5.9

Roxanne Day: Filmy a seriály

  • The Deuce: Špína Manhattanu
    The Deuce: Špína Manhattanu (2017)
    Seriál
    • Max
    80%
    1
  • Pohotovost
    Pohotovost (1994)
    Seriál
    • Max
    75%
    2
  • 24 hodin
    24 hodin (2001)
    Seriál
    • Disney+
    68%
    3
  • Umění musí bolet
    Umění musí bolet (2006)
    FilmRole: Jonah's Wife - Marie
    • Google Play
    • iTunes

    Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět.

    61%

    Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět.

    4
  • May
    May (2002)
    FilmRole: Buckle
    Jsou tvůrci, které stojí za to sledovat a Lucky McKee je bezesporu jedním z nich. Muž s pověstí nejpodvratnějšího amerického hororového režiséra současnosti se otrlým divákům představil již dvakrát a že jeho kariéra k naší lítosti momentálně poněkud stagnuje, nikterak nebrání setkání třetímu. Zvláště když jeho celovečerní autorský debut May představuje zcela zásadní film o lásce. Přesněji řečeno o nedostatku lásky a její potřebě tak zoufalé, že člověka dožene za hranici šílenství. Titulní hrdinkou alegorického příběhu je až bolestně zakřiknutá dívka, která pracuje ve veterinární nemocnici a jejíž jedinou přítelkyní je zlověstně vyhlížející panenka, již kdysi dostala od své dominantní, citově chladné matky. Kromě práce, kde se naučila šikovně zacházet se skalpelem a dalším chirurgickým náčiním, se May realizuje doma u šicího stroje. To ale nemůže stačit. A když se na obzoru objeví pohledný Adam, vrhne se May za příslibem vysněného vztahu s veškerou vášní svého nenaplněného srdce. Zklamání nepřipadá v úvahu a film, který se až dosud tvářil jako výstřední romantická indie komedie, se začíná překlápět v něco mnohem temnějšího. Zásluhou McKeeho režijního a vypravěčského mistrovství a také fantastického výkonu Angely Bettis v roli nešťastné May to však není žádná tuctová vyvražďovačka, ale spíše působivá úvaha nad jinakostí a krajně zneklidňující pohled do nitra nevšedního filmového monstra. Nechte se uhranout a po emocionálně vypjatém posledním záběru budete ze sálu odcházet se zlomeným srdcem. (Festival otrlého diváka 2017)
    58%
    Jsou tvůrci, které stojí za to sledovat a Lucky McKee je bezesporu jedním z nich. Muž s pověstí nejpodvratnějšího amerického hororového režiséra současnosti se otrlým divákům představil již dvakrát a že jeho kariéra k naší lítosti momentálně poněkud stagnuje, nikterak nebrání setkání třetímu. Zvláště když jeho celovečerní autorský debut May představuje zcela zásadní film o lásce. Přesněji řečeno o nedostatku lásky a její potřebě tak zoufalé, že člověka dožene za hranici šílenství. Titulní hrdinkou alegorického příběhu je až bolestně zakřiknutá dívka, která pracuje ve veterinární nemocnici a jejíž jedinou přítelkyní je zlověstně vyhlížející panenka, již kdysi dostala od své dominantní, citově chladné matky. Kromě práce, kde se naučila šikovně zacházet se skalpelem a dalším chirurgickým náčiním, se May realizuje doma u šicího stroje. To ale nemůže stačit. A když se na obzoru objeví pohledný Adam, vrhne se May za příslibem vysněného vztahu s veškerou vášní svého nenaplněného srdce. Zklamání nepřipadá v úvahu a film, který se až dosud tvářil jako výstřední romantická indie komedie, se začíná překlápět v něco mnohem temnějšího. Zásluhou McKeeho režijního a vypravěčského mistrovství a také fantastického výkonu Angely Bettis v roli nešťastné May to však není žádná tuctová vyvražďovačka, ale spíše působivá úvaha nad jinakostí a krajně zneklidňující pohled do nitra nevšedního filmového monstra. Nechte se uhranout a po emocionálně vypjatém posledním záběru budete ze sálu odcházet se zlomeným srdcem. (Festival otrlého diváka 2017)
    5
  • 6
  • 7