?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Isabelle de Araujo: Filmy a seriály

  • Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    73%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    1
  • Homme du train, L'
    Homme du train, L' (2002)
    Film
    70%
    2
  • Příliš důvěrná tajemství
    Příliš důvěrná tajemství (2004)
    Film
    Anna je ve svém manželství velmi nešťatná, a tak vyhledá pomoc psychologa. Splete si však dveře a ze svého trápení se začne vypovídávat daňovému poradci. Akurátní muž se nejprve snaží uvést věci na pravou míru, ale pak poslouchá a poslouchá a je stále zvědavější. Anne si objednává další sezení a v líčení svých problémů a pocitů je zcela bez zábran. Setkání s touto zajímavou ženou obrací Williamův život naruby. Do hlavních rolí komorního příběhu o potřebě lásky si významný francouzský režisér Patrice Leconte vybral slavné herce Fabrice Luchiniho a Sandrine Bonnaireovou.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Anna je ve svém manželství velmi nešťatná, a tak vyhledá pomoc psychologa. Splete si však dveře a ze svého trápení se začne vypovídávat daňovému poradci. Akurátní muž se nejprve snaží uvést věci na pravou míru, ale pak poslouchá a poslouchá a je stále zvědavější. Anne si objednává další sezení a v líčení svých problémů a pocitů je zcela bez zábran. Setkání s touto zajímavou ženou obrací Williamův život naruby. Do hlavních rolí komorního příběhu o potřebě lásky si významný francouzský režisér Patrice Leconte vybral slavné herce Fabrice Luchiniho a Sandrine Bonnaireovou.
    Žánry:DramaRomantický
    3
  • Serial Lover: Vraždí z lásky
    Serial Lover: Vraždí z lásky (1998)
    Film
    Claire je krásná, inteligentní a žádaná. K dokreslení dokonalého obrázku jí chybí snad jen jedno rozhodnutí - zvolit svého budoucího manžela. Jak může učinit takovou volbu, když miluje tři muže najednou? Až je bude mít všechny vedle sebe na svém narozeninovém večírku, určitě se rozhodne. Pouhá jedna nehoda ale spouští řetěz dalších. Romantický večer se náhle mění v noční můru...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:James Huth
    67%
    Claire je krásná, inteligentní a žádaná. K dokreslení dokonalého obrázku jí chybí snad jen jedno rozhodnutí - zvolit svého budoucího manžela. Jak může učinit takovou volbu, když miluje tři muže najednou? Až je bude mít všechny vedle sebe na svém narozeninovém večírku, určitě se rozhodne. Pouhá jedna nehoda ale spouští řetěz dalších. Romantický večer se náhle mění v noční můru...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:James Huth
    4
  • Šedé duše
    Šedé duše (2005)
    Film
    Na tři Césary nominované francouzské drama se odehrává na východě Francie během první světové války. V malé vesničce nedaleko fronty je nalezeno tělo zavražděné nevinné dívky a na místo činu dorážejí tři muži – postarší žalobce a generál Destinat, pletichařící soudce Mierck a místní ustrašený policejní důstojník – kteří mají incident vyšetřit. Všem jde o pověst a každý přistupuje k případu s jinou motivací. Má ale vůbec cenu pátrat po jednom vrahovi, když nedaleko za kopcem umírají tisíce nevinných lidí, a nikoho to nezajímá? A stojí vůbec za námahu hledat spravedlnost tam, kde už neexistuje lidskost?
    Žánry:Drama
    64%
    Na tři Césary nominované francouzské drama se odehrává na východě Francie během první světové války. V malé vesničce nedaleko fronty je nalezeno tělo zavražděné nevinné dívky a na místo činu dorážejí tři muži – postarší žalobce a generál Destinat, pletichařící soudce Mierck a místní ustrašený policejní důstojník – kteří mají incident vyšetřit. Všem jde o pověst a každý přistupuje k případu s jinou motivací. Má ale vůbec cenu pátrat po jednom vrahovi, když nedaleko za kopcem umírají tisíce nevinných lidí, a nikoho to nezajímá? A stojí vůbec za námahu hledat spravedlnost tam, kde už neexistuje lidskost?
    Žánry:Drama
    5
  • Má žena je herečka
    Má žena je herečka (2001)
    Film

