David Drake: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

David Drake: Filmy a seriály

  • Philadelphia
    Philadelphia (1993)
    FilmRole: Bruno
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Andrew Beckett je právník. Mladý, brilantní právník. Homosexuál, infikovaný virem HIV. Svou nemoc dlouho tají, přesvědčen o tom, že s jeho službou klientům nesouvisí. A pak je jednoho dne propuštěn, údajně pro pracovní neschopnost. Ale Andy ví, proč přišel o místo. Připravily ho o ní předsudky, strach, panika a odpor. Diskriminace . Ví, že jeho čas je sečten, ale nevzdává se. Hledá právníka, který by mu pomohl v procesu s jeho mateřskou firmou - a nachází. Černý Joe Miller není tak úspěšný, jako býval Andy, ale jeho vytrvalá víra v právo z něj činí ideálního spojence. Přesto se však zdráhá přijmout Beckettův případ. Stejně jako obžalovaní, jako porota, jako všichni ostatní, i on nemá rád homosexuály, oškliví si je a štítí se AIDS. A snad právě pro svůj odpor nakonec přijímá, přesvědčen o tom, že ve městě, kde byla vyhlášena americká ústava, zaručují rovnost všech, nelze tento boj vzdát. Soudní spor začíná... Inspiraci k natočení filmu bylo údajně onemocnění blízkého přítele režiséra J. Demmeho na AIDS.
    82%
    Andrew Beckett je právník. Mladý, brilantní právník. Homosexuál, infikovaný virem HIV. Svou nemoc dlouho tají, přesvědčen o tom, že s jeho službou klientům nesouvisí. A pak je jednoho dne propuštěn, údajně pro pracovní neschopnost. Ale Andy ví, proč přišel o místo. Připravily ho o ní předsudky, strach, panika a odpor. Diskriminace . Ví, že jeho čas je sečten, ale nevzdává se. Hledá právníka, který by mu pomohl v procesu s jeho mateřskou firmou - a nachází. Černý Joe Miller není tak úspěšný, jako býval Andy, ale jeho vytrvalá víra v právo z něj činí ideálního spojence. Přesto se však zdráhá přijmout Beckettův případ. Stejně jako obžalovaní, jako porota, jako všichni ostatní, i on nemá rád homosexuály, oškliví si je a štítí se AIDS. A snad právě pro svůj odpor nakonec přijímá, přesvědčen o tom, že ve městě, kde byla vyhlášena americká ústava, zaručují rovnost všech, nelze tento boj vzdát. Soudní spor začíná... Inspiraci k natočení filmu bylo údajně onemocnění blízkého přítele režiséra J. Demmeho na AIDS.
    1
  • Dobrá manželka
    Dobrá manželka (2009)
    Seriál
    • SkyShowtime

    DOBRÁ MANŽELKA je dramatický seriál, v němž se držitelka ceny Emmy Julianna Marguliesová představí jako manželka a matka, která s odvahou přebírá plnou odpovědnost za rodinu a vrací se do práce, poté co její manžel následkem velmi veřejného sexuálního skandálu a politické korupce skončil za mřížemi. Alicia Florricková musí zradu, zklamání a veřejné ponížení způsobené manželem Peterem odsunout stranou a začít nový život tím, že naváže na své původní povolání obhájkyně. Je přijata jako advokátní koncipientka v prestižní chicagské právnické firmě a tak se jejím kolegou stává dlouholetý přítel, bývalý spolužák z právnické školy a partner firmy Will Gardner, kterého velmi zajímá, jak si bude Alicia po 13tileté pauze počínat v soudní síni. Alicia je vděčná, když jí prvotřídní advokátka firmy Diane Lockhartová nabídne pomoc a radu, ale zjišťuje také, že tato nabídka má své podmínky a že si úspěch bude přeci jen muset vybojovat sama. Jejím největším soupeřem mezi dvacátníky, kteří také ve firmě začínají, je čerstvý absolvent Harvardu Cary, jenž je zvenčí velmi přátelský, nicméně neváhá využít všech prostředků, jen aby dokázal, že to bude on, ne Alicia, kdo získá to jediné volné křeslo společníka ve firmě. Naštěstí najde Alicia spojence ve schopné Kalindě, kterou firma zaměstnává jako vlastní vyšetřovatelku. Alicia každým dnem zvyšuje svou sebedůvěru a mění se z rozpačité opovrhované manželky politika v houževnatou zaměstnanou ženu, která se především snaží zajistit stabilní domov pro své děti, 14tiletého Zacha a 13tiletou Grace. Poprvé po mnoha letech vymění Alicia svou pozici „dobré manželky“ a vezme osud do vlastních rukou. (oficiální text distributora)

