Tina Turner: Nejlepší filmy
a seriály

7.4

Tina Turner: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Tina Turner
    Tina Turner (1993)
    FilmRole: Tina Turner (archive footage)
    • Disney+
    • Google Play
    Hudební biografie rockové hvězdy Tiny Turner (Angela Bassett) je vášnivým osobním a profesionálním dramatem, které dává zaznít vysokým i nízkým tónům výjimečného života a umělecké dráhy. Sleduje osudy Anny Mae Bullock (alias Tiny Turner) od jejího výstředního bluesového podání gospelu v kostelním sboru, po seznámení se zpěvákem a skladatelem Ikem Turnerem, který ji přejmenuje na Tinu. Posléze ovšem Ike podlehne zlu v sobě i osobním ambicím a zneužívá Tinu do té míry, že se zpěvačka prakticky zhroutí. K vrcholům filmu, kromě skvělé hudby, bezpochyby patří výkon Angely Bassettové v hlavní roli, které se podařilo vytvořit plnokrevný, pečlivě odstíněný portrét výjimečné osobnosti. Její fyzická podoba se zpěvačkou je očividná, jedná se o jedno z nejpřesvědčivějších ztvárnění žijícího umělce.
    74%
    Hudební biografie rockové hvězdy Tiny Turner (Angela Bassett) je vášnivým osobním a profesionálním dramatem, které dává zaznít vysokým i nízkým tónům výjimečného života a umělecké dráhy. Sleduje osudy Anny Mae Bullock (alias Tiny Turner) od jejího výstředního bluesového podání gospelu v kostelním sboru, po seznámení se zpěvákem a skladatelem Ikem Turnerem, který ji přejmenuje na Tinu. Posléze ovšem Ike podlehne zlu v sobě i osobním ambicím a zneužívá Tinu do té míry, že se zpěvačka prakticky zhroutí. K vrcholům filmu, kromě skvělé hudby, bezpochyby patří výkon Angely Bassettové v hlavní roli, které se podařilo vytvořit plnokrevný, pečlivě odstíněný portrét výjimečné osobnosti. Její fyzická podoba se zpěvačkou je očividná, jedná se o jedno z nejpřesvědčivějších ztvárnění žijícího umělce.
    6
  • Taking Off
    Taking Off (1971)
    FilmRole: Sama sebe
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeanie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    74%
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeanie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    7
  • 8
  • Ally McBealová
    Ally McBealová (1997)
    Seriál

