Recenze filmu Barbar

69%

Komentáře a recenze 31

pitryx
pitryx
1 934 bodů
3
Předesílám, že jsem o tomto filmu četl jen samé superlativy, ale netušil, o čem je. Takže v tomto bodě dám klidně desítku za překvapení. Druhou pak dostane kameraman a třetí maskéři za ten mini konec s rukou. Film mne moc nebavil, tohle už tu bylo mockrát. Za další, nesnáším ty blikačky, to mi opravdu vadí. Pro mne jde o dost podprůměrný a obyčejný film, který vlastně nic nového nepřinesl. Těch 30 % je opravdu na hraně.
Bordoshut
1 647 bodů
8
7,5/10 – Barbar je jedním z těch filmů, do kterých se vyplatí jít tak, že vůbec netušíte, co máte očekávat. Samozřejmě je zcela na místě se dopředu informovat o tom, že se jedná o horor, abychom se případně v sále vyvarovali nenadálých infarktů, ale tato základní znalost bude bohatě stačit. Kupříkladu já, který jsem ani nevěděl, o jaký typ hororu se jedná (a že jich je), jsem byl až asi do čtyřicáté minuty, kdy na nás Zach Cregger nemilosrdně vytáhl svůj velký trumf, velmi příjemně napnutý. Následně příjemně zaskočen. Hned poté však režisér tasil své další eso v rukávu – novou dějovou linku. A další. Ano slyšíte správně. Tento hororový snímek je, když se to vezme kolem a kolem, netradiční především svým originálním uchopením, kdy postupně sledujeme více hlavních postav, které se posléze potkají. Režisér Zach Cregger ve svém hororovém debutu nabízí osvěžení standardního postupného vraždění s lineární kompozicí a zajímavě balancuje na pomezí mezi kompozicí paralelní a rámcovou. Jinak se ovšem jedná o prachobyčejný atmosférický horor s jednou dost nechutnou potvůrkou, který nemůže divákovi dát nic než zabavení a mírné postrašení. Dosti mu na celkovém vyznění ubírá závěrečná venkovní noční naháněčka, která se neobešla bez několika až bolestně směšných pochybení s bohužel fatálními důsledky a také jedné scény alias jestřáb za letu, kdy se každý člověk s funkčním mozkem mezi ušima buďto otráveně chytá za hlavu, anebo šklebí od ucha k uchu. Naštěstí při závěrečných titulkách doplněných o prostřihy se atmosféra jakž takž vrátila, leč pachuť už si odmyslet nelze. A také je celá ta premisa vlastně docela dost na palici, ale to u dnešních hororů už asi nemá cenu jako kolovrátek rozebírat. Verdikt: "Dohromady moc milé překvapení. Co? Už jste to někde slyšeli?"
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Atmosférické hororové dílko. Špičková kamera, herci i režijní práce se strukturou příběhu a očekáváním. Škoda slabšího rozuzlení a nevyužití potenciálu.
bichalmajus
bichalmajus
1 297 bodů
6
Vcelku zaujímavý hororový snímok, ktorý v prvej polovici ponúka parádnu atmosféru, super dialógy a napätie, ktoré by sa dalo krájať čo je možno aj zaujímave kedže práve v tej prvej polovici sa dokopy nič nedeje. Akonáhle sa dostávame k jadru veci film začína byť menej a menej zaujímavý až padá do celkom nelogickej, miestami očakávanej žánrovke. Minutáž je veľmi príjemna, film má super tempo, po technickej stránke je krásne natočený s parádnou hudbou a keby sa napätie z prvej polovice zachovalo až do konca snímky, tak by to bol jeden super originálny horor. Takto mi to spadlo žiaľ do celkom priemerných vôd, ale za pozornosť to pre prvú polovicu určite stojí.
Vidly10
Vidly10
996 bodů
8
Velmi povedený a šikovně natočený horor, kterému nechybí dobrá hudba, kamera a nápad. Dobře vystavěný (a chytře propletený) příběh, který vás nutí si něco myslet, aby vám později ukázal opak. Postavy, které nejsou naprosto dementní a umí uvažovat tak, aby v prvém případě přežily. To vše ve skvělé atmosféře a příjemných 102 minutách se skrývá na Disney+/Hulu. 8/10 PS: Zach Cregger přijde na OTW list. ;-)
Razorek
Razorek
407 bodů
6
Příspěvek obsahuje spoiler!
Leefko
Leefko
355 bodů
7
Čím méně řečeno, tím lépe. Zastavím se tak u toho, že začátek je naprosto famózní, první hodinku se buduje unikátní a zábavná atmosféra, aby tomu ke konci trochu spadl řetěz. Nebo spíš... přibyl řetěz, čímž se samozřejmě tak trochu zdemoluje budovaná atmosféra. Jde ale o malou zábavnou hříčku, která je zábavná, a mohla být i skvělá, kdyby to nepůsobilo, že se Zack Cregger soustředil především na začátek filmu, a konec trochu uspěchal...
SimonPelant
SimonPelant
344 bodů
5
V první části filmu jsem si fakt myslel, že tohle bude jeden z mých nejoblíbenějších hororů vůbec. Začátek mi tématicky nehorázně sedl a šla z toho opravdu hrůza. Bohužel druhá část je potom úplně jinde a výsledné odhalení mě strašně, strašně zklamalo. V první částí se sází na atmosféru, napětí, neznámo. V druhé části už to prostě nějak jede a neřeší se...
Branduff
Branduff
240 bodů
5
Začátek mně zaujal. Něco nového a zajímavého než se vše pos*lo. Někde v půlce mně film ztratil a nedokázal získat ani po představení nové postavy. Myšlenka zajímavá, začátek super ale od půlky se vše rozpadlo a přestalo fungovat.
Gerland z Rible
Gerland z Rible
55 bodů