    Yvan je sportovní redaktor v jedné kabelové televizi, jeho manželka Charlotte je známá francouzská herečka. Yvan se jen těžko vyrovnává s popularitou své ženy, kterou poznávají lidé na ulici, v restauraci, policejní hlídka ihned zapomene na přestupek, majitel plně obsazené restaurace po ni vždy najde volný stůl. Ale to by Yvanovi tolik nevadilo, jako to, že její na první pohled "uvolněná" profese, přece musí vnést jistý "chaos" i do soukromého života! Dotazy přátel a známých navíc neustále podporují jeho bujnou fantazii, co by žárlivého manžela. Jak je to s milostnými scénami a svlékáním před kamerou? A jak je to se vztahem k filmovému partnerovi? Lehkou komedii natočil a napsal Yvan Attal a sám si v ní zahrál hlavní roli. Partnerkou mu je, ve Francii velmi populární, Charlotte Gainsbourgová.

    Režie:Yvan Attal
    61%

    Yvan je sportovní redaktor v jedné kabelové televizi, jeho manželka Charlotte je známá francouzská herečka. Yvan se jen těžko vyrovnává s popularitou své ženy, kterou poznávají lidé na ulici, v restauraci, policejní hlídka ihned zapomene na přestupek, majitel plně obsazené restaurace po ni vždy najde volný stůl. Ale to by Yvanovi tolik nevadilo, jako to, že její na první pohled "uvolněná" profese, přece musí vnést jistý "chaos" i do soukromého života! Dotazy přátel a známých navíc neustále podporují jeho bujnou fantazii, co by žárlivého manžela. Jak je to s milostnými scénami a svlékáním před kamerou? A jak je to se vztahem k filmovému partnerovi? Lehkou komedii natočil a napsal Yvan Attal a sám si v ní zahrál hlavní roli. Partnerkou mu je, ve Francii velmi populární, Charlotte Gainsbourgová.