    Hlavní hrdince Ally McBealové je dvacet osm let a je absolventkou práva na Harvardově univerzitě. Zatím je svobodná, přestože větší část svého života byla silně spjata s přítelem Billym Thomasem. Kamarádili se spolu od sedmi let. Hráli si dohromady na ulici, společně také prožili dobu studií a později se stali milenci. Když Ally byla vybrána ke spolupráci v prestižním právnickém časopisu Law Review a Billy ne, jejich cesty se náhle rozešly. Po nějaké době osud zavál Ally do "malé" advokátní kanceláře, kterou vede její známý ze studií - Richard Fish. Ten se v prostředí soudů a právníků pohybuje jako vychytralý žralok, který přesně ví, kde a kdy navázat ty správné kontakty. Právě on nabídne Ally profesní útočiště. A ironií osudu zde hned první pracovní den potká svého Billyho. Ano, skutečně - toho samého, s nímž se kdysi tak dlouho a důvěrně znala. Jenomže Billy je teď ženatý s krásnou a chytrou blondýnkou... Komediálně laděný seriál Ally McBealová je vystavěn na rozporu dvou světů: toho všem dobře známého, reálného - a světa fantazií. Díky zobrazení vnitřních představ a vnitřního hlasu hlavní hrdinky máme přehled o tom, co si Ally skutečně myslí o klientech, svých spolupracovnících, mužích anebo ženě svého bývalého milence. Její vnitřní život tak navíc dostává originální, bohatší a komediální polohu. Scenárista seriálu, David E. Kelley, nenechá představitele svých postav, ale ani diváky, "odpočinout": často nečekaně mění vývoj děje během jediné epizody, jindy nachází překvapivé navázání "příběhu" hlavní hrdinky hned v následující části. Pro představitelku Ally byla v konkursu vybrána herečka Calista Flockhartová (nar. 11. listopadu 1964 v Illinois) - vysoká, štíhlá, obdařená příjemnou a nekonveční tváří s velkýma očima a širokým úsměvem. Svou dráhu začínala na divadle, kde zaujala jako zlá Nataša ve Třech sestrách. Na Broadwayi debutovala úspěšně ve Skleněném zvěřinci, za roli v této hře obdržela cenu Nejlepší nový talent. Ve filmu se poprvé vyrazněji zablýskla v dramatu Petera Cohna Opilci, později hrála v úspěšné komedii Ptačí klec a v nejnovější filmové verzi Shakespearova Snu noci svatojánské. Málokdo z diváků tuší, co někdy obnáší odvrácená tvář účinkování v seriálu a s tím spojené obrovské popularity: například před samotným natáčením televizní producenti donutili Calistu, aby pro roli Ally zhubla více než deset kilo, což této fyzicky křehké ženě příliš na zdraví nepřidalo. V současné době Calista Flockhartová žije se známou hereckou hvězdou Hollywoodu, kterou není nikdo jiný než Harrison Ford (Blade Runner, Svědek, Hon na ponorku, Vysoká hra patriotů a také titulní hrdina volné Spielbergovy trilogie o Indianu Jonesovi).

    71%

    Hlavní hrdince Ally McBealové je dvacet osm let a je absolventkou práva na Harvardově univerzitě. Zatím je svobodná, přestože větší část svého života byla silně spjata s přítelem Billym Thomasem. Kamarádili se spolu od sedmi let. Hráli si dohromady na ulici, společně také prožili dobu studií a později se stali milenci. Když Ally byla vybrána ke spolupráci v prestižním právnickém časopisu Law Review a Billy ne, jejich cesty se náhle rozešly. Po nějaké době osud zavál Ally do "malé" advokátní kanceláře, kterou vede její známý ze studií - Richard Fish. Ten se v prostředí soudů a právníků pohybuje jako vychytralý žralok, který přesně ví, kde a kdy navázat ty správné kontakty. Právě on nabídne Ally profesní útočiště. A ironií osudu zde hned první pracovní den potká svého Billyho. Ano, skutečně - toho samého, s nímž se kdysi tak dlouho a důvěrně znala. Jenomže Billy je teď ženatý s krásnou a chytrou blondýnkou... Komediálně laděný seriál Ally McBealová je vystavěn na rozporu dvou světů: toho všem dobře známého, reálného - a světa fantazií. Díky zobrazení vnitřních představ a vnitřního hlasu hlavní hrdinky máme přehled o tom, co si Ally skutečně myslí o klientech, svých spolupracovnících, mužích anebo ženě svého bývalého milence. Její vnitřní život tak navíc dostává originální, bohatší a komediální polohu. Scenárista seriálu, David E. Kelley, nenechá představitele svých postav, ale ani diváky, "odpočinout": často nečekaně mění vývoj děje během jediné epizody, jindy nachází překvapivé navázání "příběhu" hlavní hrdinky hned v následující části. Pro představitelku Ally byla v konkursu vybrána herečka Calista Flockhartová (nar. 11. listopadu 1964 v Illinois) - vysoká, štíhlá, obdařená příjemnou a nekonveční tváří s velkýma očima a širokým úsměvem. Svou dráhu začínala na divadle, kde zaujala jako zlá Nataša ve Třech sestrách. Na Broadwayi debutovala úspěšně ve Skleněném zvěřinci, za roli v této hře obdržela cenu Nejlepší nový talent. Ve filmu se poprvé vyrazněji zablýskla v dramatu Petera Cohna Opilci, později hrála v úspěšné komedii Ptačí klec a v nejnovější filmové verzi Shakespearova Snu noci svatojánské. Málokdo z diváků tuší, co někdy obnáší odvrácená tvář účinkování v seriálu a s tím spojené obrovské popularity: například před samotným natáčením televizní producenti donutili Calistu, aby pro roli Ally zhubla více než deset kilo, což této fyzicky křehké ženě příliš na zdraví nepřidalo. V současné době Calista Flockhartová žije se známou hereckou hvězdou Hollywoodu, kterou není nikdo jiný než Harrison Ford (Blade Runner, Svědek, Hon na ponorku, Vysoká hra patriotů a také titulní hrdina volné Spielbergovy trilogie o Indianu Jonesovi).

