Mona Mur: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mona Mur: Filmy a seriály

  • Proti zdi
    Proti zdi (2004)
    FilmRole: Stammkundin Zoe Bar

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    75%

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    1
  • 2
  • Virgin Machine
    Virgin Machine (1988)
    Film

    Virgin machine můžeme popsat jako post-feministický lesbický coming-outový příběh ženy, která opustí Německo, aby našla sama sebe. Dorothee je začínající spisovatelkou a novinářkou a doufá, že v San Francisku nalezne svou dávno ztracenou matku a zapomene na milostné útrapy, které prožila. Během hledání se seznámí s mužským imitátorem Ramonem, maďarskou bohémkou Domique a Susie Sexpert, která ji zavede do striptýzového baru pro ženy. Hledání se pro Dorothee stává dobrodružnou výpravou, na jejímž konci objevuje svou pravou sexualitu a ztrácí některé iluze. „Jestliže sexuální politika filmu spojuje Treut s Fassbinderem, připomíná Hořké slzy Petry von Kantové, ale bez pocitů úzkosti a bez melodramatu, černobílá podoba jejich filmů nás přenese do zlatých časů německé kinematografie – do expresionismu dvacátých let.“ John Harkness, NOW (Toronto)

    51%

    Virgin machine můžeme popsat jako post-feministický lesbický coming-outový příběh ženy, která opustí Německo, aby našla sama sebe. Dorothee je začínající spisovatelkou a novinářkou a doufá, že v San Francisku nalezne svou dávno ztracenou matku a zapomene na milostné útrapy, které prožila. Během hledání se seznámí s mužským imitátorem Ramonem, maďarskou bohémkou Domique a Susie Sexpert, která ji zavede do striptýzového baru pro ženy. Hledání se pro Dorothee stává dobrodružnou výpravou, na jejímž konci objevuje svou pravou sexualitu a ztrácí některé iluze. „Jestliže sexuální politika filmu spojuje Treut s Fassbinderem, připomíná Hořké slzy Petry von Kantové, ale bez pocitů úzkosti a bez melodramatu, černobílá podoba jejich filmů nás přenese do zlatých časů německé kinematografie – do expresionismu dvacátých let.“ John Harkness, NOW (Toronto)

    3