?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Caroline Champetier: Filmy a seriály

  • 1
  • Agnus Dei
    Agnus Dei (2016)
    Film

    Poválečný příběh řeholnic z benediktinského kláštera v Polsku, které otěhotněly po znásilnění vojáky vítězné Rudé armády. Přijmou odpovědnost mateřství nebo děti zrozené z hříchu opustí?

    Prosinec 1945, ženský benediktinský klášter v Polsku. Jedna z řeholnic hledá pomoc u lékařů z francouzské mise Červeného kříže. Mladá stážistka Mathilde Beaulieu se rozhodne porušit pravidla a začne benediktinky pravidelně navštěvovat. Záhy zjistí, že mnoho sester je po opakovaném znásilnění ruskými vojáky těhotných, jiné mají příznaky pohlavních chorob. Konvent je tak postaven do těžké situace: má přijmout odpovědnost mateřství nebo opustit děti zrozené z hříchu? (Film Europe)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    73%

    Poválečný příběh řeholnic z benediktinského kláštera v Polsku, které otěhotněly po znásilnění vojáky vítězné Rudé armády. Přijmou odpovědnost mateřství nebo děti zrozené z hříchu opustí?

    Prosinec 1945, ženský benediktinský klášter v Polsku. Jedna z řeholnic hledá pomoc u lékařů z francouzské mise Červeného kříže. Mladá stážistka Mathilde Beaulieu se rozhodne porušit pravidla a začne benediktinky pravidelně navštěvovat. Záhy zjistí, že mnoho sester je po opakovaném znásilnění ruskými vojáky těhotných, jiné mají příznaky pohlavních chorob. Konvent je tak postaven do těžké situace: má přijmout odpovědnost mateřství nebo opustit děti zrozené z hříchu? (Film Europe)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    2
  • Hannah Arendt
    Hannah Arendt (2012)
    Film
    • Edison
    Když roku 1961 vstupuje Hannah Arendt do soudní místnosti, aby pro renomovaný New Yorker napsala o procesu s Adolfem Eichmannem, očekává setkání s monstrem. Místo toho však potkává Nikoho – banální průměrnost Eichmanna nesedí k neuvěřitelnému zlu jeho činů. Tento protiklad Arendt na dlouhou dobu zaměstná. Zpět v New Yorku pročítá stovky stran aktů a diskutuje s přáteli. Od roku 1963 pak vydává sérii článků „Eichmann v Jeruzalémě". Svou tezí o banalitě zla šokuje Arendt celý svět a reakce jsou zničující: autorka je znevažována, objevují se noví nepřátelé a staří přátelé se od ní naopak odvracejí. Přesto zůstává Arendt ve svých postojích neoblomná – protože chce pochopit, i když to často znamená „myslet až tam, kde to bolí". (Das Filmfest)
    71%
    Když roku 1961 vstupuje Hannah Arendt do soudní místnosti, aby pro renomovaný New Yorker napsala o procesu s Adolfem Eichmannem, očekává setkání s monstrem. Místo toho však potkává Nikoho – banální průměrnost Eichmanna nesedí k neuvěřitelnému zlu jeho činů. Tento protiklad Arendt na dlouhou dobu zaměstná. Zpět v New Yorku pročítá stovky stran aktů a diskutuje s přáteli. Od roku 1963 pak vydává sérii článků „Eichmann v Jeruzalémě". Svou tezí o banalitě zla šokuje Arendt celý svět a reakce jsou zničující: autorka je znevažována, objevují se noví nepřátelé a staří přátelé se od ní naopak odvracejí. Přesto zůstává Arendt ve svých postojích neoblomná – protože chce pochopit, i když to často znamená „myslet až tam, kde to bolí". (Das Filmfest)
    3
  • Třídní vztahy
    Třídní vztahy (1984)
    Film
