Zajímavosti o Jak ukrást Venuši

78%

Zajímavosti 29

  • Tři hlavní francouzští herci Charles Boyer, Fernand Gravey a Marcel Dalio hráli v angličtině a pro francouzskou verzi se dabovali.
  • Tento film byl inspirací pro televizní seriál „It Takes a Thief“ s Robertem Wagnerem v hlavní roli.
  • Peter O'Toole a Eli Wallach se spolu dříve objevili ve filmu Lord Jim (1965).
  • Při žádosti o formální podpis úředník pojišťovny prohlásí: „Jakmile podepíšete tento dokument, je umělecké dílo kryto, dokud nebude v pořádku vráceno do tohoto domu.“ V tomto případě se jedná o podpis. Později je Charlesovi sděleno, že „Celliniho Venuše nebyla pojištěna... ale pojistka ještě nebyla v platnosti, dokud nebyla provedena technická prohlídka“, což je v rozporu s tím, co tvrdil úředník pojišťovny.
  • Audrey Hepburn a Jacques Marin se společně objevili také ve filmu Šaráda (1963).
  • Policejní doprovodná vozidla, která se objevují v úvodní sekvenci, jsou následující: neoznačený policejní sedan Citroen DS-21 z roku 1965/66, policejní dodávka Citroen typ H z roku 1965 a dodávka Citroen H z roku 1965. Sedan Citroen DS-21, navržený slavným průmyslovým designérem Flaminiem Bertonim, je obzvláště pozoruhodným doplňkem tohoto filmu, protože jeho futuristický a aerodynamický design s charakteristickým podpisem konceptu spolu s inovativní technologií (např. byl prvním sériově vyráběným vozem s předními kotoučovými brzdami) způsobil, že časopis Classic and Sports Car Magazine označil model DS za „nejkrásnější vůz všech dob“.
  • Jacques Marin skvěle hraje hlavního strážce, jehož postava se podobá jak inspektorovi z kresleného filmu Růžový panter (1964), tak Herculu Poirotovi (1989) Davida Sucheta.
  • Soukromé letadlo Davise Lelanda je Dassault-Breguet Mystère 20 (později označený jako „Falcon 20“), registrační značka F-WLKB; shodou okolností se jedná o první z více než 500 vyrobených letadel.
  • V závěrečných titulcích je Audrey Hepburnová nejen uvedena na prvním místě, ale její jméno je výrazně větším písmem než u všech ostatních herců.
  • Přibližně v čase 1:01:36 Peter O'toole napodobuje Audrey Hepburn Humphreyho Bogarta. Bogart a Hepburnová si předtím zahráli jako milenci ve filmu Sabrina (1954).
  • John Williams, který složil hudbu k tomuto filmu, později složil hudbu k poslednímu filmu Audrey Hepburnové „Always“ z roku 1989.
  • Když hlavní strážce (guarde chef) otevře skříňku s alarmem, je na ní vidět invertovaný název výrobce alarmu „Solon“, britské bezpečnostní firmy, která je dodnes na trhu.
  • Audrey Hepburn je jedinou ženskou herečkou ve filmu, která má mluvenou roli.
  • Výměna názorů na začátku filmu mezi Nicole a jejím tatínkem se stala inspirací pro nejoblíbenější sérii reklam na auta ve Velké Británii (od roku 2022). Série, propagující Renault Clio, běžela v letech 1991-1998 a sestávala jednoduše z dialogu „Papa“, „Nicole“.
  • Portrét, na který Dermott upozorňuje Nicole jako na „vynikajícího Rembrandta“, je „Portrét Jacoba Tripa“, namalovaný kolem roku 1661.
  • Oblečení Audrey Hepburn, které má na sobě, když projíždí Paříží, bylo vrcholem kosmické módy 60. let, a to až po sluneční brýle.
  • Simon Dermott řekl taxikáři, aby odvezl Nicole do ulice Parmentier 38, kde se nachází Bonnetovo sídlo v Paříži. Sídlo už tam sice není, ale malá budova nalevo od vchodu tam stojí. Na budově je nápis Octroi de Neuilly. Hlavní brána s číslem 38 byla z rohu ulice Rue Parmentier přemístěna dolů. To, co bylo zámečkem, je nyní bytovým komplexem.
