Tilde Corsi: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tilde Corsi: Filmy a seriály

  • 1
  • Falešné vztahy
    Falešné vztahy (2001)
    Film

    Antonia, úspěšná a pohledná mladá Italka, která pracuje s pacienty nemocnými AIDS, přichází o svého manžela, kterého hluboce milovala. A to hned dvakrát. Nejdříve tragicky zahyne při přecházení vozovky a aby toho nebylo málo, vzápětí se Antonia dozvídá, že jí byl už sedm let nevěrný. Život citově zraněné a podvedené Antonie se otřásl v základech a ona podvědomě cítí, že cestu zpátky jí pomůže najít jedině odpověď na otázku: S kým a proč ji Massimo podváděl? Při svém pátrání po dívce či ženě jménem Mariani se dostává až do bizarní komunity přistěhovalců, homosexuálů a transsexuálů, v níž se jen těžce orientuje. Překvapením však zdaleka není konec - onou manželovou milenkou byl totiž ve skutečnosti muž, gay jménem Michele.

    Drama tureckého režiséra, žijícího a pracujícího v Itálii, Ferzana Őzpeteka vstupuje do tajemství, tolik typického pro oscarového Španěla Pedra Almodóvara a mělo by oslovit všechny, komu se líbí jeho filmy resp. snímky Philadelphia a Než se setmí.

    72%

    Antonia, úspěšná a pohledná mladá Italka, která pracuje s pacienty nemocnými AIDS, přichází o svého manžela, kterého hluboce milovala. A to hned dvakrát. Nejdříve tragicky zahyne při přecházení vozovky a aby toho nebylo málo, vzápětí se Antonia dozvídá, že jí byl už sedm let nevěrný. Život citově zraněné a podvedené Antonie se otřásl v základech a ona podvědomě cítí, že cestu zpátky jí pomůže najít jedině odpověď na otázku: S kým a proč ji Massimo podváděl? Při svém pátrání po dívce či ženě jménem Mariani se dostává až do bizarní komunity přistěhovalců, homosexuálů a transsexuálů, v níž se jen těžce orientuje. Překvapením však zdaleka není konec - onou manželovou milenkou byl totiž ve skutečnosti muž, gay jménem Michele.

    Drama tureckého režiséra, žijícího a pracujícího v Itálii, Ferzana Őzpeteka vstupuje do tajemství, tolik typického pro oscarového Španěla Pedra Almodóvara a mělo by oslovit všechny, komu se líbí jeho filmy resp. snímky Philadelphia a Než se setmí.

    2
  • Okno naproti
    Okno naproti (2003)
    Film

    Giovanna, která se cítí stále velmi mladá, je devět let vdaná za svého věrného a oddaného manžela Davida. Dělí svůj čas mezi prací v drůbežárně, starostí o dvě děti a pečením zákusků pro místní café. Všechno se začíná měnit ve chvíli, kdy David přivádí domů kultivovaného postaršího gentlemana, jenž utrpěl ztrátu paměti. Režisér Ferzan Ozpetek (u nás byl uveden jeho film Falešné vztahy) natočil citlivé drama o vývoji vztahu dvou zcela odlišných lidí. Tento film byl uveden na letošním ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a sklidil nadšený ohlas u poroty, kritiky i diváků - o tom svědčí hlavní cena a zároveň druhé místo v divácké soutěži, cena ex equo za ženský herecký výkon pro Giovannu Mezzogiorno, a cena za režii pro Ferzana Ozpeteka.

    68%

    Giovanna, která se cítí stále velmi mladá, je devět let vdaná za svého věrného a oddaného manžela Davida. Dělí svůj čas mezi prací v drůbežárně, starostí o dvě děti a pečením zákusků pro místní café. Všechno se začíná měnit ve chvíli, kdy David přivádí domů kultivovaného postaršího gentlemana, jenž utrpěl ztrátu paměti. Režisér Ferzan Ozpetek (u nás byl uveden jeho film Falešné vztahy) natočil citlivé drama o vývoji vztahu dvou zcela odlišných lidí. Tento film byl uveden na letošním ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a sklidil nadšený ohlas u poroty, kritiky i diváků - o tom svědčí hlavní cena a zároveň druhé místo v divácké soutěži, cena ex equo za ženský herecký výkon pro Giovannu Mezzogiorno, a cena za režii pro Ferzana Ozpeteka.

