6.4

Sven Gerhardt: Filmy a seriály

  • Nikdy neodvracej zrak
    Nikdy neodvracej zrak (2018)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Film Nikdy neodvracej zrak vypráví strhující drama o osvobozující síle umění a lidské tvořivosti. Příběh jeho hrdinů je inspirován skutečnými událostmi i osobami a překlenuje tři éry německé historie, během nichž malíř Kurt Bartnert prožil své dětství v nacistickém Německu, dospíval v komunistickém Východním Německu a svůj umělecký vývoj završil v Západním Německu.

    Kurt (Tom Schilling) se poprvé s moderním uměním seznámil jako dítě na výstavě „zvrhlého umění“ pořádané nacisty. Po válce pak prokáže svůj talent a studuje výtvarnou akademii ve východoněmeckých Drážďanech. Zde potkává Ellie (Paula Beer) a je přesvědčen, že našel lásku svého života. Její otec, prominentní lékař Carl Seeband (Sebastian Koch), s jejich vztahem však zásadně nesouhlasí a snaží se jej jakýmikoliv prostředky zničit. To, co nikdo z nich zatím netuší, je skutečnost, že jejich životy jsou již dávno propojeny hrozným zločinem, do kterého byl Seeband za války zapleten. Kurtovi a Ellie se nakonec podaří odejít do západoněmeckého Düsseldorfu. Kurt pokračuje ve studiu a hledá ve svobodném světě svůj nový, moderní výtvarný styl. Životní prožitky a traumata se Kurtovi nakonec stávají inspirací, díky níž začíná tvořit osobité obrazy, které odrážejí nejen jeho vlastní osud, ale i pocity celé poválečné generace. (Cinemart)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    81%

    Film Nikdy neodvracej zrak vypráví strhující drama o osvobozující síle umění a lidské tvořivosti. Příběh jeho hrdinů je inspirován skutečnými událostmi i osobami a překlenuje tři éry německé historie, během nichž malíř Kurt Bartnert prožil své dětství v nacistickém Německu, dospíval v komunistickém Východním Německu a svůj umělecký vývoj završil v Západním Německu.