    Mistrovské dílo Jeana-Marie Strauba a Danièle Huillet na motivy Kafkova románu Nezvěstný. Legendární tvůrčí duo zvolilo pro filmovou verzi příběhu mladého Karla Rossmanna, od okamžiku jeho příjezdu do Nového světa až po setkání s divadlem z Oklahomy, výrazně politický úhel pohledu, což se zřetelně týká i názvu filmu. „Pro nás je Kafka jediným velkým básníkem průmyslové civilizace, tedy společnosti, v níž si lidský jedinec zajistí přežití jen tehdy, pokud pracuje,“ tvrdí. Amerika představuje jakýsi sen pro Karla Rossmanna, bloudícího ve světě, který je velmi obtížné pochopit, vystlaném zaslepeným optimismem a nezměrným násilím. Straub a Huilletová natočili téměř celý film v přístavním Hamburku a k dosažení absolutní autenticity původního textu pracují se specifickým dialektem, k němuž Kafka tíhnul.
    Žánry:Drama
    70%
    Mistrovské dílo Jeana-Marie Strauba a Danièle Huillet na motivy Kafkova románu Nezvěstný. Legendární tvůrčí duo zvolilo pro filmovou verzi příběhu mladého Karla Rossmanna, od okamžiku jeho příjezdu do Nového světa až po setkání s divadlem z Oklahomy, výrazně politický úhel pohledu, což se zřetelně týká i názvu filmu. „Pro nás je Kafka jediným velkým básníkem průmyslové civilizace, tedy společnosti, v níž si lidský jedinec zajistí přežití jen tehdy, pokud pracuje,“ tvrdí. Amerika představuje jakýsi sen pro Karla Rossmanna, bloudícího ve světě, který je velmi obtížné pochopit, vystlaném zaslepeným optimismem a nezměrným násilím. Straub a Huilletová natočili téměř celý film v přístavním Hamburku a k dosažení absolutní autenticity původního textu pracují se specifickým dialektem, k němuž Kafka tíhnul.
    Žánry:Drama
    4
  • Prokletí nepláčou
    Prokletí nepláčou (2022)
    Film
    • Max
    69%
    5
  • Holy Motors
    Holy Motors (2012)
    Film
    Leos Carax, nevyzpytatelný enfant terrible francouzského filmu, se po třináctileté pauze vrátil triumfálním způsobem. Ve filmu, který měl podle mnohých letos v Cannes získat Zlatou palmu, ztvárnil režisérův věrný druh Denis Lavant tajuplného pana Oscara, beroucího na sebe v průběhu jednoho dne nejrůznější identity ve zneklidňující show snímané neviditelnými kamerami. „Kvůli čemu to ještě děláte?“ ptá se Oscara jeho šéf, ztvárněný Michelem Piccolim. „Pro krásu samotného gesta,“ odpovídá Lavantův chameleonský hrdina a charakterizuje tak režisérovo krédo „rozprostřené“ do pěti filmů v průběhu téměř třiceti let. Pro Caraxe typické, bolestně romantické vidění světa se snoubí s hravou provokativností a nezměrnou láskou k bizarním milníkům v dějinách filmu (mezi mnoha jinými Oči bez tváře Georgese Franjua). Jeho uhrančivý spektákl je prostoupen obdivem k Paříži, která bezmocně přihlíží pomalému zániku legendárního obchodního domu Samaritaine v sousedství Pont Neuf, ale třeba i k mizejícímu světu limuzín či zpěvu Kylie Minogue. (MFF Karlovy Vary)
    Režie:Leos Carax
    68%
    Leos Carax, nevyzpytatelný enfant terrible francouzského filmu, se po třináctileté pauze vrátil triumfálním způsobem. Ve filmu, který měl podle mnohých letos v Cannes získat Zlatou palmu, ztvárnil režisérův věrný druh Denis Lavant tajuplného pana Oscara, beroucího na sebe v průběhu jednoho dne nejrůznější identity ve zneklidňující show snímané neviditelnými kamerami. „Kvůli čemu to ještě děláte?“ ptá se Oscara jeho šéf, ztvárněný Michelem Piccolim. „Pro krásu samotného gesta,“ odpovídá Lavantův chameleonský hrdina a charakterizuje tak režisérovo krédo „rozprostřené“ do pěti filmů v průběhu téměř třiceti let. Pro Caraxe typické, bolestně romantické vidění světa se snoubí s hravou provokativností a nezměrnou láskou k bizarním milníkům v dějinách filmu (mezi mnoha jinými Oči bez tváře Georgese Franjua). Jeho uhrančivý spektákl je prostoupen obdivem k Paříži, která bezmocně přihlíží pomalému zániku legendárního obchodního domu Samaritaine v sousedství Pont Neuf, ale třeba i k mizejícímu světu limuzín či zpěvu Kylie Minogue. (MFF Karlovy Vary)
    Režie:Leos Carax
    6
  • O bozích a lidech
    O bozích a lidech (2010)
    Film