    3
  • 4
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    5
  • 6
  • Zapněte si bezpečnostní pásy
    Zapněte si bezpečnostní pásy (2014)
    Film
    Elena a Antonio nebyli stvořeni jeden pro druhého – jsou příliš odlišní, jak svou povahou, tak i stylem života, pohledem na svět a způsobem, jak se staví k ostatním. Představují vlastně úplné protiklady. Podlehnou však vzájemné přitažlivosti, které by měli spíše odolat. Nejen proto, že se k sobě nehodí, ale také z toho důvodu, že je Elena zasnoubená s Giorgiem a Antonio zase se Silvií, Eleninou nejlepší kamarádkou. A mimoto mladý Fabio, který je nejlepším přítelem Eleny, nenávidí Antonia pro jeho otevřenou homofobii. Od samého počátku funguje mezi Elenou a Antoniem fyzická přitažlivost, která vyvolá první opravdový zmatek v Elenině životě.
    61%
    Elena a Antonio nebyli stvořeni jeden pro druhého – jsou příliš odlišní, jak svou povahou, tak i stylem života, pohledem na svět a způsobem, jak se staví k ostatním. Představují vlastně úplné protiklady. Podlehnou však vzájemné přitažlivosti, které by měli spíše odolat. Nejen proto, že se k sobě nehodí, ale také z toho důvodu, že je Elena zasnoubená s Giorgiem a Antonio zase se Silvií, Eleninou nejlepší kamarádkou. A mimoto mladý Fabio, který je nejlepším přítelem Eleny, nenávidí Antonia pro jeho otevřenou homofobii. Od samého počátku funguje mezi Elenou a Antoniem fyzická přitažlivost, která vyvolá první opravdový zmatek v Elenině životě.
    7
  • 20 sigarette
    20 sigarette (2010)
    Film
    61%
    8
  • Svaté srdce
    Svaté srdce (2005)
    Film
    Irene Ravelli zdedila po otcovi, známom obchodníkovi s nehnuteľnosťami nielen jeho podniky, ale aj podnikateľský talent. Vďaka nemu a s pomocou tety Eleonóry zvýši hodnotu otcovho majetku, nevyhýbajúc sa pri tom nečestným podnikateľským taktikám. Keď sa Irene opäť podarí získať starý rodinný dom s úmyslom zúročiť ho, zistí, že izba jej matky Adriany, ktorá zomrela za záhadných okolností, zostala po tridsiatich rokoch neporušená, akoby tam žena stále bývala. Prízrak matky a stretnutie s Benny, zvláštnym nepredvídateľným dievčaťom, vyprovokujú v Irene konflikt, ktorý znamená obrovskú zmenu. Ocenenia: Donatellov David najlepšia herečka (B. Bobulova), výprava (A. Crisanti) a nominácie v ďalších 10 kategóriách.
    Žánry:Drama
    60%
    Irene Ravelli zdedila po otcovi, známom obchodníkovi s nehnuteľnosťami nielen jeho podniky, ale aj podnikateľský talent. Vďaka nemu a s pomocou tety Eleonóry zvýši hodnotu otcovho majetku, nevyhýbajúc sa pri tom nečestným podnikateľským taktikám. Keď sa Irene opäť podarí získať starý rodinný dom s úmyslom zúročiť ho, zistí, že izba jej matky Adriany, ktorá zomrela za záhadných okolností, zostala po tridsiatich rokoch neporušená, akoby tam žena stále bývala. Prízrak matky a stretnutie s Benny, zvláštnym nepredvídateľným dievčaťom, vyprovokujú v Irene konflikt, ktorý znamená obrovskú zmenu. Ocenenia: Donatellov David najlepšia herečka (B. Bobulova), výprava (A. Crisanti) a nominácie v ďalších 10 kategóriách.
    Žánry:Drama
    9
  • 10
  • Vento di terra
    Vento di terra (2004)
    Film
