Harry Saltzman: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Harry Saltzman: Filmy a seriály

  • Goldfinger
    Goldfinger (1964)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Goldfinger je britský kriminální film na motivy románu Iana Fleminga a třetí snímek s postavou agenta Jamese Bonda. Málokterý zločinec na světě dokáže se zlatem to, čeho je schopen Auric Goldfinger. Zároveň nesnese, aby mu kdokoliv stál v cestě. James Bond mu sice překazí partičku karet, ale žena, kterou donutil aby mu pomohla, zemře. Také Agent 007 nemá při honičce s Goldfingerem šanci. Dostane se do rukou muže připravujícího útok na americkou základnu Fort Knox. Kupodivu zlato z pevnosti nechce ukrást, ale atomovým výbuchem jej na mnoho let znehodnotit. Zlato by totiž zůstalo šedesát let radioaktivní a nepoužitelné.
    81%
    Goldfinger je britský kriminální film na motivy románu Iana Fleminga a třetí snímek s postavou agenta Jamese Bonda. Málokterý zločinec na světě dokáže se zlatem to, čeho je schopen Auric Goldfinger. Zároveň nesnese, aby mu kdokoliv stál v cestě. James Bond mu sice překazí partičku karet, ale žena, kterou donutil aby mu pomohla, zemře. Také Agent 007 nemá při honičce s Goldfingerem šanci. Dostane se do rukou muže připravujícího útok na americkou základnu Fort Knox. Kupodivu zlato z pevnosti nechce ukrást, ale atomovým výbuchem jej na mnoho let znehodnotit. Zlato by totiž zůstalo šedesát let radioaktivní a nepoužitelné.
    1
  • Srdečné pozdravy z Ruska
    Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Srdečné pozdravy z Ruska (From Russia with Love) je britský akční film a druhý díl s postavou Jamese Bonda. Ernst Blofeld, hlava organizace SPECTRE, touží po smrti Jamese Bonda. Nastraží na něj past, o které je přesvědčen, že jí agent 007 podlehne. Využije služeb čísla Tři své organizace - Rosy Klebbové - vysoké důstojnice KGB. Ta vyšle do akce jako návnadu svou agentku Taťánu Romanovovou. Romanovová má přesvědčit MI6, že se zamilovala do Jamese Bonda a je připravena zběhnout i s cenným dešifrovacím zařízením, pokud pro ni její hrdina přijede do Istanbulu. Romanovová nemá ani potuchy, že je nástrojem v rukách SPECTRu, jenž chce vyvolat spor mezi Brity a Rusy, prodat zařízení se ziskem zpět Sovětům a vlákat Bonda do smrtící pasti.
    77%
    Srdečné pozdravy z Ruska (From Russia with Love) je britský akční film a druhý díl s postavou Jamese Bonda. Ernst Blofeld, hlava organizace SPECTRE, touží po smrti Jamese Bonda. Nastraží na něj past, o které je přesvědčen, že jí agent 007 podlehne. Využije služeb čísla Tři své organizace - Rosy Klebbové - vysoké důstojnice KGB. Ta vyšle do akce jako návnadu svou agentku Taťánu Romanovovou. Romanovová má přesvědčit MI6, že se zamilovala do Jamese Bonda a je připravena zběhnout i s cenným dešifrovacím zařízením, pokud pro ni její hrdina přijede do Istanbulu. Romanovová nemá ani potuchy, že je nástrojem v rukách SPECTRu, jenž chce vyvolat spor mezi Brity a Rusy, prodat zařízení se ziskem zpět Sovětům a vlákat Bonda do smrtící pasti.
    2
  • Dr. No
    Dr. No (1962)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Dr. No je britský špionážní film na motivy románů Iana Fleminga. Jedná se o první filmový díl s agentem Jamesem Bondem. Na Jamajce byl zavražděn agent britské tajné služby. Vyšetřování jeho násilné smrti přivádí Jamese Bonda stále blíž k záhadnému čínskému vědci Dr. No. Ten má přísně střeženou laboratoř v Crab Key. Agent 007 se neobejde bez agenta CIA Felixe Leitera, ale především musí uniknout vrahům, kteří se ho snaží nejrůznějším způsobem zbavit. Od Honey, půvabné lovkyně mušlí, se Bond dozví o záhadném drakovi. Během noci pak spolu zažijí útok tanku chrlícího oheň a stanou se zajatci muže, který se chystá ovládnout svět.
    77%
    Dr. No je britský špionážní film na motivy románů Iana Fleminga. Jedná se o první filmový díl s agentem Jamesem Bondem. Na Jamajce byl zavražděn agent britské tajné služby. Vyšetřování jeho násilné smrti přivádí Jamese Bonda stále blíž k záhadnému čínskému vědci Dr. No. Ten má přísně střeženou laboratoř v Crab Key. Agent 007 se neobejde bez agenta CIA Felixe Leitera, ale především musí uniknout vrahům, kteří se ho snaží nejrůznějším způsobem zbavit. Od Honey, půvabné lovkyně mušlí, se Bond dozví o záhadném drakovi. Během noci pak spolu zažijí útok tanku chrlícího oheň a stanou se zajatci muže, který se chystá ovládnout svět.
    3
  • Žiješ jenom dvakrát
    Žiješ jenom dvakrát (1967)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    76%
    4
  • Bitva o Británii
    Bitva o Británii (1969)
    Film
    • Amazon Prime Video
    76%
    5
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    Film
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn.

    Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti.

    Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora...

    Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem.

    Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff.

    Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn.

    Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti.

    Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora...

    Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem.

    Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff.

    Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    6
  • Diamanty jsou věčné
    Diamanty jsou věčné (1971)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    73%
    7
  • Muž se zlatou zbraní
    Muž se zlatou zbraní (1974)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Francisco Scaramanga si pro své oběti nechává dělat kulky ze zlata. Ze stejného kovu je i pistole, kterou vraždí. Ve svém sídle má bizardní labyrint ovládaný trpaslíkem. Žádný agent z něj ještě neodešel živý. Nyní v něm očekává Jamese Bonda. Scaramanga se však nemíní spokojit se zlatou pistolí, touží po daleko účinnější zbrani - Solexu, dělu na sluneční energii. Bond začíná pátrání v Bejrútu, ale další stopy ho zavedou do Macaa. Má mu pomáhat agentka Mary Goodnight, ale ta po šílené honičce padne do rukou sadistického vraha.
    73%
    Francisco Scaramanga si pro své oběti nechává dělat kulky ze zlata. Ze stejného kovu je i pistole, kterou vraždí. Ve svém sídle má bizardní labyrint ovládaný trpaslíkem. Žádný agent z něj ještě neodešel živý. Nyní v něm očekává Jamese Bonda. Scaramanga se však nemíní spokojit se zlatou pistolí, touží po daleko účinnější zbrani - Solexu, dělu na sluneční energii. Bond začíná pátrání v Bejrútu, ale další stopy ho zavedou do Macaa. Má mu pomáhat agentka Mary Goodnight, ale ta po šílené honičce padne do rukou sadistického vraha.
    8
  • Žít a nechat zemřít
    Žít a nechat zemřít (1973)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Vražda v sídle OSN přivádí Bonda do USA. Stopy vedou do Orleansu, kde sídlí gang překupníků drog. Odtud se agent 007 vydává na tajemný ostrov San Monique v Karibském moři, ovládaný kultem Voodoo. Nebyl by první běloch, který by zde zemřel mysteriózní smrtí, jestliže se pokusí odhalit tajemství maskovaných plantáží, díky nimž může získat doktor Kananga tuny heroinu. Jakou roli v tomto případu sehraje Solitaire, žena, která dokáže předpovídat budoucnost z karet? Přivádí sice Jamese Bonda na stopu, ale zároveň její věštba znamená i ohrožení života. V tomto filmu se poprvé představil jako James Bond Roger Moore. Paul a Linda McCartneyovi získali za úvodní píseň nominaci na Oscara.
    72%
    Vražda v sídle OSN přivádí Bonda do USA. Stopy vedou do Orleansu, kde sídlí gang překupníků drog. Odtud se agent 007 vydává na tajemný ostrov San Monique v Karibském moři, ovládaný kultem Voodoo. Nebyl by první běloch, který by zde zemřel mysteriózní smrtí, jestliže se pokusí odhalit tajemství maskovaných plantáží, díky nimž může získat doktor Kananga tuny heroinu. Jakou roli v tomto případu sehraje Solitaire, žena, která dokáže předpovídat budoucnost z karet? Přivádí sice Jamese Bonda na stopu, ale zároveň její věštba znamená i ohrožení života. V tomto filmu se poprvé představil jako James Bond Roger Moore. Paul a Linda McCartneyovi získali za úvodní píseň nominaci na Oscara.
