Začátky v pražských ochotnických souborech (Umělecká beseda, Pokrok Žižkov a j.). Od r.1907 VD, kde se seznámila s manželem - div. režisérem Karlem Hugo Hilarem (1885-1935). Od r. 1922 ND. Zde po celý život vytvářela role dramatického i komediálního žánru a patřila k nejpopulárnějším osobnostem souboru. Od počátku 30. až do 50.let hrála ve filmu převážně komediální role osobitých starších žen z nejrůznějších společenských vrstev.
Ojediněle dostala příležitost k vyvoření výrazných dramatických postav (Znamení kotvy, Morálka paní Dulské). Velká osobnost českého divadla a filmu.
Ve filmu Vladimíra Slavínského PRÁVO NA HŘÍCH (1932) zahájila dlouhou řadu filmových rolí matek, tetiček a babiček. Jen málokdy mohla využít jinou, než dokonale zvládnutou komediální polohu. Tragickou postavu jí nabídl režisér Alfréd Radok v DALEKÉ CESTĚ a herečka tu potvrdila svůj dramatický talent, do té doby známý spíše je návštěvníkům Národního divadla, kde hrála v?letech 1922-58. Zcela odlišnou, negativní rolí, byla pro Baldovou titulní postava v MORÁLCE PANÍ DULSKÉ (1958).