Vizuálně povedený animák. Bohužel bez výrazně vtipných momentů a poutavého příběhu. Zbydou pouze krásně naanimované, zaměnitelné postavy v krásně vyvedeném světě. Jeden z těch slabších kousků.
John Lasseter je jedním ze zakladatelů Pixaru a svého času byl kreativním šéfem u Pixaru i Walt Disney Animation. Když se měl poté režisér prvních dvou dílů Toy Story vrátil ke kormidlu u čtvrtého filmu, i Lassetera se dotklo tehdy probíhající hnutí MeToo, kdy Lasseter uznal chybu a opustil Disney/Pixar. Vzápětí byl ovšem najat jako hlavní animátor u nově vznikajícího Skydance Animation, což se pochopitelně neobešlo bez kontroverzího přijetí. Skydance Animation nicméně tak či onak získalo schopného a zkušeného vedoucího animace, který by měl dohlížet na všechny chystané animáky studia. Režie prvního celovečerního filmu se poté chopila Peggy Holmes, režisérka prequelu Malé mořské víly s podtitulem Jak to všechno začalo a dvojice filmů Zvonilka: Tajemství křídel a Zvonilka a piráti. Stěžejní otázkou ovšem zůstává fakt, zda se Skydance Animation vyplatí do budoucna sledovat. Štěstí bylo původně animákem, který měl dorazit do kin a náklady na jeho tvorbu se vyšplhali na 140 milionů dolarů. Po počáteční smlouvě mezi Skydance Animation a studiem Paramount ovšem došlo ke zlomu, kdy má Skydance Animation nově podepsanou dlouholetou spolupráci s Apple TV+, která by nejspíš ráda z budoucích animáků Skydance udělala jednu ze svých vlajkových lodí. I proto se možná dalo čekat, že první film Skydance Animation bude mít větší tah na branku. Právě i díky klíčové pozici Lassetera se dalo snadno očekávat, že tvůrce, který stal u základů Pixaru, startovní projekt ohlídá. Jeho nová pozice u Skydance Animation z dalekohledu působí jako cesta k vykoupení a druhé šanci, kdy je velmi snadné očekávat, že o Lasseterovi někdy někdo natočí minimálně velmi zajímavý dokument. Kdyby se ovšem kapitola měla uzavírat tady, Lasseter možná přeci jen nevyhnutelně skončí jako poražený. Samotný název filmu svádí k poučování nad významem štěstí, kdy dochází k zábavným eskapádám a film jednoduše může sloužit jako ideální film pro děti rodičů předplácející si Apple TV+. Na rozdíl od pixarovek ovšem Štěstí nevybízí k pocitu toho, že jde o animovanou podívanou, za jejíž sledování se dospělí diváci rozhodně nemusí stydět. U Štěstí se dá maximálně ocenit velmi solidní animace, kdy ovšem rozpočet ve výši 140 milionů dolarů působí přestřeleně a pokud člověk čeká, že po vzoru pixarovek či filmů studia Ghilbi se Skydance Animation na samotném startu profiluje jako animační studio, u kterého se vyplatí vyžívat se v nejmenších detailech, měl by rychle zchladit očekávání. Je to poznat především na Zemi štěstí, která přesně vybízí k tomu, aby se konal festival vizuálních orgií a představil se přesně ten skvělý fascinující svět, které neustále sype Pixar či Hayao Miyazaki ve svých filmech. Výsledná Země štěstí ovšem působí jen jako obstojný školní projekt studenta animace, který to možná s animací umí, jeho handicapem je ovšem nedostatek imaginace. Zajímavější jsou tak pravidla představeného světa, jednotlivé zábavné postavy a především černá kočka Bob, jehož dabing si Simon Pegg nejspíš dost užil. Poměrně slušný je soundtrack Johna Debneyho, krom Pegga stojí za zmínku rozhodně i dabingové výkony Woopi Goldberg v roli leprikóní vedoucí nebo Jane Fondové v roli draka Babe. Slušný je i záporák Rootie, kterého namluvil John Ratzenberger, jedna z dřívějších dabingových stálic Pixaru. Na všech těch zajímavých postavách ovšem poté nejvíce trpí hlavní hrdinka Sam, která v průběhu nepůsobí dvakrát zajímavě. Eva Noblezada se možná za mikrofonem snaží, její postavě ovšem v průběhu očividně chybí nějaká to hloubka. I přes plejádu zajímavých vedlejších figurek by ty postavy nikdy v zásadě neměli zastínit hlavní hrdinku. A to se u tohohle animáku stalo. Skydance Animation má minimálně slušně nakročeno. Animace je povedená (i když to chce vychytat jisté mouchy a především zapracovat na detailu), příštím animákům by ovšem prospělo více zapracovat na ústřední zápletce, budování světa a větší komplexnosti. Dá se snadno věřit tomu, že v budoucích letech může být líp (Režisér Úžasňákových a Ratatouille Brad Bird chystá pro Skydance animovanou detektivku Ray Gunn), start si ovšem mohli především i díky zkušenému Lasseterovi přeci jen více pohlídat.....