Sergey Russkin: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Sergey Russkin: Filmy a seriály

  • Svérázný rybolov
    Svérázný rybolov (1998)
    FilmRole: Сергей Олегович
    Parta chlapů jede na ryby a vezme si na cestu 16 kartonů vodky. To vše ve jménu kulturní rekreace. Avšak stane se, že je proud zanese (i s drahocenným nákladem) do Finska. Nestačili ještě vybalit pruty a došlo jim, že překročili státní hranici. Kvapem se vrátili do vlasti, přičemž v cizině zapomněli škatule s pitivem. Jednu nebo dvě - to by ještě šlo vydržet, ale všech šestnáct, to už je státní kauza. A ve jménu takové je ruské vojenské námořnictvo připraveno se potopit. Třeba až na dno.
    Žánry:Komedie
    75%
    Parta chlapů jede na ryby a vezme si na cestu 16 kartonů vodky. To vše ve jménu kulturní rekreace. Avšak stane se, že je proud zanese (i s drahocenným nákladem) do Finska. Nestačili ještě vybalit pruty a došlo jim, že překročili státní hranici. Kvapem se vrátili do vlasti, přičemž v cizině zapomněli škatule s pitivem. Jednu nebo dvě - to by ještě šlo vydržet, ale všech šestnáct, to už je státní kauza. A ve jménu takové je ruské vojenské námořnictvo připraveno se potopit. Třeba až na dno.
    Žánry:Komedie
    1
  • Svéráz národního lovu
    Svéráz národního lovu (1995)
    FilmRole: Сергей Олегович
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    73%
    Ve dvou liniích se odvíjí děj filmu Svéráz národního lovu, který se stal patrně nejúspěšnější ruskou komedií 90. let. Jedna linie je smyšlená a svou stylizací připomíná pasáže z Tolstého knihy „Vojna a mír“. Odehrává se ve fantazii mladého finského sociologa Raiva, jenž přijel zkoumat zvláštnosti ruského lovu, o němž se chystá napsat knihu. Druhá linie je reálná. Raivo se zúčastní skutečného lovu, k němuž má dojít v přírodní rezervaci, tvořené vodním a lesním terénem. Přestože jeho očekávání zůstane daleko za skutečností, několikadenní společnost čtyř mužů a místního hajného mu přinese zážitky, na které bude vzpomínat nejen ve zlém. (Seminář ruských filmů)
    Žánry:Komedie
    2
  • 3
  • Jeden a půl pokoje
    Jeden a půl pokoje (2009)
    FilmRole: Denisov
    Film evokuje osudy nositele Nobelovy ceny Josifa Brodského (1940–1996), vypuzeného do amerického exilu (1972). Odloučený od rodného Sankt Peterburgu (do roku 1991 to byl Leningrad; jeho náhradu hledal v Benátkách, kde je pohřben), napsal memoárovou prózu. Z ní vyšel scenárista Arabov, když naplňoval režisérovu představu fragmentární struktury hraných výjevů, tmelených tokem animovaně pojednaných asociací. Souputníky dětství a zrání básníka jsou rodiče, vnímaní v neměnné podobě. Jejich láska ho provází válečnými i poválečnými peripetiemi, chrání před útoky antisemitismu a nepřízní režimu. Konflikt s dějinami se prolíná do intimních detailů rodinného zázemí, jak si je vybavuje paměť nezatížená nenávistí. Nemalou roli tu hraje i palác knížete Muruzi, kde rodině přidělili jeden a půl pokoje. Je součástí magické atmosféry města, v němž se Brodskij zrodil jako básník, po němž tesknil do konce života a do něhož se vracel toužebnými vzpomínkami. [44. MFFKV 2009]
    73%
