?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Pierre Bastid: Filmy a seriály

  • 1
  • Nechte mrtvoly chytat bronz!
    Nechte mrtvoly chytat bronz! (2017)
    Film

    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Thriller
    59%

    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Thriller
    2
  • Addition, L'
    Addition, L' (1984)
    Film
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratitelnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    57%
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratitelnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    3