  • Nicolino auto je Autobianchi Bianchina Special Cabriolet (v podstatě luxusní Fiat „Sport“ 500). Dermottovo auto je Jaguar typu E.
  • V době předprodukce byl tento film známý jako „Venus Rising“.
  • Když Peter O'Toole poprvé spustí alarm v muzeu, řekne: „Zazvoňte, divoké zvony.“ A pak se ozve. To je název básně Alfreda Lorda Tennysona vydané v roce 1850, která byla součástí jeho díla nazvaného „In Memoriam“. Jednalo se o elegii na snoubence jeho sestry Arthura Henryho Hallama, který zemřel ve věku 22 let.
  • William Wyler poprvé uvažoval o natočení tohoto filmu jako pokračování Prázdnin v Římě (1953). Stejně jako v tomto filmu měl Gregory Peck hrát hlavní mužskou roli po boku Audrey Hepburnové. V té době měl na mysli temnější náladu a oslovil Stanleyho Kubricka, který nedávno natočil film Zabíjení (1956), aby se na něm podílel.
  • Když se Peter O'Toole vloupe do domu, Audrey Hepburnová si v posteli čte časopis Alfreda Hitchcocka o záhadách. Ve filmu Prázdniny v Římě (1953), za který získala v roce 1953 Oscara za roli princezny, je zobrazena v posteli, jak si čte knihu o Hitchcockovi.
  • Během nočního natáčení požádal režisér William Wyler Petera O'Toola, aby Audrey Hepburnovou, která byla oblečená jen v tenké noční košili a saku, odvedl do svého přívěsu, aby se mohla zahřát. O'Toole jí dal trochu brandy, aby jí pomohl s rozcvičkou, a v době, kdy ji potřeboval na place, byla Hepburnová, která byla méně zvyklá na alkohol než O'Toole, podnapilá a převrhla světla, když měla řídit auto.
  • Zatímco se Nicole a Simon schovávají ve skříni, zastaví se u skříně strážný ( Knír ) na obchůzce a vloží klíč do kulatého zařízení, které mu visí na krku. Zařízení jsou hodinové hodiny. Vnitřní mechanismus obsahuje kolečka s vyraženými znaky a používá papírovou pásku obsahující slabě fialový vosk. Na každé stanici strážcova okruhu je krabička s klíčem, na němž je vyraženo číslo stanice. Po zasunutí a otočení klíče se na pásku vytiskne datum, čas a číslo stanice, čímž je zajištěno, že strážný vykonává svou obchůzku podle potřeby.
  • Kolovaly zvěsti, že Peter O'Toole a Audrey Hepburn měli během natáčení filmu poměr. Tyto zvěsti byly nepravdivé, ačkoli se z nich stali dobří přátelé.
  • V původní zdrojové povídce je socha v životní velikosti.
  • Během natáčení byl Hugh Griffith vyhozen za trvalé výstřední chování, včetně chození nahého po chodbách hotelu George V. s cedulí „Nerušit“ nad pubertou, kterou si upravil na „Vyrušovat“.
  • Poté, co se Nicole převlékne za uklízečku, Simon Dermott řekne: „To je ono. Za prvé, Givenchy má díky tomu volno.“ Hubert de Givenchy byl kostýmním návrhářem Audrey Hepburnové.
  • Walter Matthau byl první volbou pro roli Eliho Wallacha, ale požadoval 200 000 dolarů, a tak se producenti rozhodli pro levnějšího George C. Scotta. Scott byl na place několik týdnů před začátkem natáčení. První natáčecí den se však objevil až po obědě a režisér William Wyler se rozhodl ho vyhodit. Už tak mu dělalo potíže zvládnout dva těžké pijáky, Petera O'Toola a Hugha Griffitha, a vyhlídka na třetího byla příliš zdrcující. Když se Audrey Hepburnová dozvěděla o Scottově vyřazení z produkce, byla zcela bezútěšná.