Dortha Duckworth: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Dortha Duckworth: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Rachel, Rachel
    Rachel, Rachel (1968)
    FilmRole: Mae

    Život Rachel Cameronové, učitelky z Nové Anglie, je malý a bezpečný. Až příliš malý a příliš bezpečný pro toužící ženu, která chce podniknout něco – cokoli – aby se vyhnula staropanenství. V tomto působivě lidském filmu spojili své hvězdné talenty Paul Newman a Joanne Woodwardová: on debutoval jako režisér a ona podává jeden ze svých nejlepších výkonů na filmovém plátně. Oba za svou práci získali Ceny newyorských filmových kritiků a Zlaté glóby, film si připsal čtyři nominace na Ceny Akademie, včetně nominace za nejlepší film. Newmanovi se poté sešli na dalších vynikajících filmech (Skleněný zvěřinec, Pan a paní Bridgeovi, Zánik Empire Falls), žádný z nich však citlivostí, pochopením a uměleckým mistrovstvím Rachel, Rachel nepřekonal.

    66%

    Život Rachel Cameronové, učitelky z Nové Anglie, je malý a bezpečný. Až příliš malý a příliš bezpečný pro toužící ženu, která chce podniknout něco – cokoli – aby se vyhnula staropanenství. V tomto působivě lidském filmu spojili své hvězdné talenty Paul Newman a Joanne Woodwardová: on debutoval jako režisér a ona podává jeden ze svých nejlepších výkonů na filmovém plátně. Oba za svou práci získali Ceny newyorských filmových kritiků a Zlaté glóby, film si připsal čtyři nominace na Ceny Akademie, včetně nominace za nejlepší film. Newmanovi se poté sešli na dalších vynikajících filmech (Skleněný zvěřinec, Pan a paní Bridgeovi, Zánik Empire Falls), žádný z nich však citlivostí, pochopením a uměleckým mistrovstvím Rachel, Rachel nepřekonal.

    3
  • Stanley a Iris
    Stanley a Iris (1990)
    FilmRole: Librarian
    • Google Play
    • iTunes
    66%
    4
  • Murphyho dobrodružství
    Murphyho dobrodružství (1985)
    FilmRole: Bessie
    • iTunes
    66%
    5
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    6
  • Já, Natálie
    Já, Natálie (1969)
    Film
    Už jako dítě si Natalie Millerová (Patty Duke) myslela, že je ošklivá. Její máma tvrdila, že z ní bude hezká žena. Po neshodě s rodiči se odstěhuje do podnájmu v Greenwich Village. Dostane práci v Topless klubu, do kterého jezdí na motorce. Tady se setká z Davidem (James Farentino) a má s ním milostný poměr. Pak přijde na to, že je ženatý. Humorný pohled na svět a lásku dívčího Cyrana.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Fred Coe
    65%
    Už jako dítě si Natalie Millerová (Patty Duke) myslela, že je ošklivá. Její máma tvrdila, že z ní bude hezká žena. Po neshodě s rodiči se odstěhuje do podnájmu v Greenwich Village. Dostane práci v Topless klubu, do kterého jezdí na motorce. Tady se setká z Davidem (James Farentino) a má s ním milostný poměr. Pak přijde na to, že je ženatý. Humorný pohled na svět a lásku dívčího Cyrana.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Fred Coe
    7
  • 8
  • 9
  • Grace Quigley
    Grace Quigley (1984)
    Film
    Grace Quigleyová je stará paní, žijící o samotě ve svém newyorském bytě, z jehož oken sleduje cvrkot v okolním světě. Jednoho dne však uvidí něco, co vidět nechtěla. Stane se svědkem vraždy, kterou provedl elitní nájemný zabiják Seymour Flint. Tím se samozřejmě okamžitě dostane na jeho černou listinu. Podceňovat stáří se ale rozhodně nevyplácí, v paní Quigleyové je energie, že by se jeden divil. A Seymour Flint se také divit bude. Možná si tentokrát naložil příliš velké sousto. V černé komedii excelují čtyřnásobná držitelka Oscara Katharine Hepburnová a majitel Zlatého glóbu Nick Nolte.
    Žánry:Komedie
    59%
    Grace Quigleyová je stará paní, žijící o samotě ve svém newyorském bytě, z jehož oken sleduje cvrkot v okolním světě. Jednoho dne však uvidí něco, co vidět nechtěla. Stane se svědkem vraždy, kterou provedl elitní nájemný zabiják Seymour Flint. Tím se samozřejmě okamžitě dostane na jeho černou listinu. Podceňovat stáří se ale rozhodně nevyplácí, v paní Quigleyové je energie, že by se jeden divil. A Seymour Flint se také divit bude. Možná si tentokrát naložil příliš velké sousto. V černé komedii excelují čtyřnásobná držitelka Oscara Katharine Hepburnová a majitel Zlatého glóbu Nick Nolte.
    Žánry:Komedie
    10
  • Protokol
    Protokol (1984)
    FilmRole: Grandma

