6.2

Doubravka Svobodová: Filmy a seriály

  • Báječná léta pod psa
    Báječná léta pod psa (1997)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    Báječná léta pod psa je česká filmová komedie na motivy stejnojmenného románu Michala Viewegha. V padesátých letech minulého století se pokouší mladý muž o složení zkoušek na řidičský průkaz. Jeho manželka, herečka, je již ve vysokém stupni těhotenství, přesto jdou spolu večer na divadelní představení. Dítě se rozhodne, že právě tady přijde na svět. Je to Kvído, který snad svým narozením dostal do vínku jistou dávku intelektuální schopnosti vnímat svět jako dospělý. Režim nepřeje volnomyšlenkářům a tak se Kvídovi rodiče ocitají bez práce a bez budoucnosti. Do toho přichází invaze spojeneckých vojsk a rodina se stěhuje z Prahy. Tím jejich potíže pouze začínají...
    77%
    Báječná léta pod psa je česká filmová komedie na motivy stejnojmenného románu Michala Viewegha. V padesátých letech minulého století se pokouší mladý muž o složení zkoušek na řidičský průkaz. Jeho manželka, herečka, je již ve vysokém stupni těhotenství, přesto jdou spolu večer na divadelní představení. Dítě se rozhodne, že právě tady přijde na svět. Je to Kvído, který snad svým narozením dostal do vínku jistou dávku intelektuální schopnosti vnímat svět jako dospělý. Režim nepřeje volnomyšlenkářům a tak se Kvídovi rodiče ocitají bez práce a bez budoucnosti. Do toho přichází invaze spojeneckých vojsk a rodina se stěhuje z Prahy. Tím jejich potíže pouze začínají...
    1
  • Tajnosti
    Tajnosti (2007)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • +1
    Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (letošní jubilantka M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)
    71%
    Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (letošní jubilantka M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)
    2
  • Nuda v Brně
    Nuda v Brně (2003)
    FilmRole: Zdenu Herfortovou - V inscenaci brněnské televize Nešahej na tu plotnu!
    • DaFilms
    Filmová komedie o nečekaném průběhu jedné noci a první sexuální zkušenosti... Podtitul filmu - komedie navzdory osudu - odkazuje k obětem, které musejí na cestě za svým cílem přinést hrdinové příběhu. "Stando, přijeď příští pátek na večeři a můžeš klidně i přespat, kdybys potřeboval." To napsala Olinka Šimáková (K. Holánová) Standovi Pichlíkovi (J. Budař) po roční dopisové známosti. Standa to ani tak nepotřebuje, jako chce. Do toho večera vkládají oba velké naděje, ale oba jsou v intimních vztazích úplní nováčci. Nechají si tedy poradit od zkušenějších. Konečně nastane den tolik očekávaného setkání v Brně a my sledujeme, jak se daří našim hrdinům. Většinou ovšem hůře, než by chtěli... Mezitím potkáme v jiné části Brna tři veselé redaktorky, člena činohry Národní divadlo v Brně Miroslava Norbachera (M. Donutil) či Richarda... Hořká komedie V. Morávka (scénář a režie) a J. Budaře (scénář) získala pět Českých lvů, a to v kategoriích Nejlepší film, režie, scénář, mužský herecký výkon v hlavní roli (J. Budař) a střih. Písně do filmu nazpívali Eva Urbanová a Richard Krajčo. (Česká televize)
    71%
    Filmová komedie o nečekaném průběhu jedné noci a první sexuální zkušenosti... Podtitul filmu - komedie navzdory osudu - odkazuje k obětem, které musejí na cestě za svým cílem přinést hrdinové příběhu. "Stando, přijeď příští pátek na večeři a můžeš klidně i přespat, kdybys potřeboval." To napsala Olinka Šimáková (K. Holánová) Standovi Pichlíkovi (J. Budař) po roční dopisové známosti. Standa to ani tak nepotřebuje, jako chce. Do toho večera vkládají oba velké naděje, ale oba jsou v intimních vztazích úplní nováčci. Nechají si tedy poradit od zkušenějších. Konečně nastane den tolik očekávaného setkání v Brně a my sledujeme, jak se daří našim hrdinům. Většinou ovšem hůře, než by chtěli... Mezitím potkáme v jiné části Brna tři veselé redaktorky, člena činohry Národní divadlo v Brně Miroslava Norbachera (M. Donutil) či Richarda... Hořká komedie V. Morávka (scénář a režie) a J. Budaře (scénář) získala pět Českých lvů, a to v kategoriích Nejlepší film, režie, scénář, mužský herecký výkon v hlavní roli (J. Budař) a střih. Písně do filmu nazpívali Eva Urbanová a Richard Krajčo. (Česká televize)
    3
  • Perfect Days - I ženy mají své dny
    Perfect Days - I ženy mají své dny (2011)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    • SledovaniTV
    Celý příběh začíná čtyřiačtyřicátými narozeninami Eriky, která sice nedostane největší kytici, jakou si dovede představit, zato ale pěkné přáníčko od své bývalé švagrové, trapný vzkaz v rozhlasovém pořadu od bývalého manžela, krém na vrásky od homosexuálního kamaráda Richarda a dárkový striptýz od své nevyzpytatelné matky. Přáníčko si doma vystaví, při vzkazu se – ač sama sebe proklíná – dojatě rozpláče a dárkového striptéra jí okamžitě přebere Richard. Takhle vypadá úspěšný život Eriky Oskarové, hvězdy televizního pořadu Před a po. Přitom Erika má skoro všechno – vlastní pořad, vyhlášený kadeřnický salón, velký byt s terasou a svobodu, ale s každým přibývajícím rokem víc a víc touží po tom jediném, co nemá – a to je dítě. Erika tedy nastolí plán „Dítě“ a pustí se do něj se stejnou vervou, se kterou budovala jak svůj podnik, tak své vlastní já. Jenže některé věci se nalinkovat nedají, například mladičký barman Adam.
    Žánry:Komedie
    60%
    Celý příběh začíná čtyřiačtyřicátými narozeninami Eriky, která sice nedostane největší kytici, jakou si dovede představit, zato ale pěkné přáníčko od své bývalé švagrové, trapný vzkaz v rozhlasovém pořadu od bývalého manžela, krém na vrásky od homosexuálního kamaráda Richarda a dárkový striptýz od své nevyzpytatelné matky. Přáníčko si doma vystaví, při vzkazu se – ač sama sebe proklíná – dojatě rozpláče a dárkového striptéra jí okamžitě přebere Richard. Takhle vypadá úspěšný život Eriky Oskarové, hvězdy televizního pořadu Před a po. Přitom Erika má skoro všechno – vlastní pořad, vyhlášený kadeřnický salón, velký byt s terasou a svobodu, ale s každým přibývajícím rokem víc a víc touží po tom jediném, co nemá – a to je dítě. Erika tedy nastolí plán „Dítě“ a pustí se do něj se stejnou vervou, se kterou budovala jak svůj podnik, tak své vlastní já. Jenže některé věci se nalinkovat nedají, například mladičký barman Adam.
    Žánry:Komedie
    4
  • Mamas & Papas
    Mamas & Papas (2010)
    FilmRole: starší sociální pracovnice
    • VOYO