    Malá křesťanská komunita v severní Africe, v níž našlo klid i naplnění osudů osm mnichů shodné víry, ale rozdílného věku i názorů, žije v poklidu, dokud život v oblasti nenaruší masakr, za nímž stojí místní islámští fundamentalisté. Poté, co odmítnou armádní dozor, čelí mniši otázce, jak se bránit přetrvávajícímu riziku, i zjištění, že láska k bližnímu není pro všechny věřící přesvědčivým argumentem.

    Film se zabývá univerzálními hodnotami, které nelze zavrhovat, ať už věříme v jakéhokoli boha, ale také ukazuje, že odevzdanost víře ještě neznamená automatické nalezení odpovědí a z nich pramenícího klidu. Snímek usiluje o zachycení života v klášteře bez idealizace „služebníků božích“ a úspěšně problematizuje domněnky o stádním uvažování věřících. Dílo, jež klade náboženské otázky, ale zároveň je univerzálně duchovní, vychází ze skutečné události, kterou režisér odhaluje až na samém konci, a posiluje tak dopad svého už tak sugestivního filmu.

    68%

    Malá křesťanská komunita v severní Africe, v níž našlo klid i naplnění osudů osm mnichů shodné víry, ale rozdílného věku i názorů, žije v poklidu, dokud život v oblasti nenaruší masakr, za nímž stojí místní islámští fundamentalisté. Poté, co odmítnou armádní dozor, čelí mniši otázce, jak se bránit přetrvávajícímu riziku, i zjištění, že láska k bližnímu není pro všechny věřící přesvědčivým argumentem.

    Film se zabývá univerzálními hodnotami, které nelze zavrhovat, ať už věříme v jakéhokoli boha, ale také ukazuje, že odevzdanost víře ještě neznamená automatické nalezení odpovědí a z nich pramenícího klidu. Snímek usiluje o zachycení života v klášteře bez idealizace „služebníků božích“ a úspěšně problematizuje domněnky o stádním uvažování věřících. Dílo, jež klade náboženské otázky, ale zároveň je univerzálně duchovní, vychází ze skutečné události, kterou režisér odhaluje až na samém konci, a posiluje tak dopad svého už tak sugestivního filmu.