    Kurt (Tom Schilling) se poprvé s moderním uměním seznámil jako dítě na výstavě „zvrhlého umění“ pořádané nacisty. Po válce pak prokáže svůj talent a studuje výtvarnou akademii ve východoněmeckých Drážďanech. Zde potkává Ellie (Paula Beer) a je přesvědčen, že našel lásku svého života. Její otec, prominentní lékař Carl Seeband (Sebastian Koch), s jejich vztahem však zásadně nesouhlasí a snaží se jej jakýmikoliv prostředky zničit. To, co nikdo z nich zatím netuší, je skutečnost, že jejich životy jsou již dávno propojeny hrozným zločinem, do kterého byl Seeband za války zapleten. Kurtovi a Ellie se nakonec podaří odejít do západoněmeckého Düsseldorfu. Kurt pokračuje ve studiu a hledá ve svobodném světě svůj nový, moderní výtvarný styl. Životní prožitky a traumata se Kurtovi nakonec stávají inspirací, díky níž začíná tvořit osobité obrazy, které odrážejí nejen jeho vlastní osud, ale i pocity celé poválečné generace. (Cinemart)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    1
  • Deutschland 83
    Deutschland 83 (2015)
    Seriál
    • Amazon Prime Video
    Špionážní drama v podobě osmidílné minisérie odehrávající se v roce 1983 v rozděleném Německu. Rozhodnutí USA rozmístit v západní Evropě jaderné rakety středního doletu Pershing II vyvolalo ve vedení Sovětského svazu ochromeném nedávnou smrtí vůdců politbyra Brežněva a Černěnka paniku. Nejistota panuje také v centrále východoněmecké špionážní služby, která se rozhodne vyslat agenta do nejvyššího velení západoněmecké armády. Tímto vyzvědačem se má stát nic netušící pohraničník Martin Rauch, který je přinucen ze dne na den opustit svůj domov, rodinu i lásku a stát se špionem, maskovaným jako nový pobočník generála Edela, styčného důstojníka Bundeswehru u NATO. Brzy zjišťuje, že jeho úkol nebude jednoduchý a že život na západě není ani negativním obrazem světlých socialistických zítřků, jak mu tvrdila východní propaganda, ani bezstarostným rájem konzumu a lhostejné svobody, jak se mu zpočátku zdálo.
    78%
    Špionážní drama v podobě osmidílné minisérie odehrávající se v roce 1983 v rozděleném Německu. Rozhodnutí USA rozmístit v západní Evropě jaderné rakety středního doletu Pershing II vyvolalo ve vedení Sovětského svazu ochromeném nedávnou smrtí vůdců politbyra Brežněva a Černěnka paniku. Nejistota panuje také v centrále východoněmecké špionážní služby, která se rozhodne vyslat agenta do nejvyššího velení západoněmecké armády. Tímto vyzvědačem se má stát nic netušící pohraničník Martin Rauch, který je přinucen ze dne na den opustit svůj domov, rodinu i lásku a stát se špionem, maskovaným jako nový pobočník generála Edela, styčného důstojníka Bundeswehru u NATO. Brzy zjišťuje, že jeho úkol nebude jednoduchý a že život na západě není ani negativním obrazem světlých socialistických zítřků, jak mu tvrdila východní propaganda, ani bezstarostným rájem konzumu a lhostejné svobody, jak se mu zpočátku zdálo.
    2
  • 54 hodin (E01)
    54 hodin (E01) (2018)
    Film
    Strhující dvoudílné drama vychází ze skutečné události, která se odehrála v německém městě Gladbeck v parném létě roku 1988. Dva maskovaní gangsteři přepadli tamní pobočku Deutsche bank, zadrželi rukojmí a požadovali výkupné, auto a volnou cestu na útěk. Řešením situace byla pověřena policie, ale události v bance si záhy získaly i obrovskou pozornost médií, jejichž touha po senzaci udělala ze zločinců celebrity. Vývoj přepadení gladbecké banky nemá v německých dějinách obdoby, protože jej provázela celá řada pochybení na straně policie, trestuhodný zmatek i snaha zbavit se politické odpovědnosti. Televizní minisérie režiséra Kiliana Riedhofa (Homevideo, 2011), která sleduje aspekty 54 hodin trvající krize s mrazivou autenticitou, vychází z důkladných rešerší dobových materiálů, včetně televizních záznamů a novinových článků. 54 hodin získalo řadu německých prestižních televizních ocenění a patří mezi nejvýraznější televizní díla německé produkce minulého roku. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    74%
    Strhující dvoudílné drama vychází ze skutečné události, která se odehrála v německém městě Gladbeck v parném létě roku 1988. Dva maskovaní gangsteři přepadli tamní pobočku Deutsche bank, zadrželi rukojmí a požadovali výkupné, auto a volnou cestu na útěk. Řešením situace byla pověřena policie, ale události v bance si záhy získaly i obrovskou pozornost médií, jejichž touha po senzaci udělala ze zločinců celebrity. Vývoj přepadení gladbecké banky nemá v německých dějinách obdoby, protože jej provázela celá řada pochybení na straně policie, trestuhodný zmatek i snaha zbavit se politické odpovědnosti. Televizní minisérie režiséra Kiliana Riedhofa (Homevideo, 2011), která sleduje aspekty 54 hodin trvající krize s mrazivou autenticitou, vychází z důkladných rešerší dobových materiálů, včetně televizních záznamů a novinových článků. 54 hodin získalo řadu německých prestižních televizních ocenění a patří mezi nejvýraznější televizní díla německé produkce minulého roku. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • 4
  • Rukojmí ve tmě
    Rukojmí ve tmě (2017)
    Seriál
    • Canal+
    Jednoho deštivého říjnového rána se patnácti Dánům obrátí život naruby, když soupravu metra, kterou cestují, unesou neznámí pachatelé, kteří vyhrožují, že pokud nebudou splněny jejich požadavky, jednoho po druhém zabijí. Celé Dánsko je na nohách. Politici se dohadují, zda s teroristy vyjednávat či nikoli. V tisku se diskutuje o tom, kde je hranice s ohledem na zajatce a jejich rodiny. Obyčejní Dánové si myslí, že to mohli být stejně dobře oni a mezi rukojmími kolují myšlenky od vzpoury po vyjednáváním až k apatii, ale jednu myšlenku sdílejí všichni: "Zemřu už dnes?"
    Žánry:DramaKrimiThriller
    68%
    Jednoho deštivého říjnového rána se patnácti Dánům obrátí život naruby, když soupravu metra, kterou cestují, unesou neznámí pachatelé, kteří vyhrožují, že pokud nebudou splněny jejich požadavky, jednoho po druhém zabijí. Celé Dánsko je na nohách. Politici se dohadují, zda s teroristy vyjednávat či nikoli. V tisku se diskutuje o tom, kde je hranice s ohledem na zajatce a jejich rodiny. Obyčejní Dánové si myslí, že to mohli být stejně dobře oni a mezi rukojmími kolují myšlenky od vzpoury po vyjednáváním až k apatii, ale jednu myšlenku sdílejí všichni: "Zemřu už dnes?"
    Žánry:DramaKrimiThriller
    5
  • Ticho po výstřelu
    Ticho po výstřelu (2000)
    Film

