Ken Roberts: Nejlepší filmy
a seriály

7.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Ken Roberts: Filmy a seriály

  • Hranice nemožného
    Hranice nemožného (2008)
    Seriál
    • Max

    Americko-kanadský vědecko-fantastický seriál, v němž nesourodý tým vyšetřovatelů odkrývá strašné tajemství týkající se série neuvěřitelných událostí, jež se začínají dít po celé jejich zemi. Když na letišti v Bostonu přistane letadlo, ve kterém jsou všichni cestující mrtví, je povolána zvláštní agentka FBI Olivia Dunham, aby tuto událost vyšetřila. Pomáhají ji v tom geniální vědec Dr. Walter Bishop, který strávil 17 let v psychiatrické léčebně, a jeho syn Peter Bishop. Agentka Dunhamová a oba Bishopové nejen odhalují, že do tohoto zvláštního případu jsou zapojeni také lidé z vyšších vládních míst, ale postupem času zjišťují, že nevysvětlitelné události, jež je obklopují, jsou součástí něčeho velkého a šokujícího a že dohromady tvoří tzv. Vzorec, a ten se snaží objasnit. S vervou se noří pod povrch událostí a prozkoumávají hranici mezi vědou a fikcí, mezi nepředstavitelným a realitou či mezi možným a zcela nemožným. Tito tři vyšetřovatelé jsou jen zlomkem z těch, kteří společně budou odhalovat věci, jež jsou pro dnešní svět nemyslitelné. Jak se ale zdá, vše co řeší, má společného jmenovatele – nadnárodní společnost Massive Dynamic. Seriál Hranice nemožného je už čtvrtým společným projektem J.J. Abramse (Ztraceni, Alias, Star Trek) a producenta a scénaristy Alexa Kurtzmana (Alias, Mission Impossible III, Star Trek), na němž se podíleli i další proslulí tvůrci, např. scenáristé filmu Transformers. Seriál měl v USA premiéru 9. září 2008 na americké televizní stanici FOX a zaznamenal nevídaný ohlas, který ho zařadil do seriálových hitů tohoto podzimu. Utvořily se kolem něj také komunity a fanouškovské stránky podobně jako například kolem seriálu Ztraceni. FOX TV zařadila na podzim 2009 již druhou řadu seriálu, která se opět těší velkému úspěchu. (zdroj: Nova Cinema)

    79%

    Americko-kanadský vědecko-fantastický seriál, v němž nesourodý tým vyšetřovatelů odkrývá strašné tajemství týkající se série neuvěřitelných událostí, jež se začínají dít po celé jejich zemi. Když na letišti v Bostonu přistane letadlo, ve kterém jsou všichni cestující mrtví, je povolána zvláštní agentka FBI Olivia Dunham, aby tuto událost vyšetřila. Pomáhají ji v tom geniální vědec Dr. Walter Bishop, který strávil 17 let v psychiatrické léčebně, a jeho syn Peter Bishop. Agentka Dunhamová a oba Bishopové nejen odhalují, že do tohoto zvláštního případu jsou zapojeni také lidé z vyšších vládních míst, ale postupem času zjišťují, že nevysvětlitelné události, jež je obklopují, jsou součástí něčeho velkého a šokujícího a že dohromady tvoří tzv. Vzorec, a ten se snaží objasnit. S vervou se noří pod povrch událostí a prozkoumávají hranici mezi vědou a fikcí, mezi nepředstavitelným a realitou či mezi možným a zcela nemožným. Tito tři vyšetřovatelé jsou jen zlomkem z těch, kteří společně budou odhalovat věci, jež jsou pro dnešní svět nemyslitelné. Jak se ale zdá, vše co řeší, má společného jmenovatele – nadnárodní společnost Massive Dynamic. Seriál Hranice nemožného je už čtvrtým společným projektem J.J. Abramse (Ztraceni, Alias, Star Trek) a producenta a scénaristy Alexa Kurtzmana (Alias, Mission Impossible III, Star Trek), na němž se podíleli i další proslulí tvůrci, např. scenáristé filmu Transformers. Seriál měl v USA premiéru 9. září 2008 na americké televizní stanici FOX a zaznamenal nevídaný ohlas, který ho zařadil do seriálových hitů tohoto podzimu. Utvořily se kolem něj také komunity a fanouškovské stránky podobně jako například kolem seriálu Ztraceni. FOX TV zařadila na podzim 2009 již druhou řadu seriálu, která se opět těší velkému úspěchu. (zdroj: Nova Cinema)

    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Výstřely na Broadwayi
    Výstřely na Broadwayi (1994)
    FilmRole: Theater Well-Wisher

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    72%

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    5
  • Zlaté časy rádia
    Zlaté časy rádia (1987)
    FilmRole: Radio Voice (voice)
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    72%
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    6
  • 7
  • 8