    7
  • Tokio!
    Tokio! (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Tři krátké fantastické filmy volně inspirované Tokiem. Tokio! je symfonií tří odlišných rytmů reflektujících obraz této jedinečné metropole. INTERIOR DESIGN – Surrealistická bajka mladého páru, který se přistěhoval do Tokia, aby našel svou budoucnost. Chlapcovy ambice jsou jasné – chce točit filmy. Dívka pluje bez kontroly svým životem. Oba se pomalu potápějí do tohoto obrovského velkoměsta. Vše se změní, když se osamocená dívka začne měnit v … HOVNO – Záhadný muž šíří svými iracionálními a provokativními činy paniku na ulicích Tokia. „Nestvůra kanálů“, jak mu říkají media, zvedla vlnu odporu. Nakonec je polapen a souzen soudem stejně podivným jako je on sám. TŘESOUCÍ SE TOKIO - Hrdinou snímku je hikikomori – jako mnoho dalších Japonců se rozhodl zrušit kontakt s venkovním světem. Když však v jeho bytě omdlí dívka, která mu donáší pizzu, stane se něco neuvěřitelného – zamiluje se. Dokáže překročit hranici, jež ho dělí od okolního světa?
    Žánry:DramaKomedieFantasy
    68%
    Tři krátké fantastické filmy volně inspirované Tokiem. Tokio! je symfonií tří odlišných rytmů reflektujících obraz této jedinečné metropole. INTERIOR DESIGN – Surrealistická bajka mladého páru, který se přistěhoval do Tokia, aby našel svou budoucnost. Chlapcovy ambice jsou jasné – chce točit filmy. Dívka pluje bez kontroly svým životem. Oba se pomalu potápějí do tohoto obrovského velkoměsta. Vše se změní, když se osamocená dívka začne měnit v … HOVNO – Záhadný muž šíří svými iracionálními a provokativními činy paniku na ulicích Tokia. „Nestvůra kanálů“, jak mu říkají media, zvedla vlnu odporu. Nakonec je polapen a souzen soudem stejně podivným jako je on sám. TŘESOUCÍ SE TOKIO - Hrdinou snímku je hikikomori – jako mnoho dalších Japonců se rozhodl zrušit kontakt s venkovním světem. Když však v jeho bytě omdlí dívka, která mu donáší pizzu, stane se něco neuvěřitelného – zamiluje se. Dokáže překročit hranici, jež ho dělí od okolního světa?
    Žánry:DramaKomedieFantasy
    8
  • 9
  • Nettoyage à sec
    Nettoyage à sec (1997)
    Film

    Dej francúzskeho filmu rozpráva o obyčajnom manželskom páre, Nicole a Jean-Marie Kunstlerovcoch, ktorý spolu žije už pätnásť rokov. Zdieľajú spolu i podnikanie majú čistiareň a žehliareň, o ktorej prevádzku sa sami starajú a nevedia si nájsť čas ani na spoločnú dovolenku. Ich vzťah sa dostal do stereotypu. Jedného dňa ich osud zaveje do diskobaru, kde spoznajú mladého Loica, vystupujúceho v transexuálnom programe. Manželom je na prvý pohľad sympatický, a keďže sa Loic ocitne v slepej uličke, ponúknu mu ubytovanie v ich dome a prácu v čistiarni. Medzi Loicom a Nicole prepukne prudká vášeň a stanú sa milencami. Jean-Marie začína čosi šípiť. Jeho matke sa nový podnájomník vôbec nepozdáva. V jeho osobných veciach dokonca objaví zbraň. Nicole je šťastná, pretože v ich živote sa konečne niečo deje. A bezstarostný Loic? Ten začne dokonca zvádzať i JeanaMarie...

    Žánry:DramaLGBTQ+
    68%

    Dej francúzskeho filmu rozpráva o obyčajnom manželskom páre, Nicole a Jean-Marie Kunstlerovcoch, ktorý spolu žije už pätnásť rokov. Zdieľajú spolu i podnikanie majú čistiareň a žehliareň, o ktorej prevádzku sa sami starajú a nevedia si nájsť čas ani na spoločnú dovolenku. Ich vzťah sa dostal do stereotypu. Jedného dňa ich osud zaveje do diskobaru, kde spoznajú mladého Loica, vystupujúceho v transexuálnom programe. Manželom je na prvý pohľad sympatický, a keďže sa Loic ocitne v slepej uličke, ponúknu mu ubytovanie v ich dome a prácu v čistiarni. Medzi Loicom a Nicole prepukne prudká vášeň a stanú sa milencami. Jean-Marie začína čosi šípiť. Jeho matke sa nový podnájomník vôbec nepozdáva. V jeho osobných veciach dokonca objaví zbraň. Nicole je šťastná, pretože v ich živote sa konečne niečo deje. A bezstarostný Loic? Ten začne dokonca zvádzať i JeanaMarie...