    Italský režisér Vincenzo Marra navazuje svou dosavadní tvorbou na své předchůdce-neorealisty. Vybírá si sociální témata a zpracovává je realistickou metodou, přičemž často používá neherce. Ve snímku Vítr z pevniny zachycuje neutěšenou situaci neapolské dělnické rodiny. Matka tráví čas doma za šicím strojem, syn Vincenzo pracuje v dílně, otec má zdravotní potíže a dcera marně shání práci. Rodina žije na vybydleném sídlišti a majitel domu se ji snaží vystěhovat. Situace se ještě zhorší, když otec nečekaně zemře. Vincenzovi nezbývá než vstoupit do armády, kde ho však také nečeká nic radostného. Tvůrce se soustřeďuje na popis monotónního života mladého muže, podřizujícího se potřebám svých nejbližších. Mladík je jakoby vykořeněný, téměř bez přátel a bez zjevných citových vztahů. Pomalé tempo vyprávění vytváří pocit beznadějnosti, jíž však protagonista, představovaný nehercem Vincenzem Pacillim, kupodivu celkem zdařile vzdoruje.
    Žánry:Drama
    60%
    Italský režisér Vincenzo Marra navazuje svou dosavadní tvorbou na své předchůdce-neorealisty. Vybírá si sociální témata a zpracovává je realistickou metodou, přičemž často používá neherce. Ve snímku Vítr z pevniny zachycuje neutěšenou situaci neapolské dělnické rodiny. Matka tráví čas doma za šicím strojem, syn Vincenzo pracuje v dílně, otec má zdravotní potíže a dcera marně shání práci. Rodina žije na vybydleném sídlišti a majitel domu se ji snaží vystěhovat. Situace se ještě zhorší, když otec nečekaně zemře. Vincenzovi nezbývá než vstoupit do armády, kde ho však také nečeká nic radostného. Tvůrce se soustřeďuje na popis monotónního života mladého muže, podřizujícího se potřebám svých nejbližších. Mladík je jakoby vykořeněný, téměř bez přátel a bez zjevných citových vztahů. Pomalé tempo vyprávění vytváří pocit beznadějnosti, jíž však protagonista, představovaný nehercem Vincenzem Pacillim, kupodivu celkem zdařile vzdoruje.
    Žánry:Drama
    11
  • 12
  • 13
  • Stažení
    Stažení (2007)
    Film
    • Filmbox+
    54%
    14
  • 15
  • 16
  • Těžká doba
    Těžká doba (2007)
    Film
    Filippo, kterého zde hraje Michele Lastella, byl čerstvě povýšen do sborů „finanční policie“, speciálních italských policejních jednotek podléhajících přímo ministerstvu financí. A tvrdý, přísný a nekompromisní muž, kráčející ve stopách svého otce, je na svůj kariérní postup náležitě hrdý. Jenže hned první případ mu ukáže, jak vysoká se v jeho nové práci hraje liga. Filippo je pověřen provést audit ve společnosti, kde velmi záhy objeví falešné faktury a také ilegální zaměstnance, přičemž krátce na to za ním přichází majitel podniku s nabídkou úplatku. A právě zde udělá Filippo svoje první klíčové rozhodnutí, díky němuž už nemusí být jen jeden z mnoha. Později se pak setkává i s elegantní, pohlednou galeristkou Caterinou, ztělesněnou Fanny Ardantovou, která by mu zjevně také moha být nápomocná, a nejen svými konexemi. Jenže za to nepochybně bude něco chtít. Policistovi se otvírá nový svět, ve kterém je život jedno velké nebezpečí.
    Žánry:Drama
    50%
    Filippo, kterého zde hraje Michele Lastella, byl čerstvě povýšen do sborů „finanční policie“, speciálních italských policejních jednotek podléhajících přímo ministerstvu financí. A tvrdý, přísný a nekompromisní muž, kráčející ve stopách svého otce, je na svůj kariérní postup náležitě hrdý. Jenže hned první případ mu ukáže, jak vysoká se v jeho nové práci hraje liga. Filippo je pověřen provést audit ve společnosti, kde velmi záhy objeví falešné faktury a také ilegální zaměstnance, přičemž krátce na to za ním přichází majitel podniku s nabídkou úplatku. A právě zde udělá Filippo svoje první klíčové rozhodnutí, díky němuž už nemusí být jen jeden z mnoha. Později se pak setkává i s elegantní, pohlednou galeristkou Caterinou, ztělesněnou Fanny Ardantovou, která by mu zjevně také moha být nápomocná, a nejen svými konexemi. Jenže za to nepochybně bude něco chtít. Policistovi se otvírá nový svět, ve kterém je život jedno velké nebezpečí.
    Žánry:Drama
    17