    Film evokuje osudy nositele Nobelovy ceny Josifa Brodského (1940–1996), vypuzeného do amerického exilu (1972). Odloučený od rodného Sankt Peterburgu (do roku 1991 to byl Leningrad; jeho náhradu hledal v Benátkách, kde je pohřben), napsal memoárovou prózu. Z ní vyšel scenárista Arabov, když naplňoval režisérovu představu fragmentární struktury hraných výjevů, tmelených tokem animovaně pojednaných asociací. Souputníky dětství a zrání básníka jsou rodiče, vnímaní v neměnné podobě. Jejich láska ho provází válečnými i poválečnými peripetiemi, chrání před útoky antisemitismu a nepřízní režimu. Konflikt s dějinami se prolíná do intimních detailů rodinného zázemí, jak si je vybavuje paměť nezatížená nenávistí. Nemalou roli tu hraje i palác knížete Muruzi, kde rodině přidělili jeden a půl pokoje. Je součástí magické atmosféry města, v němž se Brodskij zrodil jako básník, po němž tesknil do konce života a do něhož se vracel toužebnými vzpomínkami. [44. MFFKV 2009]
    4
  • Ivan Carevič i Seryj Volk
    Ivan Carevič i Seryj Volk (2011)
    Film
    66%
    5
  • Vaska Nechměviset
    Vaska Nechměviset (1996)
    Film
    66%
    6
  • Gadkie lebedi
    Gadkie lebedi (2006)
    Film
    66%
    7
  • Donbass
    Donbass (2018)
    FilmRole: Chapai
    V Donbasu, regionu na východní Ukrajině, probíhá hybridní válka, tedy otevřený ozbrojený konflikt spojený s vraždami a loupežemi, které v masovém měřítku páchají separatistické skupiny. V Donbasu je válka nazývána mírem, propaganda považována za pravdu a nenávist vydávána za lásku. Cesta napříč Donbasem odhaluje řetězec kuriózních dobrodružství, v nichž se mísí fraška s tragédií stejně jako život se smrtí. Není to příběh jednoho regionu, jedné země či jednoho politického systému. Snímek pojednává o světě ztraceném v post-pravdivých a falešných identitách. Je to film o každém z nás.
    Žánry:Drama
    62%
    V Donbasu, regionu na východní Ukrajině, probíhá hybridní válka, tedy otevřený ozbrojený konflikt spojený s vraždami a loupežemi, které v masovém měřítku páchají separatistické skupiny. V Donbasu je válka nazývána mírem, propaganda považována za pravdu a nenávist vydávána za lásku. Cesta napříč Donbasem odhaluje řetězec kuriózních dobrodružství, v nichž se mísí fraška s tragédií stejně jako život se smrtí. Není to příběh jednoho regionu, jedné země či jednoho politického systému. Snímek pojednává o světě ztraceném v post-pravdivých a falešných identitách. Je to film o každém z nás.
    Žánry:Drama
    8
  • Dukhov den
    Dukhov den (1990)
    FilmRole: history teacher
    62%
    9
  • V mlze
    V mlze (2012)
    FilmRole: Third policeman
    Je rok 1942. Území na západních hranicích SSSR je obsazeno nacistickou armádou, krutě potlačující jakýkoliv odpor. Skupinka původců sabotáže vlaku je bez milosti popravena, jen jednoho muže nechají naživu a propustí ho. Sušenja ví, že tím dostal pečeť zrádce a že nikoho nepřesvědčí o své nevině. Sergej Loznica točil víc než deset let vynikající dokumenty a jeho první hraný film Moje štěstí působil pesimismem svého pohledu před dvěma lety v Cannes jako rána pěstí mezi oči. Inspiraci pro druhý hraný film našel v próze běloruského spisovatele Vasila Bykova, líčící trestnou výpravu dvou partyzánů, pověřených likvidací domnělého zrádce. Peripetie výpravy, převážně se odehrávající v lese, postupně odhalují charaktery všech tří postav, z nichž jako jediný morálně pevný člověk vychází Sušenja, fatalisticky přijímající svůj osud. Velkou zásluhu na důstojné působivosti tohoto válečného dramatu bez jediné bitvy mají kameraman Oleg Mutu a představitel Sušenji Vladimir Svirski.
