5.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Suzan Crowley: Filmy a seriály

  • Knock, The
    Knock, The (1994)
    Seriál
    79%
    1
  • TV Dante, A
    TV Dante, A (1989)
    Seriál
    TV Dante je experimentální minisérie režírovaná Tomem Phillipsem a legendárním filmařem Peterem Greenawayem. Zpracovává osm z třiceti čtyř zpěvů Dantova Pekla, které je součástí jeho epické básně Božská komedie ze 14. století. Osm zpěvů filmu není obvykle dramatizováno, spíše jsou osvětleny vrstvenými a juxtapozicními obrazy, zatímco text je čten výhradně formou "mluvících hlav" a prokládán kaleidoskopickou směsí nově natočených i archivních záběrů.
    Žánry:Drama
    73%
    TV Dante je experimentální minisérie režírovaná Tomem Phillipsem a legendárním filmařem Peterem Greenawayem. Zpracovává osm z třiceti čtyř zpěvů Dantova Pekla, které je součástí jeho epické básně Božská komedie ze 14. století. Osm zpěvů filmu není obvykle dramatizováno, spíše jsou osvětleny vrstvenými a juxtapozicními obrazy, zatímco text je čten výhradně formou "mluvících hlav" a prokládán kaleidoskopickou směsí nově natočených i archivních záběrů.
    Žánry:Drama
    2
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    FilmRole: Mrs Pierpont

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    3
  • Plány a touhy
    Plány a touhy (1991)
    SeriálRole: Hilary Robartsová, pracovnice managementu elektrárny
    Svému osudu nikdo neunikne. A osudem Adama Dalglieshe je řešit vraždy. Možná proto jej ani příliš nepřekvapí, když i v severním Norfolku, kam se přijel jako ryze soukromá osoba ujmout svého dědictví, si jej zločin najde. Možná by se ale spíš mělo říct zločiny. Protože obětí toho psychopatického zabijáka je čím dál víc. A Dalglieshovi nezbývá než se ptát: kdo a proč vraždí ta mladá děvčata? A nesouvisejí tyhle hrozné události nějakým podivně vyšinutým způsobem s protesty místních proti zdejší atomové elektrárně? (Česká televize)
    72%
    Svému osudu nikdo neunikne. A osudem Adama Dalglieshe je řešit vraždy. Možná proto jej ani příliš nepřekvapí, když i v severním Norfolku, kam se přijel jako ryze soukromá osoba ujmout svého dědictví, si jej zločin najde. Možná by se ale spíš mělo říct zločiny. Protože obětí toho psychopatického zabijáka je čím dál víc. A Dalglieshovi nezbývá než se ptát: kdo a proč vraždí ta mladá děvčata? A nesouvisejí tyhle hrozné události nějakým podivně vyšinutým způsobem s protesty místních proti zdejší atomové elektrárně? (Česká televize)
    4
  • 5
  • The Den
    The Den (2013)
    Film
    Elizabeth pracuje ako testovacia užívateľka novej web chat siete The Den. Počiatočná nuda spojená s komunikáciou s akýmkoľvek užívateľom alebo užívateľkou z celého sveta sa razom mení po zmiznutí jej priateľa Damiena. Keďže polícia je bezradná, Elizabeth sa púšťa do hľadania svojho partnera za pomoci kohokoľvek, online pripojeného na novovytvorenej sieti. S odstupom času si však začína uvedomovať, že to ona sama sa ocitla v pasci. Je skutočne pripravená postaviť sa tvárou v tvár narušenému psychopatovi?
    Žánry:HororThriller
    62%
    Elizabeth pracuje ako testovacia užívateľka novej web chat siete The Den. Počiatočná nuda spojená s komunikáciou s akýmkoľvek užívateľom alebo užívateľkou z celého sveta sa razom mení po zmiznutí jej priateľa Damiena. Keďže polícia je bezradná, Elizabeth sa púšťa do hľadania svojho partnera za pomoci kohokoľvek, online pripojeného na novovytvorenej sieti. S odstupom času si však začína uvedomovať, že to ona sama sa ocitla v pasci. Je skutočne pripravená postaviť sa tvárou v tvár narušenému psychopatovi?
