Sebastian Griegel: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Sebastian Griegel: Filmy a seriály

  • Dívka a moře
    Dívka a moře (2024)
    FilmRole: Horst
    • Disney+
    76%
    1
  • Barbaři
    Barbaři (2020)
    Seriál
    • Netflix
    72%
    2
  • Semeno hněvu
    Semeno hněvu (2021)
    Film
    • Max
    65%
    3
  • 4
  • My děti ze stanice Zoo
    My děti ze stanice Zoo (2021)
    Seriál

    Christiane, Stella, Babsi, Axel, Michi a Benno se potkávají v berlínských klubech, kam chodí na tajné opojné večírky. Jsou plní sil a cítí se neohroženě. Na plné obrátky si užívají života v tomto „ráji“, který se na první pohled zdá být plný barev, troufalostí a vzrušujících zážitků. Postupně se sbližují a společně hledají nová vzrušení a požitky. Ocitají se na vrcholu euforie, ze které však padají na hluboké dno. Hlavní hrdinkou je Christiane, jejíž život se bortí po ošklivém rozchodu rodičů. Z domu utíká přímo do svůdného prostředí berlínského podsvětí. Únik před realitou, život v přítomném okamžiku, začátky krásných přátelství, móda, hudba, závislosti... Samotný seriál je značně návykový. Volně pojatá seriálová adaptace autobiografického bestselleru a kultovního filmu MY DĚTI ZE STANICE ZOO má potenciál zaujmout všechny generace. (HBO)

    Žánry:Drama
    63%

    Christiane, Stella, Babsi, Axel, Michi a Benno se potkávají v berlínských klubech, kam chodí na tajné opojné večírky. Jsou plní sil a cítí se neohroženě. Na plné obrátky si užívají života v tomto „ráji“, který se na první pohled zdá být plný barev, troufalostí a vzrušujících zážitků. Postupně se sbližují a společně hledají nová vzrušení a požitky. Ocitají se na vrcholu euforie, ze které však padají na hluboké dno. Hlavní hrdinkou je Christiane, jejíž život se bortí po ošklivém rozchodu rodičů. Z domu utíká přímo do svůdného prostředí berlínského podsvětí. Únik před realitou, život v přítomném okamžiku, začátky krásných přátelství, móda, hudba, závislosti... Samotný seriál je značně návykový. Volně pojatá seriálová adaptace autobiografického bestselleru a kultovního filmu MY DĚTI ZE STANICE ZOO má potenciál zaujmout všechny generace. (HBO)

    Žánry:Drama
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Hubert a Staller
    Hubert a Staller (2011)
    Seriál
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Stahler, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Stahler představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Stahler se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Stahler jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    62%
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Stahler, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Stahler představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Stahler se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Stahler jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Můj konec. Tvůj začátek.
    Můj konec. Tvůj začátek. (2019)
    FilmRole: Lukas - Natan's Co-worker

    Zažili jste někdy pocit "déjà vu"? Potkali jste někdy člověka, o němž jste si mysleli, že už ho znáte? Nora a Aron se do sebe na první pohled zamilují, když se jednoho deštivého dne potkají v metru. Náhodné setkání, říká Nora. Řízení osudu, tvrdí Aaron. Ale poté, co se mladý pár náhodou ocitne uprostřed bankovní loupeže, jeden z maskovaných lupičů Aarona zastřelí a ten zemře v Nořině náručí. Pro Noru se rázem zastaví čas. Snaží se zmírnit bolest tím, že stráví noc s cizím mužem – Natanem. To jí poskytne kýženou útěchu a stabilitu. Má zvláštní pocit, že už ho zná, ale stále neví, co je spojuje... Snímek Můj konec. Tvůj začátek. vypráví příběh o první lásce, zločinu a síle osudu. (Cinemax)

    Žánry:Drama
    58%

    Zažili jste někdy pocit "déjà vu"? Potkali jste někdy člověka, o němž jste si mysleli, že už ho znáte? Nora a Aron se do sebe na první pohled zamilují, když se jednoho deštivého dne potkají v metru. Náhodné setkání, říká Nora. Řízení osudu, tvrdí Aaron. Ale poté, co se mladý pár náhodou ocitne uprostřed bankovní loupeže, jeden z maskovaných lupičů Aarona zastřelí a ten zemře v Nořině náručí. Pro Noru se rázem zastaví čas. Snaží se zmírnit bolest tím, že stráví noc s cizím mužem – Natanem. To jí poskytne kýženou útěchu a stabilitu. Má zvláštní pocit, že už ho zná, ale stále neví, co je spojuje... Snímek Můj konec. Tvůj začátek. vypráví příběh o první lásce, zločinu a síle osudu. (Cinemax)

    Žánry:Drama
    11
  • Zvláštní jednotka, Lipsko
    Zvláštní jednotka, Lipsko (2001)
    Seriál
    46%
    12
  • Speciální tým Kolín
    Speciální tým Kolín (2003)
    Seriál
    36%
    13
  • Poldové z Rosenheimu
    Poldové z Rosenheimu (2002)
    Seriál

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jedinému ústupku moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    34%

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jedinému ústupku moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    14