poledne, takže ještě může na posledních pár hodin odejít a rozloučit se navždy se svými přáteli... Druhá epizoda se odehrává během cyklistického závodu. Vedoucí dívku pronásledují její mužští příbuzní, kteří jí vyhrožují, že pokud se nevzdá této z jejich pohledu neslušné zábavy, vyhodí ji z domu... Poslední epizoda je o staré ženě, která sní o tom, že si kupuje všechno, co si v životě nemohla dovolit: lednice, televize, myčky nádobí...Ve třech příbězích sleduje film tři generace žen, které jsou donuceny vzdát se svých snů. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Film popisuje situaci žen v zemi, kde už jen to, že jste žena, představuje velký problém. První epizoda je o dívence jménem Hava. Ráno v den jejích devátých narozenin jí matka vysvětlí, že teď, když už je ženou, by byl hřích opustit dům. Babička podotkne, že Hava se narodila až v poledne, takže ještě může na posledních pár hodin odejít a rozloučit se navždy se svými přáteli... Druhá epizoda se odehrává během cyklistického závodu. Vedoucí dívku pronásledují její mužští příbuzní, kteří jí vyhrožují, že pokud se nevzdá této z jejich pohledu neslušné zábavy, vyhodí ji z domu... Poslední epizoda je o staré ženě, která sní o tom, že si kupuje všechno, co si v životě nemohla dovolit: lednice, televize, myčky nádobí...Ve třech příbězích sleduje film tři generace žen, které jsou donuceny vzdát se svých snů. (MFF Karlovy Vary)

    3
  • V pět odpoledne
    V pět odpoledne (2003)
    Film

    Po pádu Tálibánu bylo dívkám v Afghánistánu povoleno vrátit se znovu do škol. Noqreh má však smůlu: její konzervativní otec si myslí, že dívky vzdělání nepotřebují, a povoluje jí navštěvovat pouze školu koránu. Noqreh tedy každé ráno předstírá, že koná podle jeho příkazu. Jen co je však otec z dohledu, vymění Noqreh své pantofle za boty na vysokých podpatcích a vydá se do normální školy, kde se dívky kromě jiného učí také sebeúctě. Na hodině politiky začne Noqreh formulovat svůj sen stát se prezidentkou své země. Jako inspirace jí slouží bývalá prezidentka Pákistánu Benazir Bhuttová... Poněkud záhadný název filmu vychází z básně Federica Garcíi Lorcy.

    68%

    Po pádu Tálibánu bylo dívkám v Afghánistánu povoleno vrátit se znovu do škol. Noqreh má však smůlu: její konzervativní otec si myslí, že dívky vzdělání nepotřebují, a povoluje jí navštěvovat pouze školu koránu. Noqreh tedy každé ráno předstírá, že koná podle jeho příkazu. Jen co je však otec z dohledu, vymění Noqreh své pantofle za boty na vysokých podpatcích a vydá se do normální školy, kde se dívky kromě jiného učí také sebeúctě. Na hodině politiky začne Noqreh formulovat svůj sen stát se prezidentkou své země. Jako inspirace jí slouží bývalá prezidentka Pákistánu Benazir Bhuttová... Poněkud záhadný název filmu vychází z básně Federica Garcíi Lorcy.

    4
  • Takhté siah
    Takhté siah (2000)
    Film
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    5
  • 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    Film
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    6
  • Kandahár
    Kandahár (2001)
    Film

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov "iránskeho filmového zázraku", vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    65%

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov "iránskeho filmového zázraku", vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    7
  • 8
  • Sib
    Sib (1998)
    Film

    Film vychází ze skutečného příběhu: několik rodin z jižní části Teheránu společně upozornilo sociální úřad, že jejich sousedé drží v domě své děti a nedovolují jim vycházet. Sociální pracovnice se vydá zjistit, co je na tom pravdy. Na místě se přesvědčí, že dvě jedenáctileté dívky, dvojčata, od narození neopustily dům a celý život žijí za mřížemi. Otec děvčat má pro to svérázné vysvětlení: jeho dcery jsou prý jako květiny. A ty se nesmí vystavovat slunci, protože by je spálilo...

    64%

    Film vychází ze skutečného příběhu: několik rodin z jižní části Teheránu společně upozornilo sociální úřad, že jejich sousedé drží v domě své děti a nedovolují jim vycházet. Sociální pracovnice se vydá zjistit, co je na tom pravdy. Na místě se přesvědčí, že dvě jedenáctileté dívky, dvojčata, od narození neopustily dům a celý život žijí za mřížemi. Otec děvčat má pro to svérázné vysvětlení: jeho dcery jsou prý jako květiny. A ty se nesmí vystavovat slunci, protože by je spálilo...

    9
  • Sex o phalsapheh
    Sex o phalsapheh (2005)
    Film
    Hlavním hrdinou filmu je čerstvý čtyřicátník. Na své hodiny tance si pozve čtyři bývalé milenky, aby hledal kořeny své opuštěnosti a melancholie. Postupně se věnuje každé z nich a vzpomíná. První z nich představuje období romantické nevinnosti, druhá období láskyplných, avšak vzdorovitých soubojů, třetí období nespoutaného sexu a zapomínání na lásku a čtvrtá melancholickou fázi návratu k lásce. Režisér Makhmalbaf podobně jako ve svém slavném Kandaháru (2002) propojuje až dokumentární režii se silnou stylizací a uvažuje o moderní společnosti, která není schopná nejen žít, ale ani generovat silné milostné příběhy. (FebioFest 2006)
    54%
    Hlavním hrdinou filmu je čerstvý čtyřicátník. Na své hodiny tance si pozve čtyři bývalé milenky, aby hledal kořeny své opuštěnosti a melancholie. Postupně se věnuje každé z nich a vzpomíná. První z nich představuje období romantické nevinnosti, druhá období láskyplných, avšak vzdorovitých soubojů, třetí období nespoutaného sexu a zapomínání na lásku a čtvrtá melancholickou fázi návratu k lásce. Režisér Makhmalbaf podobně jako ve svém slavném Kandaháru (2002) propojuje až dokumentární režii se silnou stylizací a uvažuje o moderní společnosti, která není schopná nejen žít, ale ani generovat silné milostné příběhy. (FebioFest 2006)
    10