Alicja Bienicewicz: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alicja Bienicewicz: Filmy a seriály

  • Amatér
    Amatér (1979)
    FilmRole: Jaśka
    Jeden z vrcholů vlny filmu morálního neklidu, dílo mluvčího mladé polské generace 70. let, ve kterém dokonale využil vlastní dlouholeté zkušenosti z natáčení dokumentárních snímků. Formálně strohé dílo s mnohými významovými podtexty vypovídá o probuzení člověka z dřímoty šedivého nenáročného života a zároveň o ztrátách, které toto rozběhnutí se k novým, dosud netušeným hodnotám přináší. Film vypráví o nijak výjimečném třicátníkovi, pro kterého je osudové setkání s kamerou výzvou k zamyšlení nad svým životem. Přístroj ho doslova přinutí vidět skutečnost v nové perspektivě, ostře a kriticky. Jeho závěrečná zpověď do vlastní kamery svědčí o tom, že vidí ve svém životě smysl a bere za něj odpovědnost. Sám Krzysztof Kieslowski říká: "Kamera nutí hrdinu definovat sama sebe. Naivka z Wielic začal tím, že chtěl kamerou zachytit rodinné chvíle a končí náročným výkladem světa, dokonce sebeinterpretací." Na strhující podobě filmu má výrazný autorský podíl vynikající Jerzy Stuhr v hlavní roli.
    78%
    Jeden z vrcholů vlny filmu morálního neklidu, dílo mluvčího mladé polské generace 70. let, ve kterém dokonale využil vlastní dlouholeté zkušenosti z natáčení dokumentárních snímků. Formálně strohé dílo s mnohými významovými podtexty vypovídá o probuzení člověka z dřímoty šedivého nenáročného života a zároveň o ztrátách, které toto rozběhnutí se k novým, dosud netušeným hodnotám přináší. Film vypráví o nijak výjimečném třicátníkovi, pro kterého je osudové setkání s kamerou výzvou k zamyšlení nad svým životem. Přístroj ho doslova přinutí vidět skutečnost v nové perspektivě, ostře a kriticky. Jeho závěrečná zpověď do vlastní kamery svědčí o tom, že vidí ve svém životě smysl a bere za něj odpovědnost. Sám Krzysztof Kieslowski říká: "Kamera nutí hrdinu definovat sama sebe. Naivka z Wielic začal tím, že chtěl kamerou zachytit rodinné chvíle a končí náročným výkladem světa, dokonce sebeinterpretací." Na strhující podobě filmu má výrazný autorský podíl vynikající Jerzy Stuhr v hlavní roli.
    1
  • 2
  • Štvanice
    Štvanice (2012)
    FilmRole: Kondolewiczowa's mother

    Desátník Wydra má v partyzánském oddílu mimo jiné i roli popravčího trestajícího kolaboranty ze svého rodného města. Necukne, ani když dostává za úkol vyhledat a perzekuovat přítele z dětství. Po návratu do tábora zjistí, že se zde za jeho nepřítomnosti odehrál zvěrský masakr. Pátrání po zrádci ho však dovede k osobě, vůči níž se touha po mstě pere s posledními zbytky lidskosti a porozumění. Režisér a scenárista filmu Marcin Krzyształowicz vyšel ze skutečného příběhu, jehož poměrně prostou zápletku působivě ozvláštnil nechronologicky rozvrstveným střihem autenticky přibližujícím proud zraněného lidského vědomí. (Febiofest)

    61%

    Desátník Wydra má v partyzánském oddílu mimo jiné i roli popravčího trestajícího kolaboranty ze svého rodného města. Necukne, ani když dostává za úkol vyhledat a perzekuovat přítele z dětství. Po návratu do tábora zjistí, že se zde za jeho nepřítomnosti odehrál zvěrský masakr. Pátrání po zrádci ho však dovede k osobě, vůči níž se touha po mstě pere s posledními zbytky lidskosti a porozumění. Režisér a scenárista filmu Marcin Krzyształowicz vyšel ze skutečného příběhu, jehož poměrně prostou zápletku působivě ozvláštnil nechronologicky rozvrstveným střihem autenticky přibližujícím proud zraněného lidského vědomí. (Febiofest)