    Režie:Yvan Attal
    6
  • Félix et Lola
    Félix et Lola (2001)
    Film
    Príbeh nevšednej lásky... Felix pracuje v lunaparku, kde si jedného večera všimne zúfalo vyzerajúcu mladú ženu - Lolu, voziacu sa na autíčku. Je osamelá, smutná, tajomná, nič nehovorí. Felix sa s ňou postupne zblíži, zamiluje sa do nej. A vtedy Lola prehovorí. Je sklamaná životom, má dieťa a niekoho, kto jej strašne ublížil. A tento problém musí vyriešiť Felix, ktorý je ochotný niekoho aj zabiť, len aby bola Lola šťastná... Je to komorný príbeh vysokej umeleckej kvality, bol v súťaži na Berlinale 2000...
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Príbeh nevšednej lásky... Felix pracuje v lunaparku, kde si jedného večera všimne zúfalo vyzerajúcu mladú ženu - Lolu, voziacu sa na autíčku. Je osamelá, smutná, tajomná, nič nehovorí. Felix sa s ňou postupne zblíži, zamiluje sa do nej. A vtedy Lola prehovorí. Je sklamaná životom, má dieťa a niekoho, kto jej strašne ublížil. A tento problém musí vyriešiť Felix, ktorý je ochotný niekoho aj zabiť, len aby bola Lola šťastná... Je to komorný príbeh vysokej umeleckej kvality, bol v súťaži na Berlinale 2000...
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    59%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    8
  • Šachová partie
    Šachová partie (1994)
    Film
    Píše se rok 1828. Dvanáctiletý Max (Denis Lavant) tulák a neúspěšný sebevrah, potkává nekonvenčního pastora Ambroise (Pierre Richard). který v chlapci objevuje geniální vlohy pro šachovou hru. Odjiždějí tedy spolu za titulem šachového šampióna. O čtrnáct let později je z Maxe napudrovaný dandy, který je obklopen tichem a tajemstvím. Do jeho světa má přístup jen jeho trenér a ochránce Ambroise. Chystá se velice podivný turnaj, připravený markýzou z Theux (Catherine Deneuve), která se rozhodne dát jako cenu svoji vlastní dceru Anne Lise. Zúčastní se ho i tehdejší mistr lord Staunton (jediná skutečná postava tohoto jinak smyšleného příběhu).V elegantních zámeckých zahradách se odehraje rozhodující partie, která nebude probíhat pouze na šachovnici. V sázce budou duše a dokonce i životy hlavních protagonistů...
    Žánry:DramaKomedie
    56%
    Píše se rok 1828. Dvanáctiletý Max (Denis Lavant) tulák a neúspěšný sebevrah, potkává nekonvenčního pastora Ambroise (Pierre Richard). který v chlapci objevuje geniální vlohy pro šachovou hru. Odjiždějí tedy spolu za titulem šachového šampióna. O čtrnáct let později je z Maxe napudrovaný dandy, který je obklopen tichem a tajemstvím. Do jeho světa má přístup jen jeho trenér a ochránce Ambroise. Chystá se velice podivný turnaj, připravený markýzou z Theux (Catherine Deneuve), která se rozhodne dát jako cenu svoji vlastní dceru Anne Lise. Zúčastní se ho i tehdejší mistr lord Staunton (jediná skutečná postava tohoto jinak smyšleného příběhu).V elegantních zámeckých zahradách se odehraje rozhodující partie, která nebude probíhat pouze na šachovnici. V sázce budou duše a dokonce i životy hlavních protagonistů...
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Nepostradatelný pomocník
    Nepostradatelný pomocník (2005)
    Film
    Jacques-Alain Marty, řečený JAM je charismatický šéf francouzské společnosti Vladis a vše se mu daří. Jednoho dne se u něj objeví porucha řeči, která je podle psychiatra spojená s traumatem z dětství a na kterou si JAM musí najít protilék. André Morin (Jacques Villeret) je účetní v jedné malé továrně na hračky. Je také drobný akcionář a tak se účastní valné hromady společnosti Vladis, na které JAM přednese projev bez jediného zadrhnutí. Zjistí, že protilékem na jeho "chorobu" je právě Morin a rozhodne se mít Morina stále u sebe... Jacques Villeret si bohužel v tomto filmu zahrál jednu ze svých posledních filmových rolí.
    Žánry:Komedie
    53%
    Jacques-Alain Marty, řečený JAM je charismatický šéf francouzské společnosti Vladis a vše se mu daří. Jednoho dne se u něj objeví porucha řeči, která je podle psychiatra spojená s traumatem z dětství a na kterou si JAM musí najít protilék. André Morin (Jacques Villeret) je účetní v jedné malé továrně na hračky. Je také drobný akcionář a tak se účastní valné hromady společnosti Vladis, na které JAM přednese projev bez jediného zadrhnutí. Zjistí, že protilékem na jeho "chorobu" je právě Morin a rozhodne se mít Morina stále u sebe... Jacques Villeret si bohužel v tomto filmu zahrál jednu ze svých posledních filmových rolí.
    Žánry:Komedie
    10
  • 11
  • Vem si mě
    Vem si mě (2000)
    Film
    Oriane chce zachránit své manželství a tak se po další hádce se svý manželem Hadrienem vydá pro radu k mágovi. Ten jí ale předpoví nevěru a opuštění ze strany manžela. Tuto předpověď Oriane kategoricky odmítne a donutí mága, aby se znovu podíval do své věštící koule. On tam ale vidí pořád jejich rozchod, tentokrát však vyvolaný Oriane. Ta ale odmítne nechat hvězdy řídit její život a převezme osud do svých rukou.
    52%
    Oriane chce zachránit své manželství a tak se po další hádce se svý manželem Hadrienem vydá pro radu k mágovi. Ten jí ale předpoví nevěru a opuštění ze strany manžela. Tuto předpověď Oriane kategoricky odmítne a donutí mága, aby se znovu podíval do své věštící koule. On tam ale vidí pořád jejich rozchod, tentokrát však vyvolaný Oriane. Ta ale odmítne nechat hvězdy řídit její život a převezme osud do svých rukou.
    12
  • 13