Jaroslav Ježek: Nejlepší filmy
a seriály

7.5

Jaroslav Ježek: Filmy a seriály

  • Hej-rup!
    Hej-rup! (1934)
    Film
    76%
    1
  • Svět patří nám
    Svět patří nám (1937)
    Film
    72%
    2
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    Film
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    3
  • U nás v Kocourkově
    U nás v Kocourkově (1934)
    Film
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    71%
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    4
  • Pudr a benzin
    Pudr a benzin (1931)
    Film
    • VOYO
    69%
    5
  • Ze soboty na neděli
    Ze soboty na neděli (1931)
    Film
    • VOYO
    • iTunes
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    6