    Žánry:HororThriller
    6
  • American Primitive
    American Primitive (2009)
    FilmRole: Gertie
    Film 'Šíleně o Harrym', zasazený do roku 1973 a inspirovaný skutečnými událostmi, sleduje chaos, který nastane v životě dospívající dívky, když zjistí, že její ovdovělý otec je gay. Film, střídavě komický a tragický, s působivým hereckým obsazením, zachycuje svobody i homofobii té doby – to vše na pozadí malého amerického města na Cape Codu. Britský vdovec Harry Goodhart se rozhodne začít znovu a v roce 1973 se se svými dospívajícími dcerami přestěhuje na Cape Cod. Harry ale nemůže nechat za sebou tajemství, které hrozí roztrhat jeho rodinu. Přizpůsobení se novému životu se pro dívky ukáže jako obtížné, když zjistí, že spojení mezi jejich otcem a jeho partnerem je víc než jen pracovní vztah.
    Žánry:Drama
    Režie:Gwen Wynne
    62%
    Film 'Šíleně o Harrym', zasazený do roku 1973 a inspirovaný skutečnými událostmi, sleduje chaos, který nastane v životě dospívající dívky, když zjistí, že její ovdovělý otec je gay. Film, střídavě komický a tragický, s působivým hereckým obsazením, zachycuje svobody i homofobii té doby – to vše na pozadí malého amerického města na Cape Codu. Britský vdovec Harry Goodhart se rozhodne začít znovu a v roce 1973 se se svými dospívajícími dcerami přestěhuje na Cape Cod. Harry ale nemůže nechat za sebou tajemství, které hrozí roztrhat jeho rodinu. Přizpůsobení se novému životu se pro dívky ukáže jako obtížné, když zjistí, že spojení mezi jejich otcem a jeho partnerem je víc než jen pracovní vztah.
    Žánry:Drama
    Režie:Gwen Wynne
    7
  • Born of Fire
    Born of Fire (1983)
    FilmRole: The Woman
    59%
    8
  • Success Is the Best Revenge
    Success Is the Best Revenge (1984)
    FilmRole: First Inspector
    58%
    9
  • BAB
    BAB (2020)
    FilmRole: Rhoda
    57%
    10
  • The Book of Birdie
    The Book of Birdie (2017)
    FilmRole: Mother Superior
    Birdie, křehká dospívající dívka s bujnou fantazií, je umístěna do odlehlého kláštera na Středozápadě, kterému hrozí zánik. Její zvláštní, a v některých případech až groteskní, posedlosti začnou Birdie zcela pohlcovat. Vnější život na ni ale láká, když potká Julii, sebevědomou a temperamentní údržbářku, která v ní vzbudí rostoucí okouzlení. Birdie se však nedokáže odvrátit od své fascinace krvavými a bizarními halucinacemi, které ji sužují. Vydává se na duchovní cestu, aby zjistila, zda je zdrojem jejích vizí něco svatého, nebo temná hereze. I samotný klášter ukrývá duchy jeptišek, které potkala předčasná smrt. Volají snad Birdie ke stejnému osudu?
    Žánry:Fantasy
    53%
    Birdie, křehká dospívající dívka s bujnou fantazií, je umístěna do odlehlého kláštera na Středozápadě, kterému hrozí zánik. Její zvláštní, a v některých případech až groteskní, posedlosti začnou Birdie zcela pohlcovat. Vnější život na ni ale láká, když potká Julii, sebevědomou a temperamentní údržbářku, která v ní vzbudí rostoucí okouzlení. Birdie se však nedokáže odvrátit od své fascinace krvavými a bizarními halucinacemi, které ji sužují. Vydává se na duchovní cestu, aby zjistila, zda je zdrojem jejích vizí něco svatého, nebo temná hereze. I samotný klášter ukrývá duchy jeptišek, které potkala předčasná smrt. Volají snad Birdie ke stejnému osudu?
    Žánry:Fantasy
    11
  • Ďábel v těle
    Ďábel v těle (2012)
    FilmRole: Maria Rossiová
    • Google Play
    • iTunes
    51%
    12