    Žánry:DramaLGBTQ+
    10
  • 11
  • Annette
    Annette (2021)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Stand-up komik s ostrým smyslem pro humor Henry (Adam Driver) se zamiluje do Ann (Marion Cotillard), světoznámé operní pěvkyně. Ve světle reflektorů jsou dokonalým párem. Jejich život se obrátí naruby, když se jim narodí tajemná holčička Annette s výjimečným darem. Dlouho očekávaný muzikál vizionářského režiséra Leose Caraxe s hudbou kapely Sparks byl vybrán jako zahajovací film festivalu v Cannes. Diváky vezme na nevšední cestu plnou lásky, vášně a slávy. (Aerofilms)

    Žánry:DramaMuzikál
    Režie:Leos Carax
    66%

    Stand-up komik s ostrým smyslem pro humor Henry (Adam Driver) se zamiluje do Ann (Marion Cotillard), světoznámé operní pěvkyně. Ve světle reflektorů jsou dokonalým párem. Jejich život se obrátí naruby, když se jim narodí tajemná holčička Annette s výjimečným darem. Dlouho očekávaný muzikál vizionářského režiséra Leose Caraxe s hudbou kapely Sparks byl vybrán jako zahajovací film festivalu v Cannes. Diváky vezme na nevšední cestu plnou lásky, vášně a slávy. (Aerofilms)

    Žánry:DramaMuzikál
    Režie:Leos Carax
    12
  • 13
  • N'oublie pas que tu vas mourir
    N'oublie pas que tu vas mourir (1995)
    Film

    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, jsou odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl : "Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace." (pozn.autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul "Evropa 1995" odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: "divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli."

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%

    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, jsou odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl : "Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace." (pozn.autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul "Evropa 1995" odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: "divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli."

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    14
  • Matka šampaňského
    Matka šampaňského (2023)
    Film
    • Max
    65%
    15
  • Un couple parfait
    Un couple parfait (2005)
    Film

    Nicolas i Marie se vracejí po letech strávených v zahraničí do Paříže, aby se zúčastnili svatby starého přítele. Hned na začátku obřadu však pár, k velkému rozčarování společnosti, oznámí svůj rozvod. Tradiční příběh únavy milostného vztahu klade důraz na využití světla, zvuku, prostoru a času. Film, omezený několika dny a místy, natočený téměř výhradně v dlouhých sekvencích, s dialogy převážně improvizovanými hlavními herci, osobitě rozvádí dědictví Rosselliniho, Godarda i Garrela v pojetí krize moderního páru. (FebioFest 2005)

    64%

    Nicolas i Marie se vracejí po letech strávených v zahraničí do Paříže, aby se zúčastnili svatby starého přítele. Hned na začátku obřadu však pár, k velkému rozčarování společnosti, oznámí svůj rozvod. Tradiční příběh únavy milostného vztahu klade důraz na využití světla, zvuku, prostoru a času. Film, omezený několika dny a místy, natočený téměř výhradně v dlouhých sekvencích, s dialogy převážně improvizovanými hlavními herci, osobitě rozvádí dědictví Rosselliniho, Godarda i Garrela v pojetí krize moderního páru. (FebioFest 2005)

