Pasadenka
1 554 bodů •
5
Opět velké zklamání. 😞 A je mi to upřímně líto. První Tiché místo bylo tak roztomile krásné. Jednoduchý koncept prozkoumává situaci, kdy se lidé musejí chovat tiše. Jasně, není to nic, co bychom neznali z Ptačí klece a jiných filmů, kde jsou postavy vrženy do světa, kde musejí něco běžného omezit.
První film čerpal z faktu, že se jednalo o rodinné drama v době války. Potvůrky z vesmíru mohly být nahrazeny Němci a v základu by to bylo velice podobné. To, že zde máme prvek sci-fi, a lidé musejí být tiše, není pro emocionální ukotvení postav stěžejní. Proto to tak dobře fungovalo. Navíc sympatičtí herci, dobrá kamera, líbivá výprava a poměrně nízký rozpočet. Skvělé.
Dvojka se posunula v stylizaci dál a je krapet akčnější. Lidé vrací úder. I když jen v omezené míře a pořád se držíme poměrně zemitého rodinného dramatu.
A pak je zde díl třetí a já už nemůžu ignorovat ten hlásek, který mi říká, jak je to celé špatně a jak ty zvířátka nedávají smysl a jsou čistě pro efekt. Co nakonec všemu podráží nohy jsou ony příšerky z nebe a jejich neexistující mytologie a nedostačující vysvětlení, kde, kdo, proč, jak. Toto tápání mi nakonec kazilo celkový dojem z filmu, protože nerozumím tomu, v čem je super, že zvířátka nemají ani náznak zraku, díky kterému by zbytky lidí vyhladili velice rychle. A proč neumějí plavat, když jsou na planetě, kde je 70% plochy pokryté vodou? 🤯 Odpověď je smutně jednoduchá. Scénář. 😅
Je to vizuálně krásné. Opět je příběh spíš jednoduchý, nic zásadního. Ukrývání se před hrozbou. Jen tentokrát jsme na začátku. Zvířátka tentokrát dostanou větší prostor a vidíme je líp interagovat, ale ten jejich design, resp. jeho chyby to pořád neomlouvá.
Trojka si odnáší celkovou mou frustraci z logických děr, které se mi u jedničky i dvojky dařilo ignorovat, ale u trojky mi to už nešlo. Navíc, když tam hlavní hrdinka používá iPod nano, takže víme, že doba, ve které se film odehrává je již v čase rozšíření mobilních telefonů (iPhone měl již 2. nebo 3. generaci (nešlo mi si to nedohledat 😂)), tak je nemyslitelné, že by se lidé nedomlouvali když už nijak jinak, tak psaním do mobilu (pořád měli elektřinu), protože je to nejsnadnější pro složitější a komplexnější komunikaci.
Omlouvám se musím ze sebe dostat tu frustraci. 😖 Když to zkrátím. Je to vizuálně hezký film, který trpí tím, že se víceméně opakuje potřetí a má spousty logických děr, které je těžké přehlížet a zvířátka mohla mít lepší design.
První film čerpal z faktu, že se jednalo o rodinné drama v době války. Potvůrky z vesmíru mohly být nahrazeny Němci a v základu by to bylo velice podobné. To, že zde máme prvek sci-fi, a lidé musejí být tiše, není pro emocionální ukotvení postav stěžejní. Proto to tak dobře fungovalo. Navíc sympatičtí herci, dobrá kamera, líbivá výprava a poměrně nízký rozpočet. Skvělé.
Dvojka se posunula v stylizaci dál a je krapet akčnější. Lidé vrací úder. I když jen v omezené míře a pořád se držíme poměrně zemitého rodinného dramatu.
A pak je zde díl třetí a já už nemůžu ignorovat ten hlásek, který mi říká, jak je to celé špatně a jak ty zvířátka nedávají smysl a jsou čistě pro efekt. Co nakonec všemu podráží nohy jsou ony příšerky z nebe a jejich neexistující mytologie a nedostačující vysvětlení, kde, kdo, proč, jak. Toto tápání mi nakonec kazilo celkový dojem z filmu, protože nerozumím tomu, v čem je super, že zvířátka nemají ani náznak zraku, díky kterému by zbytky lidí vyhladili velice rychle. A proč neumějí plavat, když jsou na planetě, kde je 70% plochy pokryté vodou? 🤯 Odpověď je smutně jednoduchá. Scénář. 😅
Je to vizuálně krásné. Opět je příběh spíš jednoduchý, nic zásadního. Ukrývání se před hrozbou. Jen tentokrát jsme na začátku. Zvířátka tentokrát dostanou větší prostor a vidíme je líp interagovat, ale ten jejich design, resp. jeho chyby to pořád neomlouvá.
Trojka si odnáší celkovou mou frustraci z logických děr, které se mi u jedničky i dvojky dařilo ignorovat, ale u trojky mi to už nešlo. Navíc, když tam hlavní hrdinka používá iPod nano, takže víme, že doba, ve které se film odehrává je již v čase rozšíření mobilních telefonů (iPhone měl již 2. nebo 3. generaci (nešlo mi si to nedohledat 😂)), tak je nemyslitelné, že by se lidé nedomlouvali když už nijak jinak, tak psaním do mobilu (pořád měli elektřinu), protože je to nejsnadnější pro složitější a komplexnější komunikaci.
Omlouvám se musím ze sebe dostat tu frustraci. 😖 Když to zkrátím. Je to vizuálně hezký film, který trpí tím, že se víceméně opakuje potřetí a má spousty logických děr, které je těžké přehlížet a zvířátka mohla mít lepší design.