Gene Gutowski: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gene Gutowski: Filmy a seriály

  • Pianista
    Pianista (2002)
    Film
    • iTunes
    Film Pianista je příběhem Wladyslawa Szpilmana, skvělého pianisty a uznávaného interpreta Chopinových skladeb. Příběh začíná v okamžiku, kdy ve varšavském rádiu zní Chopinovo Nokturno v C# moll v jeho podání. Píše se rok 1939 a Szpilmanovi je 28 let. Polsko je napadeno německými vojsky, která brzy přicházejí i do jeho hlavního města Varšavy. Téměř okamžitě jsou uplatněny tvrdé restrikce vůči zdejší židovské komunitě. Szpilman a jeho rodina - rodiče, bratr a dvě sestry - žili až dosud spokojeným životem, brzy jsou však také donuceni podřídit se ponižujícím pravidlům. Kromě toho, že jim docházejí peníze a jídlo, musí pod hrozbou přísného trestu nosit na rukou Davidovu hvězdu. Nátlak se postupně zvyšuje a rodina je na tom stále hůře. Brzy jsou donuceni prodat obrazy, stříbro, nábytek a nakonec i Szpilmanovo drahocenné piáno. Největší ranou je však rozhodnutí, podle kterého mají být všichni Židé umístěni do uzavřeného areálu, obehnaného vysokými zdmi - na místo, které brzy vstoupí do dějin jako Varšavské ghetto.
    86%
    Film Pianista je příběhem Wladyslawa Szpilmana, skvělého pianisty a uznávaného interpreta Chopinových skladeb. Příběh začíná v okamžiku, kdy ve varšavském rádiu zní Chopinovo Nokturno v C# moll v jeho podání. Píše se rok 1939 a Szpilmanovi je 28 let. Polsko je napadeno německými vojsky, která brzy přicházejí i do jeho hlavního města Varšavy. Téměř okamžitě jsou uplatněny tvrdé restrikce vůči zdejší židovské komunitě. Szpilman a jeho rodina - rodiče, bratr a dvě sestry - žili až dosud spokojeným životem, brzy jsou však také donuceni podřídit se ponižujícím pravidlům. Kromě toho, že jim docházejí peníze a jídlo, musí pod hrozbou přísného trestu nosit na rukou Davidovu hvězdu. Nátlak se postupně zvyšuje a rodina je na tom stále hůře. Brzy jsou donuceni prodat obrazy, stříbro, nábytek a nakonec i Szpilmanovo drahocenné piáno. Největší ranou je však rozhodnutí, podle kterého mají být všichni Židé umístěni do uzavřeného areálu, obehnaného vysokými zdmi - na místo, které brzy vstoupí do dějin jako Varšavské ghetto.
    1
  • Hnus
    Hnus (1965)
    Film

    V londýnském bytě spolu žijí dvě naprosto rozdílné sestry Helen (Yvonne Fourneaux) a Carol (Catherine Deneuve). Společenská Helen nachází plné uspokojení v milostném poměru s ženatým Michaelem (Ian Hendry), Carol, která se straní mužů a lidí vůbec, pracuje jako manikérka. Když Helen odjede s milencem k moři, přestává se její osamělá sestra kontrolovat: omluví se z práce pro nemoc a uzavře se ve svém bytě, soužená hrůznými sexuálními sny...

    Režisér Polanski vytváří hororovou studii mentálního rozpadu osobnosti dívky, zatížené sexuálními zábranami. Snímek, který u nás nebyl nikdy uváděn (leda výjimečně v Ponrepu pod názvem Ošklivost), obsahuje drastické sekvence násilí a děsu, nikterak je však nekomentuje a neanalyzuje: kamera zachycuje děj tak, aby divák vnímal obraz z úhlu pohledu labilní Carol, a tak se stávají její hnus a samota také jeho hnusem a samotou. Šílenství se ve filmu nejeví jako osud jedince, nýbrž jako choroba celé společnosti. Film, který napsal sám Polanski se svým dvorním scenáristou Gérardem Brachem, získal na MFF v Berlíně 1965 Stříbrného medvěda.

    71%

    V londýnském bytě spolu žijí dvě naprosto rozdílné sestry Helen (Yvonne Fourneaux) a Carol (Catherine Deneuve). Společenská Helen nachází plné uspokojení v milostném poměru s ženatým Michaelem (Ian Hendry), Carol, která se straní mužů a lidí vůbec, pracuje jako manikérka. Když Helen odjede s milencem k moři, přestává se její osamělá sestra kontrolovat: omluví se z práce pro nemoc a uzavře se ve svém bytě, soužená hrůznými sexuálními sny...

    Režisér Polanski vytváří hororovou studii mentálního rozpadu osobnosti dívky, zatížené sexuálními zábranami. Snímek, který u nás nebyl nikdy uváděn (leda výjimečně v Ponrepu pod názvem Ošklivost), obsahuje drastické sekvence násilí a děsu, nikterak je však nekomentuje a neanalyzuje: kamera zachycuje děj tak, aby divák vnímal obraz z úhlu pohledu labilní Carol, a tak se stávají její hnus a samota také jeho hnusem a samotou. Šílenství se ve filmu nejeví jako osud jedince, nýbrž jako choroba celé společnosti. Film, který napsal sám Polanski se svým dvorním scenáristou Gérardem Brachem, získal na MFF v Berlíně 1965 Stříbrného medvěda.

