Snímek navíc připomíná, že děti by při truchlení po pozůstalých neměly být odstrčeny stranou, ale mělo by se s nimi o tématu komunikovat (odpovídajícím způsobem podle jejich věku, v knižní podobě se tak děje například touto formou). Děti se totiž často v kritických situacích chovají autentičtěji než dospělí.
Obyvatelé tchajwanských rybářských vesnic existují v blízkém kontaktu s přírodou. Pravidelně opouští své domovy a vydávají se dočasně žít na rybářských lodích, kde jsou vydáni napospas rozbouřeným vlnám. Jejich sílu pocítí i Ah Keat, jehož otec se z takové výpravy jednoho dne nevrátí. Co se s ním stalo? Chlapcova rodina mu odmítá odpovědět a víc a víc jej odsunuje do pozadí. Je přeci malý a něčemu takovému nemůže rozumět. Otec mu ale vyprávěl, že jako dítě spatřil v lese magického tapíra – zvíře s tělem vepře, chobotem slona, ušima koně a nohama nosorožce. Možná právě tajemný tvor může Ah Keatovi pomoci záhadu odhalit. Obzvlášť, když o něm kolují legendy, že požírá noční můry.
Ahoj, tapíre! mladého režiséra Kethsvina Chee je unikátní nejen skloubením hraného filmu s animací, ale především citlivým způsobem, jakým vykresluje svět dětského truchlení a touhu po poznání. Nuancovaně spojuje komické situace s dojemnými momenty a divákům zprostředkuje kreativní svět dětské mysli. Stojí někde na pomezí rodinných dramat Hirokazua Koreedy a dobrodružných výprav Rychlých šípů. Ahoj, tapíre! je veskrze jediný snímek svého druhu se schopností okouzlit všechny generace. (Filmasia)