    9
  • 10
  • 11
  • Tommy
    Tommy (1975)
    FilmRole: Feťácká královna

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    67%

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    12
  • 13
  • Poslední akční hrdina
    Poslední akční hrdina (1993)
    FilmRole: The Mayor
    • Google Play
    • iTunes

    Danny Madigan je chlapec posedlý filmem. Obzvláště akční kousky s jeho oblíbeným hrdinou Jackem Slaterem ho znovu a znovu přivádějí do čalouněných sedadel kina, zejícího jinak pustou prázdnotou. Místní promítač, Dannyho dobrý známý, daruje chlapci jednoho dne s potměšilým úsměvem na tváři kouzelnou vstupenku, která umožňuje pohyb mezi šedou realitou všedního dne a životem kypícím fikcí stříbrného plátna. Mladý filmový fanoušek ovšem netuší, jaký poklad má nedbale zastrčený v kapse. Ostatně dávno na lístek zapomněl, protože opět sedí v pohodlném křesle ztemnělého kina a vychutnává si své oblíbené akční scény. Právě v nejnapínavějším momentě začne kouzlo působit a chlapec se rázem ocitá ve filmu. Konkrétně na zadním sedadle uhánějícího kabrioletu. Přišel právě do nejlepšího - Jack Slater za volantem je pronásledován skupinou krvežíznivých padouchů. Kulky, granáty a kolem parkující vozy svižně poletují vzduchem, střelným prachem se nešetří... Proti tomu, co oba hrdiny čeká při souboji o kouzelnou vstupenku se Slaterovými nejzavilejšími nepřáteli, je ovšem krkolomná, životu nebezpečná honička ulicemi Los Angeles pouze skromnou, dalo by se říci komorní předehrou...

    65%

    Danny Madigan je chlapec posedlý filmem. Obzvláště akční kousky s jeho oblíbeným hrdinou Jackem Slaterem ho znovu a znovu přivádějí do čalouněných sedadel kina, zejícího jinak pustou prázdnotou. Místní promítač, Dannyho dobrý známý, daruje chlapci jednoho dne s potměšilým úsměvem na tváři kouzelnou vstupenku, která umožňuje pohyb mezi šedou realitou všedního dne a životem kypícím fikcí stříbrného plátna. Mladý filmový fanoušek ovšem netuší, jaký poklad má nedbale zastrčený v kapse. Ostatně dávno na lístek zapomněl, protože opět sedí v pohodlném křesle ztemnělého kina a vychutnává si své oblíbené akční scény. Právě v nejnapínavějším momentě začne kouzlo působit a chlapec se rázem ocitá ve filmu. Konkrétně na zadním sedadle uhánějícího kabrioletu. Přišel právě do nejlepšího - Jack Slater za volantem je pronásledován skupinou krvežíznivých padouchů. Kulky, granáty a kolem parkující vozy svižně poletují vzduchem, střelným prachem se nešetří... Proti tomu, co oba hrdiny čeká při souboji o kouzelnou vstupenku se Slaterovými nejzavilejšími nepřáteli, je ovšem krkolomná, životu nebezpečná honička ulicemi Los Angeles pouze skromnou, dalo by se říci komorní předehrou...

