?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Manuel Dacosse: Filmy a seriály

  • Chvála Bohu
    Chvála Bohu (2018)
    Film

    Alexandre žije v Lyonu s manželkou a dětmi. Náhodou se dozvídá, že kněz, který jej zneužil jako malého skauta, stále pracuje s dětmi. Začíná bitva, v níž se k Alexandrovi brzy přidávají François a Emmanuel, další knězovy oběti. Konečně mohou vyslovit nahlas, co prožili, ale jejich přiznání bude mít dopad na všechny zúčastněné. (Festival francouzského filmu)

    Žánry:Drama
    71%

    Alexandre žije v Lyonu s manželkou a dětmi. Náhodou se dozvídá, že kněz, který jej zneužil jako malého skauta, stále pracuje s dětmi. Začíná bitva, v níž se k Alexandrovi brzy přidávají François a Emmanuel, další knězovy oběti. Konečně mohou vyslovit nahlas, co prožili, ale jejich přiznání bude mít dopad na všechny zúčastněné. (Festival francouzského filmu)

    Žánry:Drama
    1
  • Kdy bude konečně zase všechno takové, jaké to nikdy nebylo
    Kdy bude konečně zase všechno takové, jaké to nikdy nebylo (2023)
    Film
    Vyrůstat v areálu největší psychiatrické léčebny ve Šlesvicku-Holštýnsku je tak nějak jiné. Pro Joachima, nejmladšího syna ředitele (Devid Striesow), jsou pacienti prakticky součástí rodiny. Jsou k němu také mnohem milejší než jeho dva starší bratři, kteří ho dohánějí k záchvatům vzteku. Jeho matka, malující akvarely, touží po italských letních nocích místo neustálého deště v severním Německu, zatímco otec si tajně, ale ne dost diskrétně, jde svou vlastní cestou. Jak ale Joachim pomalu dospívá, jeho svět začíná dostávat trhliny, a to nejen kvůli ztrátě první lásky... (DasFilm fest)
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Vyrůstat v areálu největší psychiatrické léčebny ve Šlesvicku-Holštýnsku je tak nějak jiné. Pro Joachima, nejmladšího syna ředitele (Devid Striesow), jsou pacienti prakticky součástí rodiny. Jsou k němu také mnohem milejší než jeho dva starší bratři, kteří ho dohánějí k záchvatům vzteku. Jeho matka, malující akvarely, touží po italských letních nocích místo neustálého deště v severním Německu, zatímco otec si tajně, ale ne dost diskrétně, jde svou vlastní cestou. Jak ale Joachim pomalu dospívá, jeho svět začíná dostávat trhliny, a to nejen kvůli ztrátě první lásky... (DasFilm fest)
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • The Silencing
    The Silencing (2020)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    65%
    3
  • Vládce Paříže
    Vládce Paříže (2018)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • Filmbox+
    • +3
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    65%
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    4
  • 5
  • Mon crime
    Mon crime (2023)
    Film
    Paříž roku 1935. Chudá herečka Madeline Verdier už nemá před vymahači dluhů kam utíkat. Přesvědčí se ale, že vždycky může být hůř, když je obviněna z vraždy vilného francouzského producenta Montferranda. Naštěstí má po boku svou spolubydlící a právničku Pauline Mauléon, která ji z obvinění vyseká. Madeline se konečně podaří nastartovat svou kariéru, jenže na povrch začnou vyplouvat okolnosti zločinu, z nějž byla obviněna. Film Mon crime s Nadia Tereszkiewicz, Rebeccou Marder a Isabelle Huppert v hlavních rolích napsal a natočil François Ozon.
    Žánry:KomedieKrimi
    64%
    Paříž roku 1935. Chudá herečka Madeline Verdier už nemá před vymahači dluhů kam utíkat. Přesvědčí se ale, že vždycky může být hůř, když je obviněna z vraždy vilného francouzského producenta Montferranda. Naštěstí má po boku svou spolubydlící a právničku Pauline Mauléon, která ji z obvinění vyseká. Madeline se konečně podaří nastartovat svou kariéru, jenže na povrch začnou vyplouvat okolnosti zločinu, z nějž byla obviněna. Film Mon crime s Nadia Tereszkiewicz, Rebeccou Marder a Isabelle Huppert v hlavních rolích napsal a natočil François Ozon.
    Žánry:KomedieKrimi
    6
  • Dvojitý milenec
    Dvojitý milenec (2017)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já? Erotikou prosycený thriller z tvůrčí dílny zkušeného francouzského režiséra Françoise Ozona je promyšlenou filmařskou poctou legendárním snímkům jako Rosemary má děťátko, Příliš dokonalá podoba nebo Základní instinkt. (Aerofilms)

    62%

    Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já? Erotikou prosycený thriller z tvůrčí dílny zkušeného francouzského režiséra Françoise Ozona je promyšlenou filmařskou poctou legendárním snímkům jako Rosemary má děťátko, Příliš dokonalá podoba nebo Základní instinkt. (Aerofilms)

    7
  • Amer
    Amer (2009)
    Film

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    62%

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    8
  • 9
  • 10
  • Špinavej kšeft
    Špinavej kšeft (2016)
    Film

    Po uzavření továrny nemůže Jacques ve svém malém městečku najít práci. Poté, co ho opustí i jeho přítelkyně, je opravdu zoufalý. Místní "mafián" Gardot mu nabídne, že mu odpustí všechny jeho nahromaděné dluhy a bohatě mu zaplatí, když zabije jeho ženu. Jacques nejprve odmítá, ale pod tíhou svých problémů nakonec jeho nabídku přijímá. Uzavřenou dohodu dodrží a nadšený Gardot mu začne dohazovat I další podobné nabídky. Mezitím se Jacque zamiluje do policistky Anity. Ani tohle mu však nezabrání, aby ve své práci pokračoval... (A-Company)