    16
  • Hlídka
    Hlídka (1992)
    Film
    64%
    17
  • Bohužel pro mě
    Bohužel pro mě (1993)
    Film
    • Netflix
    63%
    18
  • 19
  • Taková láska
    Taková láska (2001)
    Film
    Film zachytáva posledné obdobie života francúzskej spisovateľky a filmárky, jednej z kľúčových postáv literárneho smeru Nového románu, Marguarite Durasovej. Je adaptáciou knihy spomienok jej posledného milenca, približne o 30 rokov mladšieho Yanna, ktorý Durasovej pomohol dokončiť jej posledný román Milenec. Nie je to iba životopisný film, ale aj výpoveď o zložitom vnútornom svete umelca, uväzneného vo večnej samote, a najmä príbeh nemožnej a snáď i nepochopiteľnej ľúbostnej aféry medzi absolútne dominantnou ženou na prahu smrti a beznádejne strateným mladým mužom s jedinou ambíciou: žiť pre Durasovú. Dej filmu sa odvíja prevažne v rozhovoroch milencov a monológu Yanna pri písaní knihy, čím sa vytvára dojem do seba uzatvoreného sveta, kam nikto iný okrem dvoch milencov nepatrí a kde má čas svoje vlastné plynutie. Hoci hlavnú úlohu hrá populárna herečka Jeanne Moreau, námet i jeho spracovanie sú určené pre náročnejšieho diváka.
    Žánry:Drama
    63%
    Film zachytáva posledné obdobie života francúzskej spisovateľky a filmárky, jednej z kľúčových postáv literárneho smeru Nového románu, Marguarite Durasovej. Je adaptáciou knihy spomienok jej posledného milenca, približne o 30 rokov mladšieho Yanna, ktorý Durasovej pomohol dokončiť jej posledný román Milenec. Nie je to iba životopisný film, ale aj výpoveď o zložitom vnútornom svete umelca, uväzneného vo večnej samote, a najmä príbeh nemožnej a snáď i nepochopiteľnej ľúbostnej aféry medzi absolútne dominantnou ženou na prahu smrti a beznádejne strateným mladým mužom s jedinou ambíciou: žiť pre Durasovú. Dej filmu sa odvíja prevažne v rozhovoroch milencov a monológu Yanna pri písaní knihy, čím sa vytvára dojem do seba uzatvoreného sveta, kam nikto iný okrem dvoch milencov nepatrí a kde má čas svoje vlastné plynutie. Hoci hlavnú úlohu hrá populárna herečka Jeanne Moreau, námet i jeho spracovanie sú určené pre náročnejšieho diváka.
    Žánry:Drama
    20
  • Tueur, Le
    Tueur, Le (2007)
    Film
    63%
    21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • À tout de suite
    À tout de suite (2004)
    Film

    Film je natočen podle autobiografického románu Elisabeth Fangerové J´avais 18 ans (Bylo mi 18 let). Bezejmenná hlavní hrdinka žije ve svých šestnácti letech v blahobytu, avšak zamiluje se do mladíka pohybujícího se na hranici zákona. Ten ji postupně zavleče do dobrodružství, o nichž zatím pouze četla v knihách. Dostane se do kontaktu se zločinem, vyzkouší si život bez prostředků a vůbec poznává tvrdou životní realitu ze všech stran. Přestože našla svého prince z pohádky, poznala pouze pomíjivost slova štěstí. Režisér byl do určité míry fascinován hlavní herečkou Isild Le Bescová, která mu v mnoha směrech připomínala autorku předlohy. V tomto smyslu chtěl navázat na bressonovskou metodu práce s herci, kteří nehrají.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    Žánry:DramaKrimiRoad Movie
    60%

    Film je natočen podle autobiografického románu Elisabeth Fangerové J´avais 18 ans (Bylo mi 18 let). Bezejmenná hlavní hrdinka žije ve svých šestnácti letech v blahobytu, avšak zamiluje se do mladíka pohybujícího se na hranici zákona. Ten ji postupně zavleče do dobrodružství, o nichž zatím pouze četla v knihách. Dostane se do kontaktu se zločinem, vyzkouší si život bez prostředků a vůbec poznává tvrdou životní realitu ze všech stran. Přestože našla svého prince z pohádky, poznala pouze pomíjivost slova štěstí. Režisér byl do určité míry fascinován hlavní herečkou Isild Le Bescová, která mu v mnoha směrech připomínala autorku předlohy. V tomto smyslu chtěl navázat na bressonovskou metodu práce s herci, kteří nehrají.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    Žánry:DramaKrimiRoad Movie
    27
  • Cena slávy
    Cena slávy (2014)
    Film
    • Edison

    Eddymu je čtyřicet, právě ho propustili z vězení a krom toho, že patří do čeledi drobných zlodějíčků, není ničím zajímavý. Jeho kamarád Osman bydlí v karavanu, má chytrou sedmiletou dceru, ženu v nemocnici a žádné peníze, kterými by rodinu zabezpečil. Když Eddy v televizi zahlédne reportáž o smrti Charlie Chaplina, dostane brilantní nápad, jak vyřešit neradostné vyhlídky všech zúčastněných. Otázka je, zda únos Chaplinovy rakve není až příliš geniální na to, aby ho pochopil i někdo jiný. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    60%