    61%
    Je rok 1942. Území na západních hranicích SSSR je obsazeno nacistickou armádou, krutě potlačující jakýkoliv odpor. Skupinka původců sabotáže vlaku je bez milosti popravena, jen jednoho muže nechají naživu a propustí ho. Sušenja ví, že tím dostal pečeť zrádce a že nikoho nepřesvědčí o své nevině. Sergej Loznica točil víc než deset let vynikající dokumenty a jeho první hraný film Moje štěstí působil pesimismem svého pohledu před dvěma lety v Cannes jako rána pěstí mezi oči. Inspiraci pro druhý hraný film našel v próze běloruského spisovatele Vasila Bykova, líčící trestnou výpravu dvou partyzánů, pověřených likvidací domnělého zrádce. Peripetie výpravy, převážně se odehrávající v lese, postupně odhalují charaktery všech tří postav, z nichž jako jediný morálně pevný člověk vychází Sušenja, fatalisticky přijímající svůj osud. Velkou zásluhu na důstojné působivosti tohoto válečného dramatu bez jediné bitvy mají kameraman Oleg Mutu a představitel Sušenji Vladimir Svirski.
    10
  • Krotká
    Krotká (2017)
    FilmRole: Head of the prison
    Jednoho dne se ruské ženě, která žije v zapadlé vesničce, vrátí balíček, který poslala svému uvězněnému manželovi. Vystrašená a plná obav se vydává na pitoreskní cestu do odlehlé části země, kde stojí vězení, které je pro mnohé spíš nedobytnou pevností. Čeká ji byrokratická absurdita, věrolomné charaktery ze společenské spodiny, ústrky, násilí i poznání, že žalář nekončí zdmi a ostnatými dráty, ale pokračuje daleko za jejich hranice. Loznicův nejnovější film je nekompromisní alegorií o stavu ruské duše i současné kultuře vězeňství jakožto dědictví Stalinova sociálního inženýrství, součásti státní mašinérie a nástroje moci. Režisérův popis jednoho zápasu, inspirovaný jak dílem Dostojevského, tak i Kafky nebo Gogola, neobvyklým způsobem mísí brutální realismus a expresionisticky pojatou satiru. Krotká je radikálním politickým filmem o zemi, kde úřady i lidé hrají roli fantomů – slouží jako prázdné schránky, které pouze imitují funkci, již by měly zastávat. (Film Europe)
    61%
    Jednoho dne se ruské ženě, která žije v zapadlé vesničce, vrátí balíček, který poslala svému uvězněnému manželovi. Vystrašená a plná obav se vydává na pitoreskní cestu do odlehlé části země, kde stojí vězení, které je pro mnohé spíš nedobytnou pevností. Čeká ji byrokratická absurdita, věrolomné charaktery ze společenské spodiny, ústrky, násilí i poznání, že žalář nekončí zdmi a ostnatými dráty, ale pokračuje daleko za jejich hranice. Loznicův nejnovější film je nekompromisní alegorií o stavu ruské duše i současné kultuře vězeňství jakožto dědictví Stalinova sociálního inženýrství, součásti státní mašinérie a nástroje moci. Režisérův popis jednoho zápasu, inspirovaný jak dílem Dostojevského, tak i Kafky nebo Gogola, neobvyklým způsobem mísí brutální realismus a expresionisticky pojatou satiru. Krotká je radikálním politickým filmem o zemi, kde úřady i lidé hrají roli fantomů – slouží jako prázdné schránky, které pouze imitují funkci, již by měly zastávat. (Film Europe)
    11
  • Domácí skřítek
    Domácí skřítek (2019)
    Film