    Žánry:Komedie
    60%

    Po uzavření továrny nemůže Jacques ve svém malém městečku najít práci. Poté, co ho opustí i jeho přítelkyně, je opravdu zoufalý. Místní "mafián" Gardot mu nabídne, že mu odpustí všechny jeho nahromaděné dluhy a bohatě mu zaplatí, když zabije jeho ženu. Jacques nejprve odmítá, ale pod tíhou svých problémů nakonec jeho nabídku přijímá. Uzavřenou dohodu dodrží a nadšený Gardot mu začne dohazovat I další podobné nabídky. Mezitím se Jacque zamiluje do policistky Anity. Ani tohle mu však nezabrání, aby ve své práci pokračoval... (A-Company)

    Žánry:Komedie
    11
  • Vincent musí zemřít
    Vincent musí zemřít (2023)
    Film
    59%
    12
  • Nechte mrtvoly chytat bronz!
    Nechte mrtvoly chytat bronz! (2017)
    Film

    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Thriller
    59%

    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Thriller
    13
  • Zbožňování
    Zbožňování (2019)
    Film

    Dvanáctiletý Paul žije osamělý život se svou matkou, která pracuje jako uklízečka v soukromé psychiatrické léčebně v lese nedaleko jejich domova. Jednoho dne se Paul seznámí s tajemnou novou pacientkou Glorií a brzy se do ní bláznivě zamiluje. Stanou se z nich přátelé a Gloria Paula přesvědčí, aby jí pomohl utéct. Během nebezpečné cesty se však začne projevovat její záludná nepředvídatelnost a Paulova oddanost je podrobena zkoušce... (Cinemax)

    Žánry:DramaThrillerDětský
    58%

    Dvanáctiletý Paul žije osamělý život se svou matkou, která pracuje jako uklízečka v soukromé psychiatrické léčebně v lese nedaleko jejich domova. Jednoho dne se Paul seznámí s tajemnou novou pacientkou Glorií a brzy se do ní bláznivě zamiluje. Stanou se z nich přátelé a Gloria Paula přesvědčí, aby jí pomohl utéct. Během nebezpečné cesty se však začne projevovat její záludná nepředvídatelnost a Paulova oddanost je podrobena zkoušce... (Cinemax)

    Žánry:DramaThrillerDětský
    14
  • 15
  • Mé nenávisti se nedočkáte
    Mé nenávisti se nedočkáte (2022)
    Film
    • Max
    Během bombového útoku na koncertní sál Bataclan v Paříži přišel Antoine (Pierre Deladonchamps) o svou milovanou manželku Hélène (Camélia Jordana). Přestože má plné právo teroristy nenávidět, snaží se negativnímu pocitu vzdorovat a překonat jej prostřednictvím lásky ke svému tříletému synovi. Boj, jenž vede sám se sebou, zachycuje pro veřejnost v příspěvcích publikovaných na svém facebookovém profilu. Film Mé nenávisti se nedočkáte by natočen podle stejnojmenné knižní předlohy, v níž fejetonista Antoine Leiris autenticky zachytil svou silnou životní zkušenost.
    Žánry:Drama
    56%
    Během bombového útoku na koncertní sál Bataclan v Paříži přišel Antoine (Pierre Deladonchamps) o svou milovanou manželku Hélène (Camélia Jordana). Přestože má plné právo teroristy nenávidět, snaží se negativnímu pocitu vzdorovat a překonat jej prostřednictvím lásky ke svému tříletému synovi. Boj, jenž vede sám se sebou, zachycuje pro veřejnost v příspěvcích publikovaných na svém facebookovém profilu. Film Mé nenávisti se nedočkáte by natočen podle stejnojmenné knižní předlohy, v níž fejetonista Antoine Leiris autenticky zachytil svou silnou životní zkušenost.
    Žánry:Drama
    16
  • Axolotl Overkill
    Axolotl Overkill (2017)
    Film
    • KVIFF TV

    Šestnáctiletá Mifti žije v Berlíně, kde vymetá večírky, experimentuje s drogami a sexem a kašle na školu. Dospělí, které potkává, jí přijdou zoufalí. Ti si o ní na oplátku rádi myslí, že je moc drzá, často zbytečně smutná a bezhlavě zamilovaná. Dospělí zoufalci se totiž nechtějí zabývat podstatou věci. Mifti ví, že je na všechno na celém světě sama. Ať už tahle fráze znamená cokoliv. Je na tom stejně jako vodní dráček axolotl, který přežije všechno a s každou zkušeností se stává někým novým. Film natočila „zlobivá holka“ německé kultury Helene Hegemann v pouhých čtyřiadvaceti letech podle vlastního knižního bestselleru. (Aerofilms)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    55%

    Šestnáctiletá Mifti žije v Berlíně, kde vymetá večírky, experimentuje s drogami a sexem a kašle na školu. Dospělí, které potkává, jí přijdou zoufalí. Ti si o ní na oplátku rádi myslí, že je moc drzá, často zbytečně smutná a bezhlavě zamilovaná. Dospělí zoufalci se totiž nechtějí zabývat podstatou věci. Mifti ví, že je na všechno na celém světě sama. Ať už tahle fráze znamená cokoliv. Je na tom stejně jako vodní dráček axolotl, který přežije všechno a s každou zkušeností se stává někým novým. Film natočila „zlobivá holka“ německé kultury Helene Hegemann v pouhých čtyřiadvaceti letech podle vlastního knižního bestselleru. (Aerofilms)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    17
  • 18
  • 19
  • The ABCs of Death
    The ABCs of Death (2012)
    Film
    47%
    20