Co před čtvrtstoletím začalo jako celkem přízemní závodní akčňák založený na jedné reálné automobilové reportáži, to roku 2024 stojí před finále blockbusterové ságy generující miliardy, v níž se auta do jisté míry naučila létat. Rychle a zběsile 10, konkrétně jeho první část, přišla Universal Pictures údajně na 453 milionů dolarů. Nadcházející Rychle a zběsile 11, potažmo Fast X: Part 2, jímž se má rodinná historie Dominica Toretta (Vin Diesel) uzavřít, si tak hodně lidí představuje velmi speciálně. Sám Diesel už je z toho zjevně utahaný a na Instagramu vyjádřil překvapivé přání vrátit se k praktickému pojetí úvodních dílů. A také oživit hodnotu pořádného chlapského bratrství, v němž musí zesnulého Paula Walkera nahradit jeden čas zapovězený Dwayne Johnson.
Články 3
Proč vlastně na jediném receptu šetřit, když se alespoň jednou osvědčí? Kinematografií dnes hýbou letité filmové franšízy, jež v mnoha případech startovaly takzvaně od píky, po americku lze patrioticky říct s velkým snem a skromným zázemím podněcovanou kreativitou. Vezměte si Star Wars, jež George Lucas roku 1977 málem nedokončil a zadlužil se tak, že mu hrozil osud mrakodrapových skokanů po krachu newyorské burzy. Nová naděje ale obrovsky uspěla a následný úder Impéria stál třikrát tolik – nemluvě o moderních Disneyho článcích, jež i se započtením inflace své rozpočty trvale znásobují. Tento text vám představí několik zásadních filmových pokračování, jejichž rozpočty závratně vylétly buď nárazově oproti přímému předchůdci, nebo i postupně v průběhu let v rámci dlouhodobé série.
Herec a producent Vin Diesel se pro magazín Variety rozhovořil o budoucnosti série Rychle a zběsile. Desátý film je aktuálně v kinech, závěrečná jedenáctka bude mít premiéru za dva roky. V plánu je nicméně několik spin-offů a snímků zaměřených na ženské postavy. Pozor, článek obsahuje spoilery.