    14
  • 15
  • 16
  • Kořist rokenrolu
    Kořist rokenrolu (2003)
    Film

    Jacki, sexy rockerka, která už dlouho stojí v čele dívčí kapely Clam Dandy, stále doufá, že se skupina na losangeleské klubové scéně konce 80. let konečně prosadí. Čas však nemilosrdně utíká. Zpěvačka kdysi slíbila sama sobě, že pokud neuspěje do čtyřiceti, hodí ručník do ringu a vzdá to. A najednou je čtyřicítka tady. Vypadá to, že vysněný kontrakt je na spadnutí, skupina však prožívá krizi a osobní tragédie prověří nejen lásku k hudbě, ale i sílu ženského přátelství.

    59%

    Jacki, sexy rockerka, která už dlouho stojí v čele dívčí kapely Clam Dandy, stále doufá, že se skupina na losangeleské klubové scéně konce 80. let konečně prosadí. Čas však nemilosrdně utíká. Zpěvačka kdysi slíbila sama sobě, že pokud neuspěje do čtyřiceti, hodí ručník do ringu a vzdá to. A najednou je čtyřicítka tady. Vypadá to, že vysněný kontrakt je na spadnutí, skupina však prožívá krizi a osobní tragédie prověří nejen lásku k hudbě, ale i sílu ženského přátelství.

    17
  • Šílený Max: Dóm hromů
    Šílený Max: Dóm hromů (1985)
    FilmRole: Tetička
    • Google Play
    • iTunes
    Dva muži vstoupí. Odchází jen jeden. Taková jsou pravidla arény v Dómu hromů ve městě Bartertown. Zákonodárkyně Aunty Entity bude muset brzy přidat ještě jedno pravidlo: „Neštvete šíleného Maxe!“ Šílený Max a Dóm hromů s Melem Gibsonem (Smrtonosná zbraň, Maverick) v hlavní roli hrdiny Maxe, který bojuje proti barbarům post-katastrofické budoucnosti. Tentokrát se stává zachráncem kmene ztracených dětí. Hudební hvězda Tina Turner září v roli dominantní Aunty Entity, která chce v touze po moci využít Maxe k posílení své vlády nad Bartertownem. Režiséři George Miller a George Ogilvie stvořili další apokalypsu na kolech. Ve filmu uvidíte jednu z nejlepších bojových scén mezi Maxem a gladiátorem Blasterem, kdy oba používají palice, řetězové pily a cokoliv jiného, co není k podlaze Dómu hromů přibito. Po zhlédnutí Šíleného Maxe a Dómu hromů budete souhlasit s písní z filmového soundtracku „We Don’t Need Another Hero.”
    57%
    Dva muži vstoupí. Odchází jen jeden. Taková jsou pravidla arény v Dómu hromů ve městě Bartertown. Zákonodárkyně Aunty Entity bude muset brzy přidat ještě jedno pravidlo: „Neštvete šíleného Maxe!“ Šílený Max a Dóm hromů s Melem Gibsonem (Smrtonosná zbraň, Maverick) v hlavní roli hrdiny Maxe, který bojuje proti barbarům post-katastrofické budoucnosti. Tentokrát se stává zachráncem kmene ztracených dětí. Hudební hvězda Tina Turner září v roli dominantní Aunty Entity, která chce v touze po moci využít Maxe k posílení své vlády nad Bartertownem. Režiséři George Miller a George Ogilvie stvořili další apokalypsu na kolech. Ve filmu uvidíte jednu z nejlepších bojových scén mezi Maxem a gladiátorem Blasterem, kdy oba používají palice, řetězové pily a cokoliv jiného, co není k podlaze Dómu hromů přibito. Po zhlédnutí Šíleného Maxe a Dómu hromů budete souhlasit s písní z filmového soundtracku „We Don’t Need Another Hero.”
    18
  • 19