?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Baptiste Bonetto: Filmy a seriály

  • Amélie z Montmartru
    Amélie z Montmartru (2001)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.
    83%
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.
    1
  • Příliš dlouhé zásnuby
    Příliš dlouhé zásnuby (2004)
    Film
    • iTunes

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    72%

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    2
  • Město ztracených dětí
    Město ztracených dětí (1995)
    Film
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    70%
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    3
  • Delikatesy
    Delikatesy (1991)
    Film

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    70%

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    4
  • Nikomu to neříkej
    Nikomu to neříkej (2006)
    Film

    Margot (Marie-Josée Croze) byla brutálně zavražděna sériovým vrahem. Její muž Alex (François Cluzet) se z této tragické události nemůže dlouho vzpamatovat a uzavírá se do svých vzpomínek. Po osmi letech dostane anonymní e-mail. Po jeho otevření uvidí tvář ženy stojící uprostřed davu. Záběr je natočený v reálném čase a trvá jen několik vteřin, Alex přesto její tvář okamžitě pozná. Je to Margot... Guillaume Canet ve svém druhém celovečerním filmu (debutoval snímkem Mon idole, 2002) vychází z literární předlohy Harlana Cobena (Tell no one). Zachycuje v něm pocity a vnitřní krizi člověka, jenž je vtažen do záhadného světa polopravd, který mu však neustále uniká. Alex se nedokáže vymanit z idylických vzpomínek na šťastnou minulost. Možná právě v nich je ale ukryt klíč k tajemství... To vše na pozadí napínavého kriminálního příběhu.

    69%

    Margot (Marie-Josée Croze) byla brutálně zavražděna sériovým vrahem. Její muž Alex (François Cluzet) se z této tragické události nemůže dlouho vzpamatovat a uzavírá se do svých vzpomínek. Po osmi letech dostane anonymní e-mail. Po jeho otevření uvidí tvář ženy stojící uprostřed davu. Záběr je natočený v reálném čase a trvá jen několik vteřin, Alex přesto její tvář okamžitě pozná. Je to Margot... Guillaume Canet ve svém druhém celovečerním filmu (debutoval snímkem Mon idole, 2002) vychází z literární předlohy Harlana Cobena (Tell no one). Zachycuje v něm pocity a vnitřní krizi člověka, jenž je vtažen do záhadného světa polopravd, který mu však neustále uniká. Alex se nedokáže vymanit z idylických vzpomínek na šťastnou minulost. Možná právě v nich je ale ukryt klíč k tajemství... To vše na pozadí napínavého kriminálního příběhu.

    5
  • Kika
    Kika (1993)
    Film
    • KVIFF TV
    Film z dielne Pedra Almodovara, infant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodovar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotkeAndree Dorezanej (stvárňuje ju Viktoria Avril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodovar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú, alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    69%
    Film z dielne Pedra Almodovara, infant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodovar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotkeAndree Dorezanej (stvárňuje ju Viktoria Avril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodovar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú, alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    6
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (2003)
    Film

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    64%

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    7
  • Acción mutante
    Acción mutante (1993)
    Film

    Plodná fantazie tohoto španělského režiséra není divákům našeho festivalu neznámá. Ani v tomto filmu nezklame. Odráží se zde především jeho inspirace komiksovými příběhy a surreálnou absurditou. Mutanti teroristé unesou dceru ¨ bohatého magnáta. Skryjí ji na planetu špatné pověsti, která je obydlena pouze muži. Akce mutant je skutečně převážně plná akce a divák se baví především tím, že čeká, jakou nechutnost mu režisér zase předhodí. Ve zvláštní atmosféře občas i samotní hrdinové umírají tak nějak náhle, bez upozornění. Film nemá žádná pravidla a údajně nejoblíbenějším se stal muž se zdeformovanou tváří, který masakruje kohokoliv kdekoliv a neustále fackuje zdánlivě ubohou dívku. Nejslavnější se stala scéna krvavé svatby, nejcitovanější reklama na ovesné vločky obohacené LSD a nejsympatičtější postavou je mrtvé siamské dvojče. (Festival otrlého diváka)

    63%

    Plodná fantazie tohoto španělského režiséra není divákům našeho festivalu neznámá. Ani v tomto filmu nezklame. Odráží se zde především jeho inspirace komiksovými příběhy a surreálnou absurditou. Mutanti teroristé unesou dceru ¨ bohatého magnáta. Skryjí ji na planetu špatné pověsti, která je obydlena pouze muži. Akce mutant je skutečně převážně plná akce a divák se baví především tím, že čeká, jakou nechutnost mu režisér zase předhodí. Ve zvláštní atmosféře občas i samotní hrdinové umírají tak nějak náhle, bez upozornění. Film nemá žádná pravidla a údajně nejoblíbenějším se stal muž se zdeformovanou tváří, který masakruje kohokoliv kdekoliv a neustále fackuje zdánlivě ubohou dívku. Nejslavnější se stala scéna krvavé svatby, nejcitovanější reklama na ovesné vločky obohacené LSD a nejsympatičtější postavou je mrtvé siamské dvojče. (Festival otrlého diváka)

    8
  • 9
  • Blbec na krku
    Blbec na krku (2002)
    Film
    55%
    10