    Ztřeštěnou hrdinkou je sympatická a notně energická Sunny, pracuje jako číšnice v poněkud zašlém washingtonském baru. Není vůbec šťastná, spíš naopak, unavená a bez vyhlídek. Ale pak se jedné noci všechno změní, když se ocitne v davu přihlížejícímu příjezdu jistého arabského emíra. Všimne si totiž ozbrojeného muže, vrhne se na něj a zabrání mu v chystaném atentátu. Je přitom sice postřelena do jistého značně choulostivého místa, to však vůbec nebrání tomu, aby při tiskovce v nemocnici neokouzlila přítomné i televizní diváky tak osvěžující upřímostí, že se okamžitě stane národní hrdinkou a hvězdou televizních show. Neodolá dokonce ani emir, který se do Sunny zamiluje, což se ovšem náramně hodí Bílému domu, který se ji rozhodne vyměnit za povolení ke stavbě vojenské základny v emirově zemi. Navštíví Sunny, nabídnou jí místo na ministerstvu zahraničí a přesvědčí ji o její důležitosti. Velmi brzy si však dívka začne uvědomovat, že něco není v pořádku, a než se naděje, už je v šejkově vlasti, krůček od toho, aby se stala jednou z jeho žen v luxusním harému. A to se jí vůbec nelíbí. Takže stejně rázně jako zatočila s atentátníkem, zatočí tentokrát s intrikány v Bílém domě.

    54%

    Ztřeštěnou hrdinkou je sympatická a notně energická Sunny, pracuje jako číšnice v poněkud zašlém washingtonském baru. Není vůbec šťastná, spíš naopak, unavená a bez vyhlídek. Ale pak se jedné noci všechno změní, když se ocitne v davu přihlížejícímu příjezdu jistého arabského emíra. Všimne si totiž ozbrojeného muže, vrhne se na něj a zabrání mu v chystaném atentátu. Je přitom sice postřelena do jistého značně choulostivého místa, to však vůbec nebrání tomu, aby při tiskovce v nemocnici neokouzlila přítomné i televizní diváky tak osvěžující upřímostí, že se okamžitě stane národní hrdinkou a hvězdou televizních show. Neodolá dokonce ani emir, který se do Sunny zamiluje, což se ovšem náramně hodí Bílému domu, který se ji rozhodne vyměnit za povolení ke stavbě vojenské základny v emirově zemi. Navštíví Sunny, nabídnou jí místo na ministerstvu zahraničí a přesvědčí ji o její důležitosti. Velmi brzy si však dívka začne uvědomovat, že něco není v pořádku, a než se naděje, už je v šejkově vlasti, krůček od toho, aby se stala jednou z jeho žen v luxusním harému. A to se jí vůbec nelíbí. Takže stejně rázně jako zatočila s atentátníkem, zatočí tentokrát s intrikány v Bílém domě.

    11
  • Muž s červenou botou
    Muž s červenou botou (1985)
    FilmRole: Natalie

    V Maroku je zatčen agent CIA s označenými penězi a kokainem. Za narafičenou akcí stojí agent Cooper, který se chce za každou cenu stát ředitelem CIA a zničit jejího nynějšího šéfa Rosse, svého úhlavního nepřítele. Senátní komise skutečně nařídí Rossovi, aby do 48 hodin uspokojivě vysvětlil případ agenta v Maroku. Cooper si mne ruce: už se vidí v křesle ředitele CIA. Ross ovšem ani zdaleka není hloupý. Pověří svého asistenta Browna, aby na letišti našel jakéhokoli muže, o němž bude tvrdit, že je agent, schopný celou záležitost vysvětlit. Tento příkaz dá Brownovi přímo před mikrofonem, kterých má v domě bezpočet, tak, aby to Cooper a jeho lidé dobře slyšeli. Ti se samozřejmě ihned vypraví na letiště, kde čekají na „agenta“. Brown a jeho dva pomocníci Virdon a Reese také pozorují cestující, kteří právě vystoupili z letadla, a Brownův zrak nakonec padne na mladíka, který má každou botu jinou, jednu z nich červenou tenisku. A tak se tedy Richard Drew, skutečným povoláním houslista, v Rossově hře zcela nevědomky stává agentem...

    Žánry:KomedieThrillerRemake
    51%

    V Maroku je zatčen agent CIA s označenými penězi a kokainem. Za narafičenou akcí stojí agent Cooper, který se chce za každou cenu stát ředitelem CIA a zničit jejího nynějšího šéfa Rosse, svého úhlavního nepřítele. Senátní komise skutečně nařídí Rossovi, aby do 48 hodin uspokojivě vysvětlil případ agenta v Maroku. Cooper si mne ruce: už se vidí v křesle ředitele CIA. Ross ovšem ani zdaleka není hloupý. Pověří svého asistenta Browna, aby na letišti našel jakéhokoli muže, o němž bude tvrdit, že je agent, schopný celou záležitost vysvětlit. Tento příkaz dá Brownovi přímo před mikrofonem, kterých má v domě bezpočet, tak, aby to Cooper a jeho lidé dobře slyšeli. Ti se samozřejmě ihned vypraví na letiště, kde čekají na „agenta“. Brown a jeho dva pomocníci Virdon a Reese také pozorují cestující, kteří právě vystoupili z letadla, a Brownův zrak nakonec padne na mladíka, který má každou botu jinou, jednu z nich červenou tenisku. A tak se tedy Richard Drew, skutečným povoláním houslista, v Rossově hře zcela nevědomky stává agentem...

    Žánry:KomedieThrillerRemake
    12