    78%

    DOBRÁ MANŽELKA je dramatický seriál, v němž se držitelka ceny Emmy Julianna Marguliesová představí jako manželka a matka, která s odvahou přebírá plnou odpovědnost za rodinu a vrací se do práce, poté co její manžel následkem velmi veřejného sexuálního skandálu a politické korupce skončil za mřížemi. Alicia Florricková musí zradu, zklamání a veřejné ponížení způsobené manželem Peterem odsunout stranou a začít nový život tím, že naváže na své původní povolání obhájkyně. Je přijata jako advokátní koncipientka v prestižní chicagské právnické firmě a tak se jejím kolegou stává dlouholetý přítel, bývalý spolužák z právnické školy a partner firmy Will Gardner, kterého velmi zajímá, jak si bude Alicia po 13tileté pauze počínat v soudní síni. Alicia je vděčná, když jí prvotřídní advokátka firmy Diane Lockhartová nabídne pomoc a radu, ale zjišťuje také, že tato nabídka má své podmínky a že si úspěch bude přeci jen muset vybojovat sama. Jejím největším soupeřem mezi dvacátníky, kteří také ve firmě začínají, je čerstvý absolvent Harvardu Cary, jenž je zvenčí velmi přátelský, nicméně neváhá využít všech prostředků, jen aby dokázal, že to bude on, ne Alicia, kdo získá to jediné volné křeslo společníka ve firmě. Naštěstí najde Alicia spojence ve schopné Kalindě, kterou firma zaměstnává jako vlastní vyšetřovatelku. Alicia každým dnem zvyšuje svou sebedůvěru a mění se z rozpačité opovrhované manželky politika v houževnatou zaměstnanou ženu, která se především snaží zajistit stabilní domov pro své děti, 14tiletého Zacha a 13tiletou Grace. Poprvé po mnoha letech vymění Alicia svou pozici „dobré manželky“ a vezme osud do vlastních rukou. (oficiální text distributora)

    2
  • 3
  • Společník na dlouhé trati
    Společník na dlouhé trati (1990)
    FilmRole: GMHC Volunteer

    Do 3. března 1981 si mohl svět poklidně plout na vlně ničím nerušené promiskuity, z níž mohlo vzejít maximálně tak nechtěné těhotenství či nějaká nepříjemná, přesto léčitelná pohlavní choroba. Jenže právě 3. března vyšel v novinách New York Times znepokojivý článek o záhadné komunitní nemoci, která si už vybrala životy několika amerických homosexuálů a nikdo neví, co si s ní počít. Byť pod jiným jménem, právě tehdy se lidstvo dozvědělo o existenci AIDS. A mezi americkými gayi, ale nejen mezi nimi, vypukla panika, jež do té doby neměla obdoby. Právě na tento moment se také soustředí autentické drama režiséra Normana Reného, které se snaží zachytit příběh hned několika mužů a žen, pohybujících se ve středu či alespoň na okraji homosexuálního společenství. Oni všichni se musí vyrovnat s nově nastalou situací, která od píky zcela zpřehází veškeré priority jejich života. Ale ne každý reaguje na příchod moru 20. století stejně. Nakonec dodejme, že režisér René čerpal při tvorbě tohoto sugestivního snímku hodně z vlastních zkušeností a že on sám zkázonosné chorobě, jíž se nedokážeme bránit dodnes, nakonec podlehl. I o to je jeho výpověď, jedna z prvních filmových pojednávajících o AIDS, důležitější a cennější. Snímek byl v roce 1991 nominován na Oscara a od evropských kritiků v Hollywoodu obdržel Zlatý glóbus.