    3
  • Prasklina
    Prasklina (2008)
    FilmRole: Pani Olga, bratanica Leona

    Joanna a Jan (vynikající Jadwiga Jankowska-Cieślak a Krzysztof Stroiński) jsou dlouholetí manželé bez nějakých výrazných vztahových rozepří. Vychovali dnes již dospělou dceru a žijí poklidným životem ve svém domě. Po návštěvě přátel nachází Joanna nahrávku obsahující informaci, že Jan měl být v minulosti spolupracovníkem komunistické tajné policie. Film nezobrazuje praktiky těchto příslušníků minulého režimu, ani se nesnaží v prvním plánu odhalit, zda Jan skutečně informátorem byl či ne. Klíčová je naopak studie, co dokáže takové dosud neprokázané obvinění učinit s pevným manželským svazkem, aniž by bylo nepochybně zřejmé, zda se informace o Janovi zakládají na pravdě. Zacelit prasklinu může totiž trvat mnohem déle než ji způsobit. Režisér a autor Michał Rosa, host našeho festivalu, obdržel za film několik cen doma i v zahraničí, mj. také na MFF v Karlových Varech v roce 2009. (3Kino)

    Žánry:Drama
    60%

    Joanna a Jan (vynikající Jadwiga Jankowska-Cieślak a Krzysztof Stroiński) jsou dlouholetí manželé bez nějakých výrazných vztahových rozepří. Vychovali dnes již dospělou dceru a žijí poklidným životem ve svém domě. Po návštěvě přátel nachází Joanna nahrávku obsahující informaci, že Jan měl být v minulosti spolupracovníkem komunistické tajné policie. Film nezobrazuje praktiky těchto příslušníků minulého režimu, ani se nesnaží v prvním plánu odhalit, zda Jan skutečně informátorem byl či ne. Klíčová je naopak studie, co dokáže takové dosud neprokázané obvinění učinit s pevným manželským svazkem, aniž by bylo nepochybně zřejmé, zda se informace o Janovi zakládají na pravdě. Zacelit prasklinu může totiž trvat mnohem déle než ji způsobit. Režisér a autor Michał Rosa, host našeho festivalu, obdržel za film několik cen doma i v zahraničí, mj. také na MFF v Karlových Varech v roce 2009. (3Kino)

    Žánry:Drama
    4
  • Farba
    Farba (1997)
    Film

    Již v tomto svém prvním hraném celovečerním filmu předvedl režisér Michał Rosa svůj mimořádný talent. Soustředil se v něm na tehdy (1997) současnou náctiletou mládež, ovlivněnou mimo jiné spoustou nových zahraničních časopisů, věnujících se právě této generaci (vzpomeňme u nás např. na „Bravo“ či „Dívku“). Hlavní hrdinkou je dívka, která si každou chvíli přebarvuje vlasy – odtud i nepřekládaný název filmu. Nepracuje ani nestuduje, necítí se být ničím vázána, vše považuje za jednoduché a prosté, jak tomu tak je v onom fikčním magazínovém světě. Je v třetím měsíci těhotenství, cestuje vlakem po Polsku a snaží se najít svou dlouho neviděnou babičku. Společnost na cestě jí dělá mladší chlapec, který však není otcem jejího dítěte. Film nese v sobě prvky paradokumentu, oplývá výbornou prací s kamerou a hudbou a stejně tak i vynikajícím výkonem herečky Agnieszky Krukówny v hlavní roli. Upřímný portrét o mladých lidech v Polsku byl v době vzniku svým způsobem až zjevením a obdržel spoustu ocenění. (3Kino)

    Žánry:Drama
    59%

    Již v tomto svém prvním hraném celovečerním filmu předvedl režisér Michał Rosa svůj mimořádný talent. Soustředil se v něm na tehdy (1997) současnou náctiletou mládež, ovlivněnou mimo jiné spoustou nových zahraničních časopisů, věnujících se právě této generaci (vzpomeňme u nás např. na „Bravo“ či „Dívku“). Hlavní hrdinkou je dívka, která si každou chvíli přebarvuje vlasy – odtud i nepřekládaný název filmu. Nepracuje ani nestuduje, necítí se být ničím vázána, vše považuje za jednoduché a prosté, jak tomu tak je v onom fikčním magazínovém světě. Je v třetím měsíci těhotenství, cestuje vlakem po Polsku a snaží se najít svou dlouho neviděnou babičku. Společnost na cestě jí dělá mladší chlapec, který však není otcem jejího dítěte. Film nese v sobě prvky paradokumentu, oplývá výbornou prací s kamerou a hudbou a stejně tak i vynikajícím výkonem herečky Agnieszky Krukówny v hlavní roli. Upřímný portrét o mladých lidech v Polsku byl v době vzniku svým způsobem až zjevením a obdržel spoustu ocenění. (3Kino)

    Žánry:Drama
    5