    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až Tajnostem. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    56%

    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až Tajnostem. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    5
  • Andělé všedního dne
    Andělé všedního dne (2014)
    Film
    • SledovaniTV
    Andělé všedního dne je psychologické drama s prvky hořké komedie, které se odehrává během jediného dne. Vystupují zde nadpřirozené bytosti v podobě andělů, které mají však mají lidské vlastnosti a navštěvují lidi na sklonku jejich života. Andělé se pohybují mezi lidmi neviděni a nemohou přímo zasahovat do jejich osudů, ale mohou je ovlivňovat pomocí vnuknutí a inspirace. Jeden z hlavních hrdinů příběhu je učitel autoškoly Karel, který žije nespokojeném manželství s Marií a fantazíruje o své studente Ester. Dále tu máme Zdeňka, který má v plánu se dnes zabít protože mu jeho kamarád Filip přebral ženu. Andělům to přeci jen nedá, aby se alespoň nepokusili osudy těchto nešťastníků zvrátit.
    Žánry:DramaKomedie
    54%
    Andělé všedního dne je psychologické drama s prvky hořké komedie, které se odehrává během jediného dne. Vystupují zde nadpřirozené bytosti v podobě andělů, které mají však mají lidské vlastnosti a navštěvují lidi na sklonku jejich života. Andělé se pohybují mezi lidmi neviděni a nemohou přímo zasahovat do jejich osudů, ale mohou je ovlivňovat pomocí vnuknutí a inspirace. Jeden z hlavních hrdinů příběhu je učitel autoškoly Karel, který žije nespokojeném manželství s Marií a fantazíruje o své studente Ester. Dále tu máme Zdeňka, který má v plánu se dnes zabít protože mu jeho kamarád Filip přebral ženu. Andělům to přeci jen nedá, aby se alespoň nepokusili osudy těchto nešťastníků zvrátit.
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    FilmRole: členka hereského souboru
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    7