6.6

Yvonne D'Alpra: Filmy a seriály

  • Kancl
    Kancl (2001)
    Seriál
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie
    83%
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie
    1
  • Trying
    Trying (2020)
    Seriál
    • Apple TV+
    • Canal+
    79%
    2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    66%
    6
  • Útok na věžák
    Útok na věžák (2011)
    FilmRole: Pest's Nan
    • iTunes
    Celovečerní debut Joea Cornishe začíná scénou jako vystřiženou z britského realistického dramatu o životě problematické mládeže v okrajových částech Londýna. Zdravotní sestra Sam se pozdě v noci vrací z práce a je přepadena pěti výrostky na kolech a s šátky přes obličej. Vyděšené ženě se podaří utéct ve chvíli, kdy na nedaleko stojící auto dopadne neznámé těleso, které pubescenty upoutá, takže se ho vydají prozkoumat. Záhy zjistí, že se hýbe, a za neznámým živočichem se pustí, usmrtí ho a jako trofej vystaví v nejvyšším patře činžáku mezi rostliny marihuany. V tu chvíli se snímek mění v politicky nekorektní a vtipnými dialogy sršící jízdu nočním Londýnem, který se ocitá v ohrožení mimozemšťany. Jedině parta zmíněných výrostků je ochotna se jim postavit. Film, který britský časopis Sight and Sound řadí po bok kultovních filmů Johna Carpentera (Útok na 13. okrsek, Útěk z New Yorku nebo Věc), vyniká bezprostředními hereckými výkony všech mladých představitelů, jež doplňují známí Luke Treadaway či Jodie Whittakerová, a nadupaným elektronicky pulzujícím hudebním doprovodem, který nenechá diváka vydechnout. (MFF Karlovy Vary)
    64%
    Celovečerní debut Joea Cornishe začíná scénou jako vystřiženou z britského realistického dramatu o životě problematické mládeže v okrajových částech Londýna. Zdravotní sestra Sam se pozdě v noci vrací z práce a je přepadena pěti výrostky na kolech a s šátky přes obličej. Vyděšené ženě se podaří utéct ve chvíli, kdy na nedaleko stojící auto dopadne neznámé těleso, které pubescenty upoutá, takže se ho vydají prozkoumat. Záhy zjistí, že se hýbe, a za neznámým živočichem se pustí, usmrtí ho a jako trofej vystaví v nejvyšším patře činžáku mezi rostliny marihuany. V tu chvíli se snímek mění v politicky nekorektní a vtipnými dialogy sršící jízdu nočním Londýnem, který se ocitá v ohrožení mimozemšťany. Jedině parta zmíněných výrostků je ochotna se jim postavit. Film, který britský časopis Sight and Sound řadí po bok kultovních filmů Johna Carpentera (Útok na 13. okrsek, Útěk z New Yorku nebo Věc), vyniká bezprostředními hereckými výkony všech mladých představitelů, jež doplňují známí Luke Treadaway či Jodie Whittakerová, a nadupaným elektronicky pulzujícím hudebním doprovodem, který nenechá diváka vydechnout. (MFF Karlovy Vary)
    7
  • Proti vlastní krvi
    Proti vlastní krvi (2016)
    FilmRole: Mavis
    • iTunes
    • DaFilms
    Tři generace nechvalně známé rodiny Cutlerů žijí jako psanci uprostřed krásného anglického hrabství Gloucestershire. V jedné z nejbohatších části Británie bydlí v karavanovém táboře a svůj čas vyplňují bezcílným poflakováním, občasným pytláctvím, příležitostnými zlodějinami, plánovanými loupežemi a potyčkami s každým, kdo se jim nelíbí. Neustále se pohybují za hranou zákona, jejich okolí je nesnáší a policie po nich tvrdě jde. V čele klanu Cutlerů stojí Colby (Brendan Gleeson) a pevnou rukou udržuje ve své kočovné komunitě tradiční životní styl a zvyky. Colby by rád časem předal své vůdcovství synovi Chadovi (Michael Fassbender), ale ten z této vidiny není úplně nadšený. Chad se totiž na svět vidět dívá i jinou perspektivou než jeho táta. Začíná být rozpolcený mezi rodinnou tradicí kočovníků a chmatáků a s tím spojeným drsným životním stylem a touhou se z tohoto vymanit a postarat se svým dětem a manželce o lepší život a budoucnost. S tím je ale spojený konflikt s otcem, který o ničem příliš nesmlouvá a navíc připravuje loupežnou akci, jejímž cílem je honosný dům plný cenností. Chad zjišťuje, že osud a možnost volby nemusí ležet v jeho vlastních rukou … (Cinemart)
    Režie:Adam Smith
    62%
    Tři generace nechvalně známé rodiny Cutlerů žijí jako psanci uprostřed krásného anglického hrabství Gloucestershire. V jedné z nejbohatších části Británie bydlí v karavanovém táboře a svůj čas vyplňují bezcílným poflakováním, občasným pytláctvím, příležitostnými zlodějinami, plánovanými loupežemi a potyčkami s každým, kdo se jim nelíbí. Neustále se pohybují za hranou zákona, jejich okolí je nesnáší a policie po nich tvrdě jde. V čele klanu Cutlerů stojí Colby (Brendan Gleeson) a pevnou rukou udržuje ve své kočovné komunitě tradiční životní styl a zvyky. Colby by rád časem předal své vůdcovství synovi Chadovi (Michael Fassbender), ale ten z této vidiny není úplně nadšený. Chad se totiž na svět vidět dívá i jinou perspektivou než jeho táta. Začíná být rozpolcený mezi rodinnou tradicí kočovníků a chmatáků a s tím spojeným drsným životním stylem a touhou se z tohoto vymanit a postarat se svým dětem a manželce o lepší život a budoucnost. S tím je ale spojený konflikt s otcem, který o ničem příliš nesmlouvá a navíc připravuje loupežnou akci, jejímž cílem je honosný dům plný cenností. Chad zjišťuje, že osud a možnost volby nemusí ležet v jeho vlastních rukou … (Cinemart)
    Režie:Adam Smith
    8
  • 9
  • EastEnders
    EastEnders (1985)
    Seriál
    41%
    10