mojmir.sedlacek
6 286 bodů •
6
Alžírská režisérka Mounia Meddour nemá s tamním režimem příliš dobré vztahy. V zemi stále dochází k porušování lidských práv a ani postavení žen nepřekvapivě není záviděníhodné. To Meddour reflektovala ve svém ceněném debutu Papicha (2019), který vidělo publikum v Cannes či v Karlových Varech a Alžírsko jej dokonce vyslalo jako svého zástupce do oscarových bojů. Pouhých pár dnů před plánovanou premiérou však vláda veškerá promítání snímku, citlivě popisujícího přátelství několika žen během alžírské občanské války v 90. letech, zakázala. K domácím divákům a divačkám se tak zdařilé sociální drama oficiálně vůbec nedostalo.
Podobný osud potkal i druhý snímek Meddour s názvem Houria. Ten byl ve Francii uvedený už loni, na alžírskou premiéru však stále čeká. Meddour jej opět natočila převážně za francouzské peníze s několika stejnými herečkami a rovněž téma tohoto snímku, jenž se momentálně objevuje v tuzemských kinech, je obdobné.
Podobný osud potkal i druhý snímek Meddour s názvem Houria. Ten byl ve Francii uvedený už loni, na alžírskou premiéru však stále čeká. Meddour jej opět natočila převážně za francouzské peníze s několika stejnými herečkami a rovněž téma tohoto snímku, jenž se momentálně objevuje v tuzemských kinech, je obdobné.