    Skupina teroristů ze západoněmecké teroristické organizace RAF musí uprchnout ze Spolkové republiky Německo po katastrofálním pokusu o záchranu, během něhož přišel o život advokát. Nečekaná pomoc přichází od Stasi, která jim poskytla nejen útočiště, ale také nové identity. Rita Vogtová tak dostane možnost žít nový život ve východním Německu. Snaží se přizpůsobit životu normálního příslušníka pracující třídy. Poté, co je ve pátracím vysílání západní televize zveřejněna její podoba, musí Rita začít opět znovu, s novou minulostí v jiném městě. Potom ovšem padne berlínská zeď a všechno je jinak... (Cinemax)

    68%

    Skupina teroristů ze západoněmecké teroristické organizace RAF musí uprchnout ze Spolkové republiky Německo po katastrofálním pokusu o záchranu, během něhož přišel o život advokát. Nečekaná pomoc přichází od Stasi, která jim poskytla nejen útočiště, ale také nové identity. Rita Vogtová tak dostane možnost žít nový život ve východním Německu. Snaží se přizpůsobit životu normálního příslušníka pracující třídy. Poté, co je ve pátracím vysílání západní televize zveřejněna její podoba, musí Rita začít opět znovu, s novou minulostí v jiném městě. Potom ovšem padne berlínská zeď a všechno je jinak... (Cinemax)

    6
  • 7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Kdo, když ne my
    Kdo, když ne my (2011)
    Film

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova najdou vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovi Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    59%

    Na začátku 60. let se v dusné atmosféře provinčního Západního Německa do sebe vášnivě zamilují Bernward Vesper a Gudrun Ensslinová, spolužáci z vysoké. Tito dva nadšení vyznavači psaného slova najdou vydavatelství, jehož první publikací bylo, paradoxně, kontroverzní dílo Bernwardova ostrakizovaného otce, nechvalně známého nacistického autora. Bernward hájí tvůrčí schopnosti svého otce, dokonce i když je pronásledován tátovou podezřelou minulostí. Gudrun se vehementně pouští do pátrání po roli svého vlastního otce v rámci Hitlerovi Třetí říše.

    Vrůstající neklid tehdejší doby na ně značně působí a oba mladí lidé se snaží bojovat proti konformismu a popírání skutečností. Poté, co se jejich bouřlivý vztah téměř rozpadne kvůli Bernwardově nevěře, začínají znovu. Roku 1964 se přestěhují do Západního Berlína. Své síly spojí s levicovými spisovateli a politickými aktivisty, stávají se součástí rozšiřujícího se globálního povstání: „Kdo, když ne my; Kdo, když ne my?“ Ale nespokojenost se světem znamená naprostý konec jejich vztahu. Na konci 60. let se Gudrun přidává k cílům rebelského Andrease Baadera a Bernward riskuje své zdraví užíváním psychedelických drog ve snaze konečně dopsat román odkazující na změnu světa…

    9
  • Kobra 11
    Kobra 11 (1996)
    Seriál
    • VOYO
    • O2 TV
    53%
    10
  • Nepovedenej kšeft
    Nepovedenej kšeft (2015)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten

    Těžce pracující obchodník z malé firmy (Vince Vaughn) a jeho dva společníci (Tom Wilkinson, Dave Franco) cestují do Evropy, aby uzavřeli životní obchod. Co začíná jako naprosto obyčejný pracovní výlet se však velmi rychle a nepředstavitelně zvrhne, díky čemuž mimo jiné skončí hrdinové na obřím setkání příznivců sex fetišů či na globálním ekonomickém summitu.

    Žánry:Komedie
    Režie:Ken Scott
    50%

    Těžce pracující obchodník z malé firmy (Vince Vaughn) a jeho dva společníci (Tom Wilkinson, Dave Franco) cestují do Evropy, aby uzavřeli životní obchod. Co začíná jako naprosto obyčejný pracovní výlet se však velmi rychle a nepředstavitelně zvrhne, díky čemuž mimo jiné skončí hrdinové na obřím setkání příznivců sex fetišů či na globálním ekonomickém summitu.

    Žánry:Komedie
    Režie:Ken Scott
    11
  • 12