    2
  • Ples upírů
    Ples upírů (1967)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přesto, že situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    67%

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přesto, že situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    3
  • Ve slepé uličce
    Ve slepé uličce (1966)
    Film

    Na tom starém hradě na northumberlandském pobřeží měl prý kdysi Sir Walter Scott napsat svého Roba Roye. Dodnes se tu dochoval jeho autentický husí brk i mnohé další památky Mistrovy osobnosti. Tak to alespoň nečetným návštěvníkům své "pevnosti", jak tomu sídlu hrdě říká, tvrdí jeho momentální výstřední majitel. Angličan George, který tu žije se svou mladou, krásnou francouzskou manželkou. Bál se možná, když se zbavoval svého prosperujícího podniku a rozhodoval se pro život v ústraní, aby mu ji svody velkoměsta neodvedly. Neuvědomil si ovšem, že Osudu člověk neunikne. A "Osud" se právě v této chvíli k této výspě civilizace neodvratně blíží. Osud v podobě dvou raněných gangsterů, kteří se po zpackané akci nutně potřebují alespoň na chvíli někam zašít. A jelikož široko daleko není nic vhodnějšího...
    Slepou uličku natočil podle vlastního scénáře režisér Roman Polanski v roce 1966, těsně před tím, než odešel do Hollywoodu. Nezapřel v ní charakteristické rysy své tvorby, především hluboké zaujetí všemožnými úchylkami lidské psychiky. A dokázal navíc z tohoto na první pohled pouhého thrilleru - neboli příběhu dvou raněných gangsterů, terorizujících manželský pár - vytěžit nemalou dávku černého humoru. Snímek byl v r. 1966 oceněn na MFF v Berlíně Zlatým medvědem.

    67%

    Na tom starém hradě na northumberlandském pobřeží měl prý kdysi Sir Walter Scott napsat svého Roba Roye. Dodnes se tu dochoval jeho autentický husí brk i mnohé další památky Mistrovy osobnosti. Tak to alespoň nečetným návštěvníkům své "pevnosti", jak tomu sídlu hrdě říká, tvrdí jeho momentální výstřední majitel. Angličan George, který tu žije se svou mladou, krásnou francouzskou manželkou. Bál se možná, když se zbavoval svého prosperujícího podniku a rozhodoval se pro život v ústraní, aby mu ji svody velkoměsta neodvedly. Neuvědomil si ovšem, že Osudu člověk neunikne. A "Osud" se právě v této chvíli k této výspě civilizace neodvratně blíží. Osud v podobě dvou raněných gangsterů, kteří se po zpackané akci nutně potřebují alespoň na chvíli někam zašít. A jelikož široko daleko není nic vhodnějšího...
    Slepou uličku natočil podle vlastního scénáře režisér Roman Polanski v roce 1966, těsně před tím, než odešel do Hollywoodu. Nezapřel v ní charakteristické rysy své tvorby, především hluboké zaujetí všemožnými úchylkami lidské psychiky. A dokázal navíc z tohoto na první pohled pouhého thrilleru - neboli příběhu dvou raněných gangsterů, terorizujících manželský pár - vytěžit nemalou dávku černého humoru. Snímek byl v r. 1966 oceněn na MFF v Berlíně Zlatým medvědem.

    4
  • 5
  • Den na pláži
    Den na pláži (1970)
    Film
    • Netflix
    Sonda do života alkoholika, zamlžená typicky anglickou dešťovou clonou. Rozcitlivělým pohledem mladičké dívky vyprávěná zdánlivě banální vzpomínka na den na pláži, kam ji vzal strýček, jenž by mohl být možná i něčím víc. Mohl, kdyby chtěl, ale to, co opravdu chce, je další drink, nikoli starost a povinnosti ani něžně nezištnou pozornost. Film podle scénáře Romana Polanského ani zdaleka neomlouvá nevypočitatelnou závislost, která bezohledně destruuje vše, co jí stojí v cestě. To dokáží jen bláhové milující ženy, ty mladičké obzvlášť.
    Žánry:Drama
    63%
    Sonda do života alkoholika, zamlžená typicky anglickou dešťovou clonou. Rozcitlivělým pohledem mladičké dívky vyprávěná zdánlivě banální vzpomínka na den na pláži, kam ji vzal strýček, jenž by mohl být možná i něčím víc. Mohl, kdyby chtěl, ale to, co opravdu chce, je další drink, nikoli starost a povinnosti ani něžně nezištnou pozornost. Film podle scénáře Romana Polanského ani zdaleka neomlouvá nevypočitatelnou závislost, která bezohledně destruuje vše, co jí stojí v cestě. To dokáží jen bláhové milující ženy, ty mladičké obzvlášť.
    Žánry:Drama
    6
  • 7
  • 8
  • Gerardova dobrodružství
    Gerardova dobrodružství (1970)
    Film
    46%
    9