    V obyčejném rušném městě Moskva se nachází neobyčejný dům, který je zahalen stovkami záhad a tajemství. V tomto domě se nachází byt, ve kterém se nikdo na dlouho nezabydlel. 

    Ale když se do bytu nastěhuje matka samoživitelka se svojí osmiletou dcerou Alinou, zjišťuje, že jejich byt není obyčejný, jelikož v něm bydlí také domácí skřítek. Ale ten bohužel již dávno zanevřel na celý lidský rod a neustále provádí nějaké nekalosti, aby mohl v bytě zůstat  sám. Ale všechno se mění, když se objeví zlá čarodějnice… Tento vtipný a laskavý příběh o domě, rodině a lásce je plný speciálních efektů, zábavných vtipů a příjemného tepla sounáležitosti. (Nový ruský film)

    59%

    V obyčejném rušném městě Moskva se nachází neobyčejný dům, který je zahalen stovkami záhad a tajemství. V tomto domě se nachází byt, ve kterém se nikdo na dlouho nezabydlel. 

    Ale když se do bytu nastěhuje matka samoživitelka se svojí osmiletou dcerou Alinou, zjišťuje, že jejich byt není obyčejný, jelikož v něm bydlí také domácí skřítek. Ale ten bohužel již dávno zanevřel na celý lidský rod a neustále provádí nějaké nekalosti, aby mohl v bytě zůstat  sám. Ale všechno se mění, když se objeví zlá čarodějnice… Tento vtipný a laskavý příběh o domě, rodině a lásce je plný speciálních efektů, zábavných vtipů a příjemného tepla sounáležitosti. (Nový ruský film)

    12
  • Taras Bulba
    Taras Bulba (2009)
    Film
    56%
    13
  • 14
  • Aleksandr. Nevskaya bitva
    Aleksandr. Nevskaya bitva (2008)
    Film
    Historický velkofilm se vrací do poloviny 13. století, kdy v Rusku probíhaly pohnuté válečné události. Pro svá vojenská vítězství se stal legendou a je považován za jednoho z největších panovníků v historii Ruska. Alexander Něvský byl milován svým národem a nenáviděn svými nepřáteli. Proslavil se především jako úspěšný vojevůdce v Něvské bitvě, kde porazil Švédy. Dokázal se také vypořádat s řádem německých rytířů v takzvané Bitvě na Čudském jezeře. Film sleduje pohnuté osudy Alexandra, od jeho mládí přes válečná tažení až po smrt v roce 1263 ve věku pouhých...
    Žánry:Historický
    50%
    Historický velkofilm se vrací do poloviny 13. století, kdy v Rusku probíhaly pohnuté válečné události. Pro svá vojenská vítězství se stal legendou a je považován za jednoho z největších panovníků v historii Ruska. Alexander Něvský byl milován svým národem a nenáviděn svými nepřáteli. Proslavil se především jako úspěšný vojevůdce v Něvské bitvě, kde porazil Švédy. Dokázal se také vypořádat s řádem německých rytířů v takzvané Bitvě na Čudském jezeře. Film sleduje pohnuté osudy Alexandra, od jeho mládí přes válečná tažení až po smrt v roce 1263 ve věku pouhých...
    Žánry:Historický
    15
  • Osobennosti nacional'noj politiki
    Osobennosti nacional'noj politiki (2003)
    FilmRole: Сергей Олегович Савенко / "SOS"
    Staří známí jsou zpátky, generál Michalič s věrným Ljovou po boku se rozhodli vstoupit do politiky a zahájili předvolební boj. Jeho protivníci – generál Sergejevič a bohatý podnikatel Štěpanovič - se snaží Michaliče zlikvidovat, ale zatím jim to nevychází. Sergejevič mu nastraží pod auto bombu a Štěpanovič mu nasadí do týmu falešné volební poradce, oba mají své lidi, kteří Michaliče sledují ve dne v noci, ale generál klidně dál popíjí vodku a pronáší svá moudra. Do toho přijíždějí od finských hranic na návštěvu Kuzmič a Semjonov s demižonem tekuté viagry a situace se ještě zamotává...
    Žánry:Komedie
    48%
    Staří známí jsou zpátky, generál Michalič s věrným Ljovou po boku se rozhodli vstoupit do politiky a zahájili předvolební boj. Jeho protivníci – generál Sergejevič a bohatý podnikatel Štěpanovič - se snaží Michaliče zlikvidovat, ale zatím jim to nevychází. Sergejevič mu nastraží pod auto bombu a Štěpanovič mu nasadí do týmu falešné volební poradce, oba mají své lidi, kteří Michaliče sledují ve dne v noci, ale generál klidně dál popíjí vodku a pronáší svá moudra. Do toho přijíždějí od finských hranic na návštěvu Kuzmič a Semjonov s demižonem tekuté viagry a situace se ještě zamotává...
    Žánry:Komedie
    16
  • Otriv po polnoy
    Otriv po polnoy (2007)
    FilmRole: Sudakov
    44%
    17
  • Maďarská krása
    Maďarská krása (2003)
    Film
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    41%
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    18