    Eddymu je čtyřicet, právě ho propustili z vězení a krom toho, že patří do čeledi drobných zlodějíčků, není ničím zajímavý. Jeho kamarád Osman bydlí v karavanu, má chytrou sedmiletou dceru, ženu v nemocnici a žádné peníze, kterými by rodinu zabezpečil. Když Eddy v televizi zahlédne reportáž o smrti Charlie Chaplina, dostane brilantní nápad, jak vyřešit neradostné vyhlídky všech zúčastněných. Otázka je, zda únos Chaplinovy rakve není až příliš geniální na to, aby ho pochopil i někdo jiný. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    28
  • Komisař
    Komisař (2005)
    FilmRole: Femme dans le train
    Mladý poručík Antoine (Jalil Lespert) právě ukončil studia. I přes nesouhlas své ženy se rozhodne odjet do Paříže a pustit se do boje se zločinem. Pod ochranou zkušené kpt. Vaudieu (Nathalie Baye) začíná pronikat do každonního života pařížské policie. Prvotní nováčkovské nadšení je však vystřídáno drsným uvědoměním, že dráha policisty bývá plná zklamání, krutosti, bolesti a ztrát.
    Žánry:DramaKrimi
    60%
    Mladý poručík Antoine (Jalil Lespert) právě ukončil studia. I přes nesouhlas své ženy se rozhodne odjet do Paříže a pustit se do boje se zločinem. Pod ochranou zkušené kpt. Vaudieu (Nathalie Baye) začíná pronikat do každonního života pařížské policie. Prvotní nováčkovské nadšení je však vystřídáno drsným uvědoměním, že dráha policisty bývá plná zklamání, krutosti, bolesti a ztrát.
    Žánry:DramaKrimi
    29
  • Nebezpečné známosti
    Nebezpečné známosti (2003)
    Minisérie
    Snad jen té nejmladší generaci je nutné vyprávět příběh nejslavnějšího románu v dopisech, který vydal v roce 1782 Choderlos de Laclos pod názvem Nebezpečné známosti, aby tak odhalil mravy ne-li celé aristokracie, tedy alespoň její nejelegantnější části. Opět se tedy staneme svědky sázky Valmonta a paní de Merteuil, která zničí nejeden lidský osud, protože jak praví tato navenek úctyhodná dáma: "Jsou lidé, kteří při sobě stojí v dobrém, kdežto my při sobě stojíme ve zlém."
    Žánry:DramaRomantický
    59%
    Snad jen té nejmladší generaci je nutné vyprávět příběh nejslavnějšího románu v dopisech, který vydal v roce 1782 Choderlos de Laclos pod názvem Nebezpečné známosti, aby tak odhalil mravy ne-li celé aristokracie, tedy alespoň její nejelegantnější části. Opět se tedy staneme svědky sázky Valmonta a paní de Merteuil, která zničí nejeden lidský osud, protože jak praví tato navenek úctyhodná dáma: "Jsou lidé, kteří při sobě stojí v dobrém, kdežto my při sobě stojíme ve zlém."
    Žánry:DramaRomantický
    30
  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    59%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    31
  • Villa Amalia
    Villa Amalia (2009)
    Film
    Poté, co Ann uvidí, jak se její partner Thomas líbá s jinou ženou, nechce s ním mít už nic společného. Nežádá vysvětlení ani omluvy, je rozhodnuta skoncovat nejen se svým dlouholetým vztahem, ale se vším, co bylo dřív. Prodá dům i s nábytkem, dokonce i klavír, který milovala, napěchuje šatstvo do obrovských plastových pytlů a odnese je k popelnicím. Jednoduše škrtne celou minulost, odhodlána začít úplně znovu a jinak. Jediným člověkem, k němuž má důvěru, je bývalý kamarád z mládí Georges, jehož náhodou potkala v onen osudný večer. Jednoho dne, po návštěvě staré nemocné matky, odjíždí Ann do Itálie a kdesi na ostrově, který křížem krážem prochodí, objeví starý opuštěný dům nad mořem. Jmenuje se Villa Amalia a zdá se, že to je onen vysněný opěrný bod nového Annina života. Předlohou k filmu byl román francouzského autora Pascala Quignarda, ověnčený prestižní Goncourtovou cenou, o ženě, která si usmyslí sama sebe předělat. Isabelle Huppertová jako Ann je patrně jediná herečka, jež je s to dát takové postavě přesvědčivost, a to pod vedením režiséra, s nímž pracovala už několikrát předtím. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    59%
    Poté, co Ann uvidí, jak se její partner Thomas líbá s jinou ženou, nechce s ním mít už nic společného. Nežádá vysvětlení ani omluvy, je rozhodnuta skoncovat nejen se svým dlouholetým vztahem, ale se vším, co bylo dřív. Prodá dům i s nábytkem, dokonce i klavír, který milovala, napěchuje šatstvo do obrovských plastových pytlů a odnese je k popelnicím. Jednoduše škrtne celou minulost, odhodlána začít úplně znovu a jinak. Jediným člověkem, k němuž má důvěru, je bývalý kamarád z mládí Georges, jehož náhodou potkala v onen osudný večer. Jednoho dne, po návštěvě staré nemocné matky, odjíždí Ann do Itálie a kdesi na ostrově, který křížem krážem prochodí, objeví starý opuštěný dům nad mořem. Jmenuje se Villa Amalia a zdá se, že to je onen vysněný opěrný bod nového Annina života. Předlohou k filmu byl román francouzského autora Pascala Quignarda, ověnčený prestižní Goncourtovou cenou, o ženě, která si usmyslí sama sebe předělat. Isabelle Huppertová jako Ann je patrně jediná herečka, jež je s to dát takové postavě přesvědčivost, a to pod vedením režiséra, s nímž pracovala už několikrát předtím. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    32
  • 33
  • Pěstuj si pravačku
    Pěstuj si pravačku (1987)
    Film
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám.

    Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    57%
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám.

    Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    34
  • 35
  • 36
  • Intouchable, L'
    Intouchable, L' (2006)
    FilmRole: Muriel
    Jeanne se v den svých narozenin dozví, že její otec je Ind a navíc patří do kasty tzv. nedotknutelných. Aby získala peníze na cestu, přijme roli v podřadném filmu. Na cestě po Indii ji čekají neobyčejné zážitky, jejichž prostřednictvím vstupuje do pro ni neznámého světa. Režisér se inspiroval filmem Georga Cukora Přestupní stanice Bhowani (1956). Na výkonu hlavní představitelky se odráží Jacquotova metoda vyjít vstříc hercům a přitom je nenechat příliš hrát. Natáčelo se 16mm kamerou, což není dnes již obvyklé. Důvodem byla snaha redukovat příliš lákavou barevnost Indie. Záměrně je rozostřena časová posloupnost, protože čas má mít spíše poetickou a symbolickou funkci. Film si vysloužil chválu především cinefilní kritiky.
    [Febiofest 2008]
    52%
    Jeanne se v den svých narozenin dozví, že její otec je Ind a navíc patří do kasty tzv. nedotknutelných. Aby získala peníze na cestu, přijme roli v podřadném filmu. Na cestě po Indii ji čekají neobyčejné zážitky, jejichž prostřednictvím vstupuje do pro ni neznámého světa. Režisér se inspiroval filmem Georga Cukora Přestupní stanice Bhowani (1956). Na výkonu hlavní představitelky se odráží Jacquotova metoda vyjít vstříc hercům a přitom je nenechat příliš hrát. Natáčelo se 16mm kamerou, což není dnes již obvyklé. Důvodem byla snaha redukovat příliš lákavou barevnost Indie. Záměrně je rozostřena časová posloupnost, protože čas má mít spíše poetickou a symbolickou funkci. Film si vysloužil chválu především cinefilní kritiky.
    [Febiofest 2008]
    37
  • 38
  • 39