6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Thomas Bading: Filmy a seriály

  • 1
  • Unberührbare, Die
    Unberührbare, Die (2000)
    Film
    Fascinujúci príbeh spisovateľky Hanny Flandersovej, ktorá pred pádom berlínskeho múra písala v západnom Nemecku s obdivom o NDR ako o lepšej časti Nemecka. Po páde berlínskeho múra na jeseň roku 1989 sa okamžite rozhodne presťahovať do Berlína, centra novej nemeckej skutočnosti. Na tejto strastiplnej ceste sa stretne s krutou realitou jej vlastného nového života. Jej najbližší známi ju sklamú, zrazu je bez prostriedkov, pokorne získa peniaze od svojho otca, frustrovaná sa dostane do rodiny, kde sa konečne stretne s úprimnými ľuďmi, ktorí ju v ťažkých časoch NDR obdivovali. Jej osobná katastrofa sa však už nedá zastaviť. Stretnutie po rokoch s bývalým manželom, ani vlastným synom ju nezachráni pred zrútením a osudným rozhodnutím skoncovať so životom... Tento tematicky nadčasový film zobrazuje citlivú ženskú dušu, ktorá nedokázala pochopiť, že jej predstavy sú v rozpore so skutočnosťou. Film získal najvyššie nemecké ocenenie roku 2000, bol nominovaný na OSCARA 2001 a vybraný na MFF v Cannes 2000. Hlavnú úlohu bravúrne stvárnila jedna z najvýznamnejších nemeckých herečiek Hannelore Elsnerová.
    Žánry:Drama
    70%
    Fascinujúci príbeh spisovateľky Hanny Flandersovej, ktorá pred pádom berlínskeho múra písala v západnom Nemecku s obdivom o NDR ako o lepšej časti Nemecka. Po páde berlínskeho múra na jeseň roku 1989 sa okamžite rozhodne presťahovať do Berlína, centra novej nemeckej skutočnosti. Na tejto strastiplnej ceste sa stretne s krutou realitou jej vlastného nového života. Jej najbližší známi ju sklamú, zrazu je bez prostriedkov, pokorne získa peniaze od svojho otca, frustrovaná sa dostane do rodiny, kde sa konečne stretne s úprimnými ľuďmi, ktorí ju v ťažkých časoch NDR obdivovali. Jej osobná katastrofa sa však už nedá zastaviť. Stretnutie po rokoch s bývalým manželom, ani vlastným synom ju nezachráni pred zrútením a osudným rozhodnutím skoncovať so životom... Tento tematicky nadčasový film zobrazuje citlivú ženskú dušu, ktorá nedokázala pochopiť, že jej predstavy sú v rozpore so skutočnosťou. Film získal najvyššie nemecké ocenenie roku 2000, bol nominovaný na OSCARA 2001 a vybraný na MFF v Cannes 2000. Hlavnú úlohu bravúrne stvárnila jedna z najvýznamnejších nemeckých herečiek Hannelore Elsnerová.
    Žánry:Drama
    2
  • Barbara
    Barbara (2012)
    FilmRole: Klavierstimmer

    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejímž přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout.(MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaRetro
    69%

    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejímž přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout.(MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaRetro
    3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Srdce mužů... a jedna opravdová láska
    Srdce mužů... a jedna opravdová láska (2011)
    FilmRole: Dr. Saperstein
    V úspěšné komedii Men in the City (Muži ve městě) zkoumalo pět mužů z Berlína své vztahy, lásky a práci. Režisér Simon Verhoeven připravil pokračování, ve kterém se znovu setkává vtipná pětice – můžete se však těšit na ještě humornější situace a současně sympatizovat s jejich vztahy a vývojem kariéry. Justus von Dohnányi se snaží napsat hudební hit, Til Schweiger se pokouší najít lásku, zatímco uklidňuje ego skladatele. Christian Ulmen by rád přišel na to, jak zvládat manželství i byznys a Florian David Fitz tápe, kam vlastně zapadá. Moderní mužská satira Sexu ve městě je plná vtipných scén. A pozor! Rozhodně si nenechte ujít závěrečnou titulkovou část!
    61%
    V úspěšné komedii Men in the City (Muži ve městě) zkoumalo pět mužů z Berlína své vztahy, lásky a práci. Režisér Simon Verhoeven připravil pokračování, ve kterém se znovu setkává vtipná pětice – můžete se však těšit na ještě humornější situace a současně sympatizovat s jejich vztahy a vývojem kariéry. Justus von Dohnányi se snaží napsat hudební hit, Til Schweiger se pokouší najít lásku, zatímco uklidňuje ego skladatele. Christian Ulmen by rád přišel na to, jak zvládat manželství i byznys a Florian David Fitz tápe, kam vlastně zapadá. Moderní mužská satira Sexu ve městě je plná vtipných scén. A pozor! Rozhodně si nenechte ujít závěrečnou titulkovou část!
    8
  • 9