6.4

Michel Cassagne: Filmy a seriály

  • 1
  • Nepřítel
    Nepřítel (2002)
    FilmRole: Le père de Jean-Marc
    • Netflix
    Tento tajomný a skutočný príbeh v podaní skvelého Daniela Auteuila vás presvedčí o tom, že život v klamstve má vždy nešťastný koniec... Napínavý príbeh, ktorý je založený na skutočnej udalosti, pochádza z dielne vynikajúcich francúzskych tvorcov. Rozpráva o živote zdanlivo úspešného doktora, manžela a otca dvoch detí - Jeana Marca Faureho (Daniel Auteuil), z ktorého sa postupne vykľuje veľký podvodník. Pred všetkými predstiera, že pracuje v prestížnej nemocnici, no v skutočnosti sa celý deň poflakuje po meste, alebo presedí v aute a číta si knihu. Neskôr sa vráti domov, je unavený - akoby celý svoj deň strávil v práci. Ťahá peniaze od svojej rodiny a priateľov pod zámienkou investovania do zahraničných akcií. Tieto prostriedky však utráca na živobytie. Pre svoju rodinu kupuje stále drahšie domy a autá, a naviac si vydržiava mladú atraktívnu milenku. Po čase sa jeho okolie začne zaujímať o výnosy a návratnosť svojich investícií. Jednoducho, chcú späť vysoké sumy, ktoré mu požičali, ale ktoré doktor proste nemá... Jean Marc sa im vyhýba a kľučkuje, až sa ocitne v bezvýchodiskovej situácii. Celý svet sa mu začína rúcať a svoju situáciu sa rozhodne vyriešiť naozaj originálnym spôsobom...
    70%
    Tento tajomný a skutočný príbeh v podaní skvelého Daniela Auteuila vás presvedčí o tom, že život v klamstve má vždy nešťastný koniec... Napínavý príbeh, ktorý je založený na skutočnej udalosti, pochádza z dielne vynikajúcich francúzskych tvorcov. Rozpráva o živote zdanlivo úspešného doktora, manžela a otca dvoch detí - Jeana Marca Faureho (Daniel Auteuil), z ktorého sa postupne vykľuje veľký podvodník. Pred všetkými predstiera, že pracuje v prestížnej nemocnici, no v skutočnosti sa celý deň poflakuje po meste, alebo presedí v aute a číta si knihu. Neskôr sa vráti domov, je unavený - akoby celý svoj deň strávil v práci. Ťahá peniaze od svojej rodiny a priateľov pod zámienkou investovania do zahraničných akcií. Tieto prostriedky však utráca na živobytie. Pre svoju rodinu kupuje stále drahšie domy a autá, a naviac si vydržiava mladú atraktívnu milenku. Po čase sa jeho okolie začne zaujímať o výnosy a návratnosť svojich investícií. Jednoducho, chcú späť vysoké sumy, ktoré mu požičali, ale ktoré doktor proste nemá... Jean Marc sa im vyhýba a kľučkuje, až sa ocitne v bezvýchodiskovej situácii. Celý svet sa mu začína rúcať a svoju situáciu sa rozhodne vyriešiť naozaj originálnym spôsobom...
    2
  • Lumík
    Lumík (2005)
    FilmRole: Le vétérinaire
    Alain, vynálezce a inženýr domácích automatických přístrojů, pozve na večeři svého nového šéfa Richarda a jeho ženu Alici. Společná večeře se však nečekaně promění v hororovou noc, když se ucpe dřez a Alice se rozhodne všechny konfrontovat s nevěrou svého muže. Od tohoto momentu už jejich životy nebudou stejné jako dřív. Alain objeví, že v trubce je skandinávský hlodavec. Druhý den se ho pokusí svést Alice, a okamžitě o tom informuje jeho ženu Bénédicte. Severský lumík a Alice vykazují kupodivu mnoho společného... Film je psychologický thriller, v němž se sjednocují prvky surrealistické záhady, napětí a satiry na maloměšťácké mravy. Natočen je podmanivým stylem, jenž všechny nelogičnosti a absurdity příběhu činí naprosto přirozenými. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaThriller
    66%
    Alain, vynálezce a inženýr domácích automatických přístrojů, pozve na večeři svého nového šéfa Richarda a jeho ženu Alici. Společná večeře se však nečekaně promění v hororovou noc, když se ucpe dřez a Alice se rozhodne všechny konfrontovat s nevěrou svého muže. Od tohoto momentu už jejich životy nebudou stejné jako dřív. Alain objeví, že v trubce je skandinávský hlodavec. Druhý den se ho pokusí svést Alice, a okamžitě o tom informuje jeho ženu Bénédicte. Severský lumík a Alice vykazují kupodivu mnoho společného... Film je psychologický thriller, v němž se sjednocují prvky surrealistické záhady, napětí a satiry na maloměšťácké mravy. Natočen je podmanivým stylem, jenž všechny nelogičnosti a absurdity příběhu činí naprosto přirozenými. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaThriller
    3
  • Následník
    Následník (1973)
    FilmRole: André Dutois
    64%
    4
  • Zachraň si, kdo můžeš
    Zachraň si, kdo můžeš (1980)
    FilmRole: Piaget
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň kdo můžeš si (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    64%
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň kdo můžeš si (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    5
  • Mein Name ist Bach
    Mein Name ist Bach (2003)
    FilmRole: Voltaire
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    60%
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    6