    9
  • Agent Palmer: Případ Ipcress
    Agent Palmer: Případ Ipcress (1965)
    Film
    69%
    10
  • Ohlédni se v hněvu
    Ohlédni se v hněvu (1958)
    Film
    • iTunes
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdáním střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    69%
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdáním střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    11
  • Špinavá hra
    Špinavá hra (1968)
    Film
    Britský válečný film z roku 1968 inspirovaný akcemi Long Range Desert Group, jednotek vytvořených v Africe za druhé světové války pro průzkum bojem. Skupina vojáků pod velením plukovníka Masterse podniká průzkumné akce daleko za týlem nepřítele. Při jedné z takovýchto akcí objeví domnělý sklad paliva Rommelovy armády. Ústřední velení rozhodne o likvidaci tohoto skladu a provedením úkolu jsou pověřeni kapitán Douglas (Michael Caine) a kapitán Cyrila Leeche (Nigel Davenport). Malá jednotka se vydává do pouště, avšak v průběhu akce dojde ke změně plánů ústředního velení..
    68%
    Britský válečný film z roku 1968 inspirovaný akcemi Long Range Desert Group, jednotek vytvořených v Africe za druhé světové války pro průzkum bojem. Skupina vojáků pod velením plukovníka Masterse podniká průzkumné akce daleko za týlem nepřítele. Při jedné z takovýchto akcí objeví domnělý sklad paliva Rommelovy armády. Ústřední velení rozhodne o likvidaci tohoto skladu a provedením úkolu jsou pověřeni kapitán Douglas (Michael Caine) a kapitán Cyrila Leeche (Nigel Davenport). Malá jednotka se vydává do pouště, avšak v průběhu akce dojde ke změně plánů ústředního velení..
    12
  • Ve službách Jejího Veličenstva
    Ve službách Jejího Veličenstva (1969)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Ernst Blofeld připravuje ve svém ústavu vysoko v Alpách ďábelský plán, který může být osudný pro celý svět. Podařilo se mu totiž vyvinout smrtelně nebezpečný virus a chce jej rozšířit po celé Zemi prostřednictvím mladých dívek, které již pro tento úkol shromáždil v nepřístupné laboratoři. Do Švýcarska se však vydává James Bond. Na Blofeldovu stopu se dostal díky Dracovi. Tento mafián má totiž oprávněné obavy o svoji dceru Tracy, a tak pro ni získá společnost agenta 007. Tracy samozřejmě kouzlu Jamese Bonda neodolá, ale ani agenta 007 tajné služby nečeká pouhý flirt.
    67%
    Ernst Blofeld připravuje ve svém ústavu vysoko v Alpách ďábelský plán, který může být osudný pro celý svět. Podařilo se mu totiž vyvinout smrtelně nebezpečný virus a chce jej rozšířit po celé Zemi prostřednictvím mladých dívek, které již pro tento úkol shromáždil v nepřístupné laboratoři. Do Švýcarska se však vydává James Bond. Na Blofeldovu stopu se dostal díky Dracovi. Tento mafián má totiž oprávněné obavy o svoji dceru Tracy, a tak pro ni získá společnost agenta 007. Tracy samozřejmě kouzlu Jamese Bonda neodolá, ale ani agenta 007 tajné služby nečeká pouhý flirt.
    13
  • 14
  • 15