    71%

    Do 3. března 1981 si mohl svět poklidně plout na vlně ničím nerušené promiskuity, z níž mohlo vzejít maximálně tak nechtěné těhotenství či nějaká nepříjemná, přesto léčitelná pohlavní choroba. Jenže právě 3. března vyšel v novinách New York Times znepokojivý článek o záhadné komunitní nemoci, která si už vybrala životy několika amerických homosexuálů a nikdo neví, co si s ní počít. Byť pod jiným jménem, právě tehdy se lidstvo dozvědělo o existenci AIDS. A mezi americkými gayi, ale nejen mezi nimi, vypukla panika, jež do té doby neměla obdoby. Právě na tento moment se také soustředí autentické drama režiséra Normana Reného, které se snaží zachytit příběh hned několika mužů a žen, pohybujících se ve středu či alespoň na okraji homosexuálního společenství. Oni všichni se musí vyrovnat s nově nastalou situací, která od píky zcela zpřehází veškeré priority jejich života. Ale ne každý reaguje na příchod moru 20. století stejně. Nakonec dodejme, že režisér René čerpal při tvorbě tohoto sugestivního snímku hodně z vlastních zkušeností a že on sám zkázonosné chorobě, jíž se nedokážeme bránit dodnes, nakonec podlehl. I o to je jeho výpověď, jedna z prvních filmových pojednávajících o AIDS, důležitější a cennější. Snímek byl v roce 1991 nominován na Oscara a od evropských kritiků v Hollywoodu obdržel Zlatý glóbus.

    4
  • Dvouproudá asfaltka
    Dvouproudá asfaltka (1971)
    FilmRole: Needles Station Attendant

    Dva vyznavači rychlé jízdy – řidič a mechanik – v chevroletu z roku 1955 a muž středních let v zánovním žlutém Pontiaku GTO se náhodou potkají na silnici směřující odnikud nikam. Jejich závod napříč americkým Jihozápadem podle toho vypadá: je totiž lhostejným setkáváním a míjením v krajině, jež je za předním sklem nekonečně vzdálená. Zamlklá, podmračená stopařka by byla dobrou cenou pro vítěze, kdyby mohl existovat a kdyby ona nebyla zajatkyní vlastní svobody. Společnost Universal snila o „další Bezstarostné jízdě“, ale dostala něco víc. Nízkorozpočtová road movie je mrazivou odpovědí režiséra Monteho Hellmana (na filmu se podílel i jako střihač) na romantické okouzlení dlouhovlasými hrdiny na motorkách. Putování bezejmenných protagonistů (v podání hudebníků Dennise Wilsona a Jamese Taylora a Hellmanova oblíbeného Warrena Oatese) má výrazný existenciální rozměr: závod beze smyslu a bez konce je silným obrazem odcizení a nevíry v budoucnost Ameriky na počátku 70. let.

    69%

    Dva vyznavači rychlé jízdy – řidič a mechanik – v chevroletu z roku 1955 a muž středních let v zánovním žlutém Pontiaku GTO se náhodou potkají na silnici směřující odnikud nikam. Jejich závod napříč americkým Jihozápadem podle toho vypadá: je totiž lhostejným setkáváním a míjením v krajině, jež je za předním sklem nekonečně vzdálená. Zamlklá, podmračená stopařka by byla dobrou cenou pro vítěze, kdyby mohl existovat a kdyby ona nebyla zajatkyní vlastní svobody. Společnost Universal snila o „další Bezstarostné jízdě“, ale dostala něco víc. Nízkorozpočtová road movie je mrazivou odpovědí režiséra Monteho Hellmana (na filmu se podílel i jako střihač) na romantické okouzlení dlouhovlasými hrdiny na motorkách. Putování bezejmenných protagonistů (v podání hudebníků Dennise Wilsona a Jamese Taylora a Hellmanova oblíbeného Warrena Oatese) má výrazný existenciální rozměr: závod beze smyslu a bez konce je silným obrazem odcizení a nevíry v budoucnost Ameriky na počátku 70. let.

    5
  • 6
  • Právo a pořádek
    Právo a pořádek (1990)
    Seriál
    • SkyShowtime
    63%
    7
  • 8
  • 9
  • Nahý v New Yorku
    Nahý v New Yorku (1993)
    FilmRole